Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen nainen, joka on uskollinen varatulle miehelleen?

Vierailija
12.08.2011 |

Onko täällä sellaisia? Tai oletteko kuulleet sellaisesta? Pidättekö ihan hulluna tätä ajatusta?

Rakastan miestä, joka on avioliitossa toisen kanssa. Haluan vain häntä ja hän on ollut jo vuosia läheinen ystäväni. Lapset on minulla jo tehty ja olen nuoruuden avioliitosta eronnut.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskollinen siksi, että pitäisi tai sitä minulta edellytettäisiin, en vain halua ketään muuta. En, vaikka miten yrittäisin. Onhan se hullua tai ainakin hieman traagista. Ainakin itse olisin mieluummin onnellinen ykkönen rakastamanim miehen kanssa, kuin toinen nainen.

Vierailija
2/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies ei tule koskaan jättämään vaimoaan ja todennäköisesti pettää muidenkin kanssa vaimoaan kuin teidän kanssanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt häntä pystyyn ja irti pettämissuhteista.

Eikö teitä pelota elää tuollaista elämää, mikä teitä odottaa? Herätkää - teitä varten on paljon parempaa.

Vierailija
4/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota, enkä ole koskaan odottanut, että hän jättää vaimonsa. Minusta olisi väärin jättää uskollinen vaimo jonka kanssa on yhteinen elämä ja (aikuiset) lapset. Kyllä mies rakastaa vaimoaan.

Minultakaan ei edellytetä uskollisuutta, kuinka voitaisiinkaan. SIlti olen uskollinen ja tavallaan omistautunut tälle miehelle. Tämä sopii elämäntilanteeseeni, jota en tässä käy tarkemmin läpi, ja on ok.

Totta kai jos mies päättäisi erota, ottaisin hänet ilolla ja olisin paljon onnellisempi. Mutta kun asiat ovat näin kuin ovat, tyydyn tähän, saan pitää miehestä osan, en halua häntä menettääkään.

ap

Vierailija
5/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies ei tule koskaan jättämään vaimoaan ja todennäköisesti pettää muidenkin kanssa vaimoaan kuin teidän kanssanne.

Minunkin mieheni erosi entisestä vaimostaan. Heillä ei ollut lapsia. Meillä on nyt kaksi.

Vierailija
6/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskollinen siksi, että pitäisi tai sitä minulta edellytettäisiin, en vain halua ketään muuta. En, vaikka miten yrittäisin. Onhan se hullua tai ainakin hieman traagista. Ainakin itse olisin mieluummin onnellinen ykkönen rakastamanim miehen kanssa, kuin toinen nainen.

tätä jatkunut jo kymmenen vuotta.

On yritetty muitakin ja oltukin joskus vuosia sitten, kun suhde oli hetken katkolla, ei vaan nappaa muut.

Nyt on mies hiljattain eronnut...

Vierailija
7/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinhan jotain kertoakin. Toinen jalkani on amputoitu ja kärsin eräästä hankalasta sairaudesta jonka kanssa elämä on vaivalloista. Miesmarkkinat ovat kohdallani pienet. Kovin moni ei tosiaan ole vakavissaan kiinnostunut.

Mies huolehtii minusta ja tukee minua, henkisesti ja taloudellisesti. Hän välittää minusta paljon. Tämä ystävyytemme on jatkunut vuosia.

ap

Vierailija
8/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monet säälivät minua, monestakin syystä. Otan kuitenkin elämältä sitä hyvää mitä minulle siinä on suotu. Ette tiedä mitä itse tekisitte jos olisitte vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
10/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä TIEDÄN, että mies rakastaa minua. Siitä ei ole kyse. Rakastaa kuitenkin myös vaimoaan, lapsiaan ja mukavaa elämäänsä. Välillä tyydyn osaani, välillä en. Onneksi lapset on jo tehnynä itsellänikin. Kun vain löytyisikin joku, joka kolahtaisi samalla tavalla sielua myöten, kuin tämä varattu...

Vierailija
11/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä TIEDÄN, että mies rakastaa minua. Siitä ei ole kyse. Rakastaa kuitenkin myös vaimoaan, lapsiaan ja mukavaa elämäänsä. Välillä tyydyn osaani, välillä en. Onneksi lapset on jo tehnynä itsellänikin. Kun vain löytyisikin joku, joka kolahtaisi samalla tavalla sielua myöten, kuin tämä varattu...

Vierailija
12/22 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä aihetta ystävättärieni kanssa paljonkin pohtinut. Ukkomiestähän ei voi pettää, eihän. En pidä lainkaan ajatustasi hulluna. Mutta.

Siinä on suuri vaara, että se estää sinua huomaamasta muita miehiä elämässäsi, jotka olisivat vapaita. Mitä enemmän olet kiinni tässä miehessä, sitä enemmän ns. sokeudut.

Minäkin olen toinen nainen. Miesystäväni ei ole naimisissa enkä edes toivo hänen eroavan avovaimostaan. Haluan hänen kasvattavan kolme lastaan siinä ympäristössä mikä heillä on.

Kysyin kerran leikilläni mitä hän tuumaisi, jos menisin sänkyyn jonkun toisen kanssa..? Tilanne oli hänelle kestämätön, koska tiesi varsin hyvin, ettei hänellä olisi mitenkään oikeutta sitä minulta kieltää tai estää. Itse olin aika yllättynyt hänen voimakkaasta reaktiostaan.

En tiedä olenko täysin hakusessa mutta oletan ap:n olevan jo hieman enemmän elämää nähnyt kuin keskiverto av-mamma. Joskus nimittäin niin riepoo tai pelkästään hymähdyttää tämän palstan nuorien vastaajien ehdottoman mustavalkoinen kuva elämästä.

Avauduit, ap, paljon kertoen itsestäsi, uskon teillä olevan syvä ystävyys, special relationship. Kuulostat elämääsi tyytyväiseltä, tasapainoiselta aikuiselta naiselta. Olen toki pahoillani jalan menetyksestä.

Onko suhteessanne ehkä jotain muuttunut viime aikoina?

Vierailija
13/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-) Elämä ei ole mustavalkoista.

Vierailija
14/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-) Elämä ei ole mustavalkoista.

Tuo fraasi tuskin lohduttaa sitä petettyä puolisoa, kun kaikki hajoaa käsiin. Toivottavasti pettäjät ja petoskumppanit ovat tyytyväisiä valintoihinsa siinäkin tapauksessa, että käry käy.

Vierailija
15/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinhan jotain kertoakin. Toinen jalkani on amputoitu ja kärsin eräästä hankalasta sairaudesta jonka kanssa elämä on vaivalloista. Miesmarkkinat ovat kohdallani pienet. Kovin moni ei tosiaan ole vakavissaan kiinnostunut.

Mies huolehtii minusta ja tukee minua, henkisesti ja taloudellisesti. Hän välittää minusta paljon. Tämä ystävyytemme on jatkunut vuosia.

ap

Miksi minulle tulee tunne että joku haluaa nyt mustamaalata jonkun tuttunsa elämää, jolta on jalka amputoitu. Niitä ihmisiä ei ole kovin paljoa, joten tuosta tuntomerkistä voi joku tunnistaa.

Jos et ole provo, niin mieti poltatko kynttilääsi kummastakin päästä? Minua ainakin tuollainen tilanne hajottaisi, ja kokisin vain itseni hyväksikäytetyksi. Jos mies olisi oikeasti ystäväsi ja hyväntekijäsi, hän ei suostuisi kanssasi sänkyyn, koska se on hyväksikäyttöä.

Luulen että hän vain naamioi hyväksikäyttönsä sinun "huolenpitoosi".

Vierailija
16/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaiheita. Tämä "elämä ei ole mustavalkoista vaihe" edeltää vaihetta nimeltä "elämä ei tosiaan ole mustavalkoista, mutta se voi olla värikästäkin ilman, että tietoisesti tuon tuskaa toiselle ihmiselle".

Kävin itse parikymppisenä tämän "elämä ei ole mustavalkoista" -vaiheen läpi. Seurustelin varatun miehen kanssa ja oikeutin tilanteen kaikenlaisin syin - ja lopulta sain miehen omakseni. Sain elämänkokemusta, hyödyllisiäkin vastoinkäymisiä. Sitten löysin empatiakyvyn ja viisastuin. Myöhemmin olin se jota petettiin. Olen siis katsellut samaa tilannetta kahdesta näkövinkkelistä.

Minkä tästä kaikesta olen oppinut on se, että kun tekee niin kuin tietää sydämessään olevan oikein, eikä satuta muita ihmisiä - löytää lopulta itsekin sen onnen ja hyvän olon. Toki sitä voi uskotella itselleen olevansa nyt avarakatseinen ja aikuinen, tässä tilanteessa kun "ei ajattele mustavalkoisesti". Voin kuitenkin kertoa, että samalla pala palalta sitä tuhoaa itseään.

Koska ihminen, joka on valmis pettämään puolisoaan kanssasi ei kykene ratkaisemaan ongelmiaan viisaudella vaan tekee sen valhein. Tämä ihminen ei kykene olemaan onnellinen itsensä kanssa ennen kuin hänkin kypsyy ja kehittyy ihmisenä.

Minä olen siinä vaiheessa elämääni, että seurustelu varatun kanssa olisi kuin ottaisin henkisessä kehityksessäni kymmenen askelta taaksepäin ja hakisin tietoisesti itselleni tuskaa ja kipua. Suon valinnan toki muille, mutta hieman sääliä heitä kohtaan tuntien.

Vierailija
17/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamun paras keskustelu.

Vierailija
18/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos joku on aidosti onnellinen sivusuhteestaan? entäs jos kumpikaan osapuoli ei halua muutosta tilanteeseen? Entäs jos kuvio on jatkunut 11 vuotta ja kaikki ovat onnellisia? Mitäs henkinen kasvusi tästä sanoo?

Vierailija
19/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos joku on aidosti onnellinen sivusuhteestaan? entäs jos kumpikaan osapuoli ei halua muutosta tilanteeseen?

Asiaan liittyy yksi tai kaksi muutakin ihmistä, sivusuhteessa elävien puoliso(t). Tietävätkö he, millaisessa kuviossa ovat mukana? Ovatko he onnellisia, jos kaikki paljastuu? Onko heidän tunteillaan mitään väliä?

Vierailija
20/22 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää myös sivusuhteessa! Ja toisella osapuolella ei ole puolisoa, jota pettää.

Niin, elämä ei ole niin mustavalkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme