Vyöhyketerapia apuna synnytyksen käynnistämisessä - kokemuksia
Mulla on semmoinen tilanne, että synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa. Olen ihan saletti, ettei vauva synny omia aikojaan, joten käynnistys siis edessä.
Olen kuullut, että jotkut ovat käyneet vyöhyketerapiassa ja se on käynnistänyt synnytyksen. Onko ihan höpöhommaa? Toivoisin niin, ettei tarvi mennä lääkkeelliseen käynnistykseen (kokeusta on...).
Kommentit (4)
Ja useinhan kävijä on jo yliajalla, eli olisi käynnistynyt joka tapauksessa.
toinen käynnistettiin rv 40 tasan, käynnistyi 24 h hoidosta (40+1) ja vauva syntyi 40+2. Neljäs käynnistettiin 41+1, käynnistyi 41+2 ja vauva syntyi samana päivänä.
Mun vyöhyketerapeutti ei edes yritä käynnistystä ennen laskettua aikaa ainakaan normaaleissa raskauksissa. Enkä sitten tiedä lähtiskö yrittämään käynnistystä, jos raskauden kulussa on jotain häikkää.
niin, en tiedä. En ole keltään vielä kysellyt. Mutta kun joka tapauksessa menee käynnistykseen, niin mieluummin koittaisi pehmeämmin keinoin. Jos saisi edes jotain supistelua, joka kypsyttelisi paikkoja.
Kävin kaksi kertaa vyöhyketerapiassa kun vauva oli viikon yli lasketun ajan. Ei mitään vaikutusta.