Poikani 5-vuotisneuvolassa: 114cm ja 30,5 kg
9 kiloa painoa tullut vuodessa?!? Ja alkaa olla vaikean ylipainon puolella.
En voi käsittää mistä tämä yht'äkkinen valtava painon nousu on tuloksena. Kun painoa kertyy pikkuhiljaa ei se vanhemmalle ole niin ilmiselvää, olen toki huomannut ettei pojalle saa enää sopivia housuja, jotka menisivät vyötäröstä kiinni.
Isompi poikamme on normaalipainoinen/hoikka.
Kommentit (9)
Mun 4v7kk poika 118cm ja painaa 23kg ei näytä läskiltä, muttä on kropaltaan sellanen äijä, leveät hartiat ym ja nyt jo stressaan mitä neuvolassa sanotaan 5v tarkastuksessa tosta painosta. On vauvasta saakka mennyt aina reilusti ylärajojilla painonsa ja pituutensa puolesta.
Meillä 5v 121 ja 24 kiloa silkkaa lihasta ja jännettä.
niin veisin lääkäriin ja pyytäisin tutkimaan kilpirauhasarvot.
9 kiloa painoa lisää vuoden aikana on noin pienelle paljon.
Lapsesi painoi 21,5 kg ja siihen 9 kilon painonlisäys merkitsee että hänen painonsa on vuodessa noussut 41,86 %.
niin veisin lääkäriin ja pyytäisin tutkimaan kilpirauhasarvot.
9 kiloa painoa lisää vuoden aikana on noin pienelle paljon.
Lapsesi painoi 21,5 kg ja siihen 9 kilon painonlisäys merkitsee että hänen painonsa on vuodessa noussut 41,86 %.
juuri noista kilpirauhasarvoista oli puhetta.
Jos ruokailutottumukset ja liikkuminen ok, kannattaisi tutkia mistä tuo 9 kg on tullut.
Mun 4v7kk poika 118cm ja painaa 23kg ei näytä läskiltä, muttä on kropaltaan sellanen äijä, leveät hartiat ym ja nyt jo stressaan mitä neuvolassa sanotaan 5v tarkastuksessa tosta painosta. On vauvasta saakka mennyt aina reilusti ylärajojilla painonsa ja pituutensa puolesta.
112cm ja 25kg. On myös aina mennyt käyrien yläpuolella, mutta kasvanut omalla käyrällään tasaisesti.
Meillä th (jälleen kerran) sanoi, että poika ei ole lihava vaan juurikin sellainen roteva. Kuulemma ei ikinä uskoisi, että painoa on niinkin paljon. Joten ei tarvitse mitään tehdä, kun ruokailut ovat kohdillaan ja lapsi liikkuu todella paljon (oi kunpa saisikin joskus pysymään aloillaan).
Ompas teillä isoja poikia. Meillä 5v. metrin ja 15 kg.
9 kiloa painoa tullut vuodessa?!? Ja alkaa olla vaikean ylipainon puolella.
En voi käsittää mistä tämä yht'äkkinen valtava painon nousu on tuloksena. Kun painoa kertyy pikkuhiljaa ei se vanhemmalle ole niin ilmiselvää, olen toki huomannut ettei pojalle saa enää sopivia housuja, jotka menisivät vyötäröstä kiinni.
Isompi poikamme on normaalipainoinen/hoikka.
Eikä mikään luuranko hänkään, jäntevä hoikka poika.