Lapsettomuushoidot PHKS:ssa!Tietääkö kukaan kuinka pitkät jonot tällä hetkellä on?
Entä montako IVF-hoitoa siellä tehdään?Meillä lähete sinne vasta menossa ja kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia ja vähän aikaa,että milloinko olisi toiveita päästä ensimmäiselle käynnille.
Kommentit (9)
Noista asioista ei vielä tietoa ole, meillä alkaa lapsettomuushoidot (IVF) PHKS:ssa toivottavasti syksyllä. Riippuu kai jonoista. Toiveet on korkealla.
elokuussa lähti lähete PHKS:iin ja ensimmäinen aika on lokakuun alussa.:)ONko muita päksissä hoidossa olleita tai hoitoihin menossa??
t:ap
PHKS:an lapsettomuuspoli toimii mukavasti. Nyt on uusi ihana naislääkäri vetämässä hommaa :) Aikoja saa nopeasti. Me kärsimme skundaarisesta lapsettomudesta ja vuoden aikana on kokeiltu clomifenejä, Femaria ja yksi pistoshoito tuloksetta. Toukokuussa päätettiin, että jollei kesän aikana tapahdu ihmeitä, niin sitten mennään IVF:ään. (Pkl oli kiinni heinä-elokuun)
Kävimme kesän jälkeen viikko sitten vastaanotolla ja pistokset aloitetaan seuraavasta kierrosta ja ensimmäinen IVF tehdään tuolloin. Ja tuo IVF tehdään maksusitoumuksella Felicitas-klinikalla Helsingissä. Minun mielestäni hoitojen aloittaminen on ollut tosi jouhevaa, eikä jonoista oikeastaan voi edes puhaua...
Onnea matkaan teille!
mutta ihana kuulla, että edes jokin toimii PHKS:ssä!!! Ite päijät-hämäläisenä voin sanoa, että tuosta puljusta en koskaan oo saanu asianmukaista palvelua. Hienoa että edes jokin siellä toimii! Myöskin lohdullista kuulla että toimii, jos itse joutuu joskus näitä asioita miettimään.
Ihana kuulla!Paljon onnea sullekin matkaan!:)
Mä olin PHKS:ssä hoidoissa vuonna 2003. Kävin tavis gynekologilla syyskuussa 2002, joka laittoi mut laparoskopiaan. Laparoskopia oli joulukuun alussa ja helmikuussa olisi ollut aika lapsettomuuspolille. Mulla oli silloin hoidot yksityisellä kesken ja peruin ajan. Pidin vähän taukoa hoidoista (joita oli tehty yksityisellä jo 3!). Syyskuussa otin itse yhteyttä sinne ja sain ajan heti. Hoidon suunnittelu alkoi saman tien ja hoito heti kun oli mahdollidta, ts. kun kuukautiskierto jne. saatiin kohdalleen. Joulun alla 2003 oli alkionsiirto. Saimme kaksoset. PHKS:ssä tehdään kolme ivf hoitoa. Sitä ennen tietysti kokeillaan kevyempiä hoitoja.
Phks:n kautta ivf punktio ja alkionsiirto tehtiin ostopalveluna felicitas-klinikalla helsingissä ja onnistumismahdollisuudet ovat siellä hyvät.
ainakin sun kirjoituksesi antaa toivoa saada vauva(t)hoidoilla.:)
ap
on varmaan julkisella puolella kaikkialla (siis ei kai voi olla sairaalakohtaisia eroja siinä mitä Kela korvaa?).
tosiaan tiedä?:(