Voi herranjee kun ei pentuihin saada rotia.
Annetaan sen pirkko-liisan kiukuta kaupassa miten sattuu "koska en mä sille kuitenkaan mitään voi". Sanon sen että sen mitä kylvää niin sitä niittää.
Penska ulos kaupasta heti kun alkaa riehua ja tehdään myös tiukasti selväksi että kyseinen käytös ei ole hyväksyttävää.
Kommentit (6)
Penska ulos kaupasta heti kun alkaa riehua ja tehdään myös tiukasti selväksi että kyseinen käytös ei ole hyväksyttävää.
pois riehumalla ja kiukuttelemalla? Tämähän se onkin oivallinen ratkaisu.
tietyt hommat ei vaan toimi lasten pillin mukaan. kerrotaan lapselle ikätasoisesti että jää pöperöt saamatta jos ei osata suorittaa kauppareissua ilman sirkusta.
Lapsi yleensä kiukuttelee, koska ei halua olla tylsässä kaupassa tai haluaa sieltä jotakin mitä ei saa.
Mä teen ostokset tyynesti loppuun asti, kiukusta välittämättä. Kylmän viileä, rauhallinen käytös tehoaa lapsiin paremmin kuin älytön tiuskiminen "Nyt kyllä alat käyttäytyä! Tuo on typerää! Mitä muutkin ajattelevat? Koitahan olla! Vien sut kyllä kohta ulos, jos et ole hiljaa!" ja lapsen ulos kantaminen kiukkuisesti...
varoituksen jälkeen todellakin ulos jäähylle. näin lapsi oppii jatkossakin että vanhempi todella tarkoittaa sitä mitä sanoo.
Ulos kantaminen ei ole mikään palkinto todellakaan.
Ulos kantaminen ei ole mikään palkinto todellakaan.
Toisekseen, kun minä lähden tekemään ruokaostoksia, minä myös teen ne. Aivan kuten kotona, jos päätän että nenät niistetään, niin ne niistetään. Tietyt asiat tehdään kerralla loppuun kiukuista huolimatta. Mä en ala lapsen kiukun takia tekemään asioita vaikeasti.
Jos jotakin se häiritsee, niin antaa häiritä.
ja tarvittaessa myös korotan ääntä, jos ei vähemmällä uskota (lapset alakoululaisia). Äitini hyssyttää aina minulle, kun korotan ääntäni, älä huuda, kaikki katsoo.. Ihan sama, antaa katsoa, ottakoon vaikka tuolin, mutta kun on tilanne päällä, niin komennan.