Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teillä on kouluikäiset lapset ja olette päivät kotona,

Vierailija
12.08.2011 |

niin miten saatte ajan kulumaan?

Mulle on ihan selvästi iskenyt jokin syysmasennus tai jotain. Mä en keksi mitään tekemistä. Väsyttää, koiran kanssa lenkkeilykin on yhtä tuskaa. Tuntuu ettei tee mitään tärkeää eikä mukavaa työpaikkaakaan löydy.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tässä koneella tunnin.

Sitten soitan äidille ja hoidan mahdolliset muut virastipuhelut. Käyn asioimassa Kelassa, käyn kaupassa.

Teen käsitöitä, kuuntelen samalla musiikkia. Pesen pyykit ja tiskit. Viikonloppua vasten siivoilen enemmänkin, vaihdan lakanat. Teen päivän ruuat valmiiksi. Nukun 1,5h päiväunia (joilla paikkaan lyhyitä yöunia).

Tuntuu että aikaa on ihan liian vähän, voisin tehdä vaikka mitä!

- Laittaa pihaa

- jatkaa kirjoitusharrastusta

- tehdä koruja

- ommella

- lukea

- käydä kuntosalilla

- käydä kahvilassa ja lukea lehden siellä

- askarrella postikortteja jouluksi

- säilöä kurkkua, sieniä, kesäkurpitsaa, tehdä mehuja

Ihan älyttömästi ideoita vaikka mihin, mutta nyt menee pari kuukautta kaikenlaisiin paperitöihin ja yhteistyöpalavereihin erityislasten lukukauden alussa.

Vierailija
22/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet kyllä vain loinen.

Jos ap ei nosta tukia ja hänen miehensä elättää hänet (oletan näin), niin miksi hän olisi loinen? Kenen? Ei kai kukaan pakota käymään töissä, jos taloudellista pakkoa ei ole, kunhan ei nosta työttömyyskorvauksiakaan sitten.

Kai olet ap huolehtinut eläkeasiasi kuntoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perheensä.

Ja ennen pitkää yhteiskunnan, koska ennen pitkää on kuitenkin siellä työvoimatoimistossa.

Vierailija
24/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen virastopuheluja voi olla joka päivälle. Mitä ihmeen asiaa voi olla Kelaan joka päivä. Kuka aikuinen ihminen soittaa äidilleen joka päivä.

Vierailija
25/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kuntosalilla ja jumpissa, ompelen, remontoin kotia, korjaan vanhoja huonekaluja, otan kirppispöydän ja myyn vanhoja tavaroita pois, pihatöissä menee niin paljon aikaa kun viitsii laittaa, leivon, kokkaan... Autan lapsia kotiläksyissä, ja lasten kavereita joita meillä on usein, kuskaan harrastuksiin jne jne. Ihan on päivät täynnä.

Vierailija
26/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista alaa, jolta saisi töitä? Kun kerran on kaikki päivät aikaa.

Vierailija
27/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näin arkisin leivon itse melkein kaikki leivät jne. Tylsää, mutta mun päivän parhaimmat hetket kuluu nimenomaan leipoessa ja ruuanlaiton parissa. Ompelukoneen hankin joku vuosi sitten, mutta mä en vain saa sujumaan sitä. Esikoiseni ompelee 92 % mua paremmin.

Kiitos hyvistä vinkeistä. Kun noita liikunta- ja kansalaisopiston kurssikuvastoja tulee, niin päätin ilmottautua ainakin kahteen ryhmään missä en ole ennen käynyt. Ehkä mäkin löydän sieltä jotain mitä alan intohimoisesti harrastamaan.

Vierailija
28/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä neljä lasta kotona, eli ei siis yhtään luppoaikaa.

Vierailija
29/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kärkeen sen miehensä

Ja perheensä.

Ja ennen pitkää yhteiskunnan, koska ennen pitkää on kuitenkin siellä työvoimatoimistossa.

Ja miten niin on siellä työvoimatoimistossa? Ja mitä siitä vaikka olisikin - ei sieltä rahaa tipu, jos puolisolla on vähänkin normaalit tulot.

Vierailija
30/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kotiäitiys ihan aina ole oma vapaa valinta vana olosuhteiden aikaansaama ja töihin pääseminen on joillekin tosi vaikeaa.

Minusta piti tulla työäiti mutta ei tullut kun ei kukaan halunnut pitää mua töissä. Pätkästä pätkään ja nyt en enää saa edes pätkiä. Joten olen ilolla sitten vaan kotona.

Vierailija
31/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan niskoille viimeistään kun mielenterveys pettää yksinkökkimisen seurauksena tai kun työtä pitäisi saada eli ollaan joko työttöminä tai päädytään työvoimakoulutukseen.

Viimeistään siinä vaiheessa tulee sitten kunnon kriisi, kun lapset yrittää lähteä kotoa. Siinä sitten ripustaudutaan lapsiin ja kaikki kärsii.

Vierailija
32/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, siivoan, huollan vaatteita, hoidan koiraa, opastan remppamiestä, hoidan kodin asioita.

Kannattaisi ehkä tinkiä vähän niistä vaatimuksista... Vai että pitää olla "mukava työpaikka".

joiden mielestä työpaikan pitää todellakin olla mukavca. Mähän vietän siellä puolet valveillaoloajastani, jumaliste!

Keksi ap uusia harrastuksia ja pakota itsesi sinne lenkille kerta toisensa jälkeen. Tuo voi olla masennuksen alkua tai väsymsytä. Ulkoilu auttaa aina, kun et päästä tilannetta siihe, että et enää vaan saa lähdettyä. Kyllä se siitä se reippaus taas palaa :)

Vierailija
33/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen sitten taas kotona muuten vaan, työttömänä.

Marjasato on parhaimmillaan, sieniäkin löytyy.

Vierailija
34/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on työelämän ulkopuolella.

Sen vähemmän mukavan työpaikan voi mieltää väliaikaiseksi ja vaihtaa, mutta jos istuu himassa ei pääse ikinä mihinkään!

Vierailija
35/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä mä ainakin mieluummin olen kotona.

Ei kotona olo mielenterveyttä vie, ikävä työ sen sijaan usein kyllä.

Mieti ap kuinka onnekas olet! Ja rupea tekemään jotakin mistä tykkäät.

Vierailija
36/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Avoimen yliopiston kurssille

-Kansalaisopistosta joku päiväharrastus

-Liikuntaharrastus, jota voi tehdä päivällä kun lapset koulussa

-Opiskelemaan uusi ammatti/ammattitutkinto (antaa sisältöä päivään ja kontakteja, voi työllistyä kivaan duuniin sitäkin kautta)

-Reppu selkään ja luontoon retkelle, laavulle, mukaan syötävää, termari, tikut ja vaikka makkaraa

-Soittele kavereille jotka myös kotona/lomalla, piristää päivää juttelu ystävien kanssa

-Leivo, laita jotain hankalampaa/hitaammin kypsyvää ruokaa, jota perhe voi iltapäivästä syödä

-Järjestä kaapit, turhat tavarat/vaatteet kierrätykseen/uffille/kaatikselle

Ja loispuheet voit jättää omaan arvoonsa, kateelliset siellä huutelee. Ei tämä työnteko aina niin herkkua ole, miksi ihmiset muuten niin kovasti lottoaisivat...

Vierailija
37/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on työelämän ulkopuolella.

Sen vähemmän mukavan työpaikan voi mieltää väliaikaiseksi ja vaihtaa, mutta jos istuu himassa ei pääse ikinä mihinkään!

jotka eivät ole koskaan johtaneet mihinkään parempaan. Ja kenkäkin on ollut monien ovien välissä mutta sekään ei ole koskaan johtanut muuhun kuin oman jalkani liiskaantumiseen.

Vierailija
38/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä mä ainakin mieluummin olen kotona. Ei kotona olo mielenterveyttä vie, ikävä työ sen sijaan usein kyllä. Mieti ap kuinka onnekas olet! Ja rupea tekemään jotakin mistä tykkäät.

Ota omaa aikaa, rentoudu, kehitä omaa itseäsi, opiskele, lue, askartele, liiku, kirjoita päiväirjaa, mene kurssille... Ihanaa!

Vierailija
39/39 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin jumpissa tai juoksisin oikein kunnon juoksuohjelmaa (puolikkaaseen tai täysmaratoniin tähtäävää). Askartelisin, lukisin, katsoisin leffoja. Ja tietenkin pitäisin kodin tip-top. Nukkuisin jos nukuttaa. Tekisin luultavasti myös jotakin vapaaehtoistyötä, kuten kävisin pitämässä muskarituokioita sairaalan lastenosastolla tai laulattamassa mummoja vanhainkodeissa.