Britax multi-tech vai TwoWay Billy.... KUMPI? kokemuksia?
Apua, nyt kokemuksia kehiin! Ollaan ostamassa joko Britaxin multi-tech tai twoway istuin. Mutta kokemuksia kaivataan! Kaikenlaisista kokemuskertomuksista olisin kiinnostunut!!
Kommentit (10)
Mulla ei ole omaa kokemusta, mutta muistan vaan kun tein itse turvaistuimista vertailua, tuo Multi-Tech karsiutui heti, koska Autoliiton turvallisuustesteistä se sai todella huonot arvosanat suhteessa istuimen hintaan. Tässä tapauksessa hinta ei välttämättä tarkoita laatua!
Mulla ei ole omaa kokemusta, mutta muistan vaan kun tein itse turvaistuimista vertailua, tuo Multi-Tech karsiutui heti, koska Autoliiton turvallisuustesteistä se sai todella huonot arvosanat suhteessa istuimen hintaan. Tässä tapauksessa hinta ei välttämättä tarkoita laatua!
Saanut autoliiton testissä huonot arvosanat, mutta Kannattaa huomioida, että selkä menosuuntaan asennettavat istuimet saavat testissä usein turhaakin arvostelua kiinnityksen hankaluudestaan ja tilan viennistään. Saksassa ei käytetä lainkaan selkä menosuuntaan asennettavia istuimia kaukaloiden jälkeen. Ja nämä turva testit suoritetaan nimen omaan saksassa...
Erittäin hyvä istuin selkä menosuuntaan.
Meillä on eikä vaihdeta toiseen.
Mikään istuin ei ole turvallinen naama menosuuntaan.
Kaikissa istuimissa keho joutuu erittäin koville.
Joten selkä menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista.
Meillä multitec ollut käytössä lapsen ollessa 9kk eli nyt jo kohta 3 vuotta. Ja todella hyväksi on koettu molemmin päin asennettuna. Mulla käsitys, että saanut siksi huonon arvosanan testissä, koska yleensäkään kasvot menosuuntaan istuimet ei niissä pärjää ja mutitecin pisteitä laski edellleen se, että siinä väärin kiinnitys mahdollisuus suurempi kuin esim gragon istuimessa. Näin meille kaupassa ainakin sanottii kun kysyttiin.
Multitech. Siinä on paremmat sivutörmäyssuojat. Molempiin mahtuu lapsi tarpeeksi kauan eli noin 4-5 vuotiaaksi ainakin selkämenosuuntaan. Meidän 4-vuotiaalla keskimittaisella lapsella vielä huimasti tilaa, joten hän mahtuisi varmasti ainakin 6-vuotiaaksi. Tuskin kuitenkaan käytämme istuinta selkämenosuuntaan niin kauaa.
Two-way eliteen mahtuu ilmeisesti himasen isompi lapsi, mutta käytännön merkitystä sillä ei ole, koska lapset siisrtyvät turvavyöistuimiin jo ennen tuon tapahtumista.
vastauksesta. Olin muutenkin jo kallistumassa siihen multi-techiin, se näyttääkin jotenkin jämymmältä. Meillä on pieni lapsi, kasvaa käyrien alla reippaasti, että varmaan mahtuu hyvin siihen niin kauan kun tarvii...
-ap
vastauksesta. Olin muutenkin jo kallistumassa siihen multi-techiin, se näyttääkin jotenkin jämymmältä. Meillä on pieni lapsi, kasvaa käyrien alla reippaasti, että varmaan mahtuu hyvin siihen niin kauan kun tarvii...
-ap
Varmasti mahtuu molempiin. Meillä siis 4-vuotias mahtuisi vielä pienempiinkin istuimiin. Ja 5-vuotiaana viimeistään jo kaikki ovat siirtyneet turvavyöistuimeen.
Ihan hyvä vaihtoehto olisi myös Graco belogic. Siihenkin mahtuu isoja lapsia ja on myös läpäissyt ainosna 25kg istuimena ruotsalaisten oman turvatestin. Multitech ja Two-Way elite ei pysty tuota testi läpäisemään, koska ne voidaan asentaan myös kasvotmenosuuntaan ja testin rajat ovat niin tiukat, että ainostaan selkämenosuuntaan pystyy läpäisemään.
-ap
Varmasti mahtuu molempiin. Meillä siis 4-vuotias mahtuisi vielä pienempiinkin istuimiin. Ja 5-vuotiaana viimeistään jo kaikki ovat siirtyneet turvavyöistuimeen.
Ihan hyvä vaihtoehto olisi myös Graco belogic. Siihenkin mahtuu isoja lapsia ja on myös läpäissyt ainosna 25kg istuimena ruotsalaisten oman turvatestin. Multitech ja Two-Way elite ei pysty tuota testi läpäisemään, koska ne voidaan asentaan myös kasvotmenosuuntaan ja testin rajat ovat niin tiukat, että ainostaan selkämenosuuntaan pystyy läpäisemään.
Tää onki siitä just kiva, kun saa käännettyä sit toisen päin ku lapsi kasvaa ja sitten saa ne auton omat vyöt käyttöön, niin ei tarvi ostaa turvavyöistuinta erikseen. :)