Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä eskarissa enkä ole siellä kenenkään TÄTI!!!

Vierailija
13.08.2011 |

Olen eskarinope enkä mikään täti!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ero teidän välillänne on vanhemmille välillä hankala ja tuo sana "täti" on perinteinen suomenkielessä käytetty ilmaisu naisesta.

Vierailija
2/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoulu. nih

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin väliä. Jos ei nimeä tiedä eikä ammattia niin sano vaikka eskarin aikuinen.

Vierailija
4/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei tarvitsisi täditellä ketään. Ja joo, ei niitä hoitajia niin paljoa ole, etteikö nimiä pystyisi muistamaan.

Vierailija
5/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei ne kaikki lastentarhanopettajia olekaan. "Hoitaja" tai "ohjaaja" ei oikein tunnut sopivilta. Ja tutuista voidaan tietty puhua myös ihan nimellä.

t. luokaope

Vierailija
6/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi meidän eskarissa puhutellaan aikuisia ihan etunimillä.

Vierailija
7/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäin ainakin. En aio lapselle alkaa opettamaan, kuka on ohjaaja, hoitaja, opettaja tms. Koulussa sitten opettaja. Näin.

Vierailija
8/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan eri asia olla statukseltaan "ope" kuin "täti"... Taidat olla vähän tittelinkipeä!

Toivottavasti mun lapselle ei osu kohalle eskariin noin tiukkapipoista... tätiä! :D

Vierailija
9/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin tädeistä. Pitäis9kö nekin alkaa erottelemaan, naapurin rouva, naapurin neiti. Sama juttu kun puhutaan naapurin sedästä. Eihän tämäkään sanantarkasti tarkoita sitä, että henkilö olisi jonkun naapurin setä vaan tarkoittaa naapurissa asuvaa nais- tai mieshenkilöä. Sanoilla on useitakin merkityksiä ja olisi hyvä jos esikoulussa työskentelevä sen asian hyväksyisi. Tietämättömyydestä tuskin on kyse, toivottavasti.

Vierailija
10/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajasta olet vielä hyvin kaukana paitsi ehkä mielikuvituksessasi. Anna lasten leikkiä ja mene vaikka itsekin mukaan sen tarkkailun sijasta, voit vaikka oppia vähän leikkimieltä.

"Pysy aina pikkuveljenä, älä koskaan miehisty, ei meidän taloon enää aikuisia haluta!"

Vierailija
11/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin äiti tädittelee mua vaikka tietää nimeni!!!ärsyttävää ja ikäeroa on vaan vuosi tuohon kaverin äitiin.... taidampa itekin alkaa täditteleen.

Vierailija
12/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää eskari on Porvossa, eikö.

Vierailija
13/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun lapsilla on tarhantätejä, eskarintätejä ja kaupantätejä ja postisetä. Mene kouluun töihin jos haluat opettajaksi kutsuttavan.

Ei se setä/täti nimitys tee kenestäkään verisukulaista, ainakaan niin ei ole mulle opetettu enkä minä opeta lapsilleni.

Voinhan mä akka ja ukkokin alkaa sanoa, muttei taida sekään olla mukavaa. Mistään naisista ja miehistä en puhu, muutakun jos on kyse epäselvyydestä sukupuolen kohdalla.

Vierailija
14/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin äiti tädittelee mua vaikka tietää nimeni!!!ärsyttävää ja ikäeroa on vaan vuosi tuohon kaverin äitiin.... taidampa itekin alkaa täditteleen.

Minua saa täditellä ja tädittelen itse itseäni kaikille tutuille lapsille.

Vierailija
15/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitko sitten mun äiti?

Vierailija
16/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mäkään tykkää tuosta täti nimestä, ja onneksi sitä ei monikaan käytä. Etunimellä meilläkin ihmisiä kutsutaan, ja äkkiä ovatkin jo nyt oppineet meidän aikuisten nimet.

Mutta jos jollekin tuo täti jostain muinaisuudesta on kielenkäyttöön jäänyt (silloin oli kohteliastakin sanoa täti) niin en siitä mieltäni pahoita.

Vierailija
17/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun lapsilleni kaikista päiväkodin"tädeistä" opeina

Vaikka ei ne kaikki lastentarhanopettajia olekaan. "Hoitaja" tai "ohjaaja" ei oikein tunnut sopivilta. Ja tutuista voidaan tietty puhua myös ihan nimellä.

t. luokaope

Musta vielä typerämpää on kutsua ihmisiä pohjautuen väärään ammattiin. Olen itse tutkija. Olisi se kumma kun joku sitten päättäisikin sanoa minua vaikka opettajaksi, konsultiksi tai joksikin muuksi kuin mitä olen!

Vierailija
18/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap sulla olla, joten sitten olet täti.

Vierailija
19/19 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ainakin itsellä pitkä aika, ennen kuin opin koko talon tuntemaan, ketkä ovat hoitajia, ketkä opettajia, ketkä avustajia jne. Saatika että aina muistaisi nimet! Täti käy kaikille aikuisille naisille :) Sitten kun on tuttu ihminen, käytetään nimiä esim ystäväperheiden kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi