Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuisen pitäisi juoda kahvia tai teetä?

Vierailija
12.08.2011 |

Mua niin kyrsii, kun joka paikassa oletetaan, että juo jompaa kumpaa. Ne on ihan paskan makuisia ja maha tulee kipeeks. Tuntuu että on hankala vieras, kun pyytää mehua/vettä. Totta kai juon sitten jompaa kumpaa jos ei muutakaan ole, tai jos on jo kaadettu.

Mutta esimerkiksi omissa valmistujaisissani, kysyin kohteliaasti että olisiko tarjolla mehua (luulisi että virallisissa juhlissa olisi muutakin kuin kahvia ja teetä), tällänen nuori neito tiuskaisi: "Eikö tee käy?!" Olin siinä vaan että no en mä oikein sitäkään juo. "Meillä on kyllä ollut tapana antaa limsaa vain lapsille!!!!" ja lähti hakemaan mulle sitä limukkamukia. Mutta ihan oikeesti, miks pitäs juoda jotain sellasta paskaa mistä ei tykkää? Helpommalla toki pääsee, mutta kun tee on oikeesti ihan hirveetä, samoin kahvi josta tulee vielä maha kipeeks ja närästää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi itsekään sietää kahvia, olen 30 ja mies. En juurikaan välitä teestä. Pari kertaa kahvia olen maistanut, ja hyhh. En näe oikein järkeä koukuttaa itseäni siihen. Maistuu pahalta, pitää saada sitten joka aamu että "lähtee käyntiin". Typerää sosialisointisontaa. Jos ei aikuinen ihminen "starttaa aamulla" tai pysty keskustelemaan ilman sitä sumppia, niin.. Noh, jotain on pielessä.

Oppiihan sitä elämään vaikka nyrkki hanurissa, mutta kuinka mukavaa ja tarpeellista se on?

Noh, vain oma pieni mielipiteeni. En aio koskaan edes "opetella" juomaan kahvia. Turha tapa, ellei jopa addiktio.

Vierailija
2/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti esim. tukahduttavissa kesäjuhlissa ottaisin paljon mieluummin kylmää mehua kuin kahvia tai varsinkaan teetä!

Toinen naurettava juttu on se, kun joissakin ravintoloissa tarjotana jälkiruoaksi aikuisille kahvia tai teetä, mutta lapsille jäätelöä (aikuinen ei jäätelöä saa, kysytty on...) Epäreilua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin päästä eroon kahvista, jolla on selvästi joitakin haittavaikutuksia. Lisäksi tuo hinta alkaa olla liian korkea. Aika ajoin pääsen eroon kahvista vaihtamalla sen vihreään teehen, mutta en haluaisi sitäkään latkia.

Ole onnellinen, jos et juo kahvia. Eikö tavallinen vesi käy vaihtoehdoksi? Tämä ei ole vitsi, sillä kyllä minusta raikas vesi on parempaa kuin mehut. Joskus iltasella saatan syödä kakkua ja juomana vettä.

Vierailija
4/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juo kumpaakaan. Hanasta olen monesti itse hakenut vettä, jos siitä vaikuttaa olevan liikaa vaivaa.

Kahvia en ole juonut koskaan, enkä aio moiseen huumeeseen koskaan itseäni koukuttaakaan. Niin perkeleen pahaakin se myrkky on. Maistanut toki lusikalla olen.

N 42

Vierailija
5/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, jotka ei ymmärrä kuumien juomien päälle yhtikäs mitään. No, ehkä kerran talvessa menee kuuma kaakaomukillinen, mutta siinä se. Töissä irvistelen välillä sen pakollisen kahvikupillisen kurkustani alas, kun en jaksa sitä loputonta selittelyä, miksi en juo kuumia juomia.

Mutta eipä tässä vielä kaikki: emme käytä myöskään alkoholia ja viimestään tässä vaiheessa yleensä vastapuolen naama paljastaa, että pyöreää huonetta on kohta tarjolla kahdelle hengelle :D Siksi emme juurikaan kyläile, emmekä kutsu vieraita...kun tarttis taas se 5 vuotta sitten vanhaksi mennyt kahvipakettikin uusia :P

Vierailija
6/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että useimmat juovat vähintään toista, useimmat kai molempia? Ja siksi jotkut tökerösti ottavat asiakseen huomautella enemmän tai vähemmän verhotusti etät oletpas outo kun et kumpaakaan juo.

Mä tykkään teestä, kahvia aloin juomaan vasta yli 30-vuotiaana ja edelleen juon sitä ehkä 1-2 kertaa viikossa. Olen kranttu teen ja kahvin suhteen, mutta kehno tee on minusta siedettävämpää kuin kehno kahvi - ja siksi en juo kahvia kuin harvoissa ja valituissa kyläpaikoissa ;)

Pidä pintasi ja juo sitä mistä tykkäät!

Vierailija
7/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikeaa on kyläpaikoissa, ikään kuin olisi noloa tarjota "pelkkää" vettä. Usein se tuodaan kuumana, eihän kukaan nyt kylmää vettä voi juoda.

Vierailija
8/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoavat esim. mehua tai limpparia.

MUTTA siskoni jaksaa edelleenkin vänkyttää ja pakkojuottaa teetä. Miten helvetissä se voikin olla NIIIN vaikeaa tajuta, jos toinen sanoo, ettei tykkää teestä ja saisko sitä mehua tai limskaa, kun sitä nyt kerta on tarjolla.

HUOH ja tyrkytyksen jälkeen vedetään herneet nenään.

Olen pari kertaa lapsena juonut teetä, kun sisko pakko juotti. Kieli paloi ja se tee oli karsean makuista litkua.

Vatsani ei taas siedä kahvia eli..

Ja sain lapsena karseat traumat siitä, kun hiihtokisojen ym. jälkeen oli lämmintä mehua, joka maistui hirveelle. Ja opettaja pakotti juomaan (useampi meistä kyllä kippasi nopeasti sen mehun hankeen, kun opettajan silmä vältti).

MUTTA..

Juon kyllä JÄÄteetä, no okei, eihän se sinänsä ole kai samaa kuin lämmin tee? Vai onko? Rakasta kylmää (ja tarkoitan todellakin KYLMÄÄ) kaakaota jne.

Vierailija
9/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin juon mieluummin teetä kuin kahvia. Mies juo mieluummin mehua kuin teetä, kahvia juo vain jos ei ole muuta tarjolla ja sitäkin ehkä kerran puolessa vuodessa.

Silti anoppi (niinkin tuttu siis) keittää aina minulle kahvia ja miehelle teetä, kaatelee valmiiksi ja kutsuu sitten pöytään. Vaikka moneen kertaan on sanottu, että minä ottaisin mieluummin teetä ja mies ottaisi mieluummin mehua. No samaten on kyllä lapsen kaakaoon aina tunkemassa kuumaa vettä, vaikka lapsi ei ikinä juo kuin kylmään maitoon tehtyä kaakaota.

Mutta kun aina kaikki ovat juoneet näin: ensisijaisesti kahvia, jos ei kahvia niin sitten teetä, ja jos kyseessä on lapsi joka haluaa kaakaota, niin sen on oltava kuumaa. Aina pitää olla kuumaa... Huoh.

Vierailija
10/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa kun joku on kerrankin samaa mieltä mun kanssa :) tuntuu niin "lapselliselle" kun ei noita käytä säännöllisesti. Mutta nykyään oon ruennu sanomaan että otan vaikka vettä :) mutta jotenkin tuntuu vaan niin typerältä, että muiden mielestä mun ois pakko nyt vaan jompaa kumpaa käyttää :)

ap

Vierailija
11/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, vaikka itse juonkin molmepia. Mutta mies ei juo mitään kuumaa juotavaa ja aina kaikki on hälle tarjoomassa kahvia/teetä. Mies ei myöskään juo kaljaa, on todella omituinen tapaus.

Vierailija
12/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sen vuoksi niitä tarjotaan ensisijaisesti.

Jos joku sulle kiukuttelee, niin se on yksittäin typerys. Aika outoa, jos joku juhlakalulle ei viitsisi hänen pyytämäänsä juomaa antaa!

Vierailija
13/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jokos sinä olet oppinut juomaan kahvia?" Että ihan kuin jokaisen olisi joskus sitä opittava juomaan. Pahaa kun mikä.

Vierailija
14/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdenpä keittämään päiväkahvit. :)

Vierailija
15/16 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki aikuiset juokaan teetä tahi kahvia.

En juonut kahvia, ennen kuin täytin 45 v. Join vain teetä - HYVÄÄ teetä.

Keltainen liptonin pussitee, jota joka paikassa tarjolla, ei ole hyvää teetä. Ei voi edes teeksi kutsua... Ihan saman makuista tulee, kastoipa kumpaa päätä narusta tahansa veteen.

Olin monta kertaa tilanteessa, että join sitten kraanavettä.

Opettelin neljäfemmana juomaan kahvia. Elämä on helpompaa ( :

Pidä, ap, puolesi. Kaikki eivät ko. aineita juo. Mehua pitäisi ainkin olla tarjolla tai edes vettä kannussa.

Vierailija
16/16 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sitä kahvia tai teetä tuputetaan töissä. Miksi jokainen joka niitä juo ei voi hakea itsenäisesti vaan marssitetaan aina kaikki kahvijonoon. Ja niistä on vaikea kieltäytyä kun sitten katsotaan miksi et tule kahville.

Vaikka en tykkää yhtään käydä juoruja läpi kahvin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi