Hyönteismyrkkyä marjalaatikon reunoihin
Keskisuomalaisen mielipidepalstalla 12.8. tällainen mielipide:
"Näin myyjän suihkuttamassa hyönteismyrkyllä reilusti marjalaatikoiden reunoja ja kojua. ONKO YLEINEN TAPA?"
http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/lyhyet-128/694098
Jäi kyllä mietityttään. Kommentoikaapas! Onko kenelläkään havaintoja tai kokemuksia? Liekö suihkuteltu vain vettä.. :D
Kommentit (3)
No niin minustakin on ennenkuulumatonta. Siksi linkitinkin tänne. Ja mielipidepalsta on vain mielipiteitä. Sinnehän voi kirjoitella mitä vaan. Lisää kommentteja?
miten kenellekään tulisi mieleen jotain noin typerää. Luulen ainakin että on oikeasti nähnyt tuon, tai kuvittelee ainakin nähneensä. Ja onhan niillä hintakartelli, ja marjabisnes on melkoisen häikäilemätöntä muutenkin, ihmisiä käytetään orjatyönä. Taisi olla ensimmäisiä orjatyön muotoja. Ei riittänyt se, että käytettiin suomalaisia lapsia ja nuoria halpana työvoimana, vaan aleettiin tuoda orjia muualta, jotka saattavat jäädä ikuiseen velkavankeuteen suomalaiselle marjayrittäjälle.
tai tämän alihankkijalle, tai jollekin.
Minä uskon tuon. Olen itse ollut mansikoita poimimassa monella tilalla. Aika helvetin törkeää väkeä, työnantajat, eivät pidä ihmisenä työntekijöitään.
Toki ei voi olla varma, mutta pidän erittäin todennäköisenä että pitää paikkansa.
Vuosikymmeniä marjoja poimineena mulla on erittäin vaikea kuvitella, mitä ihmeellistä tarkoitusta varten kukaan suihkuttaisi hyönteismyrkkyä marjalaatikoihin.
Olisko tuossa tullut jonkinlainen väärinkäsitys, tai sitten torimyyjä on jotain erittäin erikoista.
Myöskään kojun suihkuttamisesta ei hyönteisten karkoituksen kannalta ole mitään merkitystä.