värianalyysistä?
Mistä voin tietää olenko kesä vai kevät? Eikö keväät ole suomessa aika harvinaisia? Mietin vaan syksyhankintoja tässä.
Ne joille tämä ei tärkeää skipatkoon tämän, itselleni on!
Juuri että ostanko mustan,beesin vai minkä värisen talvitakin ja huivit ym.
Kommentit (30)
Iho on vaalea, punertava paikoitellen ja palaa helposti. Kesällä saan vaaleanruskeita pisamia. Kulmakarvoissa ja hiuksissa selvästi punapigmenttiä, luonnollinen väri sellainen kullanvaaleanruskea. :) Lapsena olin valkohiuksinen. Silmät ovat sinivihertävät, joissa pupillin ympärillä ruskeita viiruja.
Iho on kylmä ja hiukset lämpimät?
Kevään sävyjä todella vaikea löytää kaupoista esim. nytkään. Minkä sävyinen huivi esim. talveksi?
No huh, itse kävin hetki sitten serkkuni kanssa shoppailemassa ja kaupat olivat täynnä nimenomaan kevään värejä, ainakin jos puhutaan alemyynneistä! Oli lämmintä violettia, persikkaa, lämmintä pastellipinkkiä, korallia, turkoosia jne. Serkkuni on kevät ja minä kesä. Itse löysin pari hassua vaatetta sovitettavaksi ja serkkuni taas pilvin pimein :).
Täytyykin käydä kiertelemässä uudestaan jos nyt syksymmällä olisi edes joku kesän väri "muodissa" että saisi uusia vaatteita :/
Niin ja tottakait alemyynneissä myydään viime kevään jämät mutta nyt jos haluaa uusia syksyn vaatteita niin ei ole mitään kevään värejä. Olen varmaan kevät kun löysin uuden nude huulipunan ja se vaalea persikka. Pinkki ei sovi vaaleana huuliin.
ap
ihoni sävy on ihan mahdottoman keltainen, kalpea olen, hiukset olivat lapsena ihan vaaleat mutta aikuisena tummat, silmät sellainen vihreän ja harmaan ja kultaisten juovien sekasotku
syksyn värit minulle eivät sovi, oliivinvihreissä tai lämpimän oransseissa näytän ihan harmaalta, mutta kevään kirkkaat värit käyvät
eikö tuo ihon sävy ole kuitenkin se tärkein kriteeri??
Värianalyysit siis maksaa paljon ja ei olisi sellaiseen nyt varaa. Minulle tehtiin nuorena mannekiinikurssilla (13v) huiveilla nopsaan analyysi ja olin siinä kevät ja myöhemmin oisko 15v tehtiin äitini työpaikan kautta analyysi jossa otetiin värit ihosta,hiuksista ja silmistä ja ne meni analysoitavaksi Amerikkaan. En muista oliko siinä huiveja, taisi olla. Niin siinä olin kesä.
Eli kumpi olen? Iho hieman kellertävä ja silmät tummat siniharmaat ja valkuaisetkin hieman sinertävät. Hiukset on punapigmenttiset vaaleat ja raidoittuu auringossa. Ihoni ruskettuu normaalisti ja saan kehuja rusketuksesta kesäisin. Minulla on punertavia pisamia kasvoissa jostka voimistuu kesäisin. Niin kumpi nyt olen? Vai olenko merkin välistä? Voinko siis käyttää kylmiä sekä viileitä sävyjä?
niin olet kevät. Kesä on iholtaan vaalean pinkki ja hiukset esim. tuhkanvaaleat ilman mitään punertavaa vivahdetta. Talvitakiksi ostaisin siis beigen tai kamelin, en mustaa.
erotat kyllä mitkä värit saavat ihon näyttämään hyvältä. Ei mustaa kasvoja vasten, vaan huivi, joten takki voi olla musta. Persikalla voi testata oletko kevät, jos pinkki on parempi, niin kesä. Ja mitä kauempana väri on kasvoista, sitä vähemmän sillä on merkitystä.
No siis minulle käy persikka tai koralli mutta mielestäni myös tummanruskea, vaaleanharmaa, liilat, vaaleansininen,malvan roosa, tummansininen, luonnonvalkoinen, kermakin? beigeä käytän paljon eri sävyissä, nyt vaan huomannut että on olemassa nutria(kylmä) ja sitten lämmin beige. Olen enmpi käyttänyt tuota nutriaa yhdistettynä mustaan tai siniseen.
Iho on talvella punakka mutta kesällä kullanvärinen ruskettuessaan.
laitetaan helposti kevääksi varsinkin jos ruskettuu hyvin
näin kävi minulle olin koulutuksessa "harjoituskappaleena" eli kolme harjoittelijaa teki analyysin ja kaikki laittoi kevääksi
kokenut kouluttaja korjasi kesäksi
minusta vihreä on väri joka paljastaa parhaiten, eli kesälle ei todellakaan käy keltapainoitteinen vihreä
laitetaan helposti kevääksi varsinkin jos ruskettuu hyvin
näin kävi minulle olin koulutuksessa "harjoituskappaleena" eli kolme harjoittelijaa teki analyysin ja kaikki laittoi kevääksi
kokenut kouluttaja korjasi kesäksi
minusta vihreä on väri joka paljastaa parhaiten, eli kesälle ei todellakaan käy keltapainoitteinen vihreä
Itse en pidä vihreästä, en tiedä miksi? Yksi vihreä paita ja se on vaalea armyvihreä mikä sopii ihan hyvin. Kaupassa sovitin paitaa joka oli sinisen vihreä petrooli? ja sopi upeasti. Oikein vaaleat hiukset korostui jne.
Nyt hiukset hämäävät, koska niissä punaista väriä jäljellä mutta ovat sellaiset lämpimän vaaleat omasta mielestäni. Kun katson tuota tietokone analyysistä saamaa värikarttaa niin siinäkin on yksi keltavihreä sävy vaikka on kesä paletti. Oikea nimi on true iridescent summer
ap
Petrooli on lämpimille (kevät ja syksy) sopiva väri.
Uskoisin enemmän tuota 13-vuotiaana tehtyä testiä kuin "postin välityksellä" tehtyä; mielestäni värianalyysi täytyy tehdä niin että testattava ja tekijä ovat samassa huoneessa.
Mielestäni olet myös monta kertaa viesteissäsi sanonut, että hiuksesi ovat lämpimän sävyiset, iho kellertävä ym. Olet kevät!
se petrooli oli kyllä minusta todella kirkas ja viileän sävyinen. Niin ja tietokone analyysissä olin silloin samassa huoneessa kuin testaaja joka otti ne värit ihosta,silmistä ja hiuksista. Ja katsoi huiveillakin. Nyt hiukseni ovat lämpimämmät koska alla punaistä väriä talvesta jäljellä. Pitäisi mennä ottamaan kylmiä raitoja.
Niin jos nyt ajatellaan että olisin kevät niin millainen beige tai ruskea minulle sopii? Tiedän että on kylmiä/lämpimiä mutta kun sitten on kevään ruskeat ja syksyn ruskeat ja kaupan värit. Todella vaikeaa! Ajattelin beigen talvitakin ja minkä värisen kaulahuivin siihen yhdistän? Koralleja kaulahuiveja ei talvisin saa.ja mieluusti esim.
ap
Muta nyt, ennen kuin ostat mitään, niin selvitetäänpä tämä kunnolla.
Kevät ja kesä ovat loppujen lopuksi huomattavan erilaiset.
Millaisia värejä suosit huulipunassa? Mikä sinulle sopii? Jos sinun pitäisi valita oranssinpunainen tai kirsikanpunainen huulipuna, kumman valitsisit?
Muta nyt, ennen kuin ostat mitään, niin selvitetäänpä tämä kunnolla.
Kevät ja kesä ovat loppujen lopuksi huomattavan erilaiset.
Millaisia värejä suosit huulipunassa? Mikä sinulle sopii? Jos sinun pitäisi valita oranssinpunainen tai kirsikanpunainen huulipuna, kumman valitsisit?
Huulipunissa minulla varmaan molempia, mutta aika usein minulle tyrkätään käteen ja ostoksiin juuri se oranssin punainen. Ja luomiin suositellaan ruskeaa,nutriaa ym.
ap
kirjojen perusteella olevani talvi, en voinut ajatellakaan olevani syksy eli "lämmin ja tumma", kun lapsenakin olin tosi kalpea. Menin värianalyysiin, jossa laitettiin huiveja kasvojen viereen ja aina vastasin, että talven väri sopi paremmin. Jossain vaiheessa tajusin, että ne syksyn värithän sopi paljon paremmin! Eli minä, jota lapsena kiusattiin kalkkilaivan kapteeniksi, käytän jotain oranssia ja kellanvihreää, ja hyvin sopivat :) Ihosta pitäisi löytää se pohjasävy, eikä se aina ole ilmeinen. Eli kokeilemalla värejä pitäisi päätelmät tehdä.
Keväälle käyvät kaikki babypinkit ja -bluet.
Talvi on harvinainen. Talvi on tummahiuksinen ja iho on myös tumma (sellainen pigmentti joka ruskettuu kauniiksi, kun vain käväiseekin pihalla). Talvi-ihmisiä ovat suurin osa italialaisista, espanjalaisista ja ranskalaisista. Näin esimerkkinä. VAIN talvelle käy musta kasvoja vasten. Suomalaisten kesättalvet suosima hautajaisväri tekee kantajan kalvakannäköiseksi. Otetaan talviaamu Helsingin rautatieasemalla: 90 % naisista käyttävät massamustaa...
Ihan jo wikipediasta saat parempaa tietoa! Keväälle raikkaampia sävyjä. Espanjalaiset ovat paljolti syksyjä.
Ap: Kyllä enemmän ja enemmän kallistun kevään puolelle sinun kohdallasi.
Tiesittehän muuten, että hiusten ja silmien väri ei ole kovinkaan määräävä värivuodenajan määrittelyssä.
Tai jopa suuttuessaan? Tämmöisen kuulin...
Minä uskon olevani Kevät, koska keltaisella taitettu vihreä sopii hyvin, hiuksissani on "kultasävy" ja jos blondaan, tukka muuttuu oranssiksi. Kun itken, siniharmaat silmäni muuttuvat vedenvihreiksi..!
antakaa esimerkki kevään värisen syyspukeutumisesta. Tyylini klassinen siis leggarit/farkut yms. Tykkään käyttää sointuvia sävyjä. Siis mitä nyt syksyllä kannattaisi kaupoista katella.
ap