Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meistä on tehty lastensuojeilmoitus???

Vierailija
11.08.2011 |

Ilmoituksen on tehnyt naapuri ja tiedämme mistä syystä.

Naapuri siis itse kertoi, että tehnyt meistä ilmon.

Yhteydenottoa ei meille vielä ole tullut.

Voimmeko pyytää viranomaiset meille, niin että tapaaminen järjestettäisiin meillä, eikä missään toimistossa?

Haluamme näyttää kotimme heti ja lapsemme ja nopeuttaa tätä prosessia, koska tämä todellakin syövyttää perhettämme.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokaisesta naapurikähinästä tehtäisiin ilmo,niin joka toinen perhe joutuisi teiän paikalle!En ihmettele että miehesi hermostui!Naapuri ei myöskään voi päättää,menettekö perheneuvolaan vai ei.

Otapa rauhassa ja juttele rauhassa.Kun asia tulee ajankohtaiseksi niin kerro tilanne ja sillä se.Nähtävästi naapurillasi on ongelmia oman itsensä kanssa,hänen lapsihan teiän lasta kiusasi...olisiko HEILL ennemmin aihetta mennä hakemaan apua?

Halutessasi voit tehdä poliisille ilmotuksen kunnianloukkauksesta,se yleensä auttaa!tsemppiä!!

Vierailija
22/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä perhetyöntekijän lapsessa ja perheessä on sitten vikana, kun tolla tavalla naapureiden lapsia kiusaavat? Tekisin perhetyöntekijän lapsesta myös ilmon, koska kiusaaminen on aina oire jostain ongelmasta!!

T: ex-sossu.

P.S. Sossuilla on parempaakin tekemistä kuin selvitellä naapureiden ja heidän kakaroidesa riitoja. Ei ole syytä huoleen

mieltä,ei ole normaalia kiusata ketään.Ohjatkaa perhetyöntekijät kotivisiitille myös naapuriin.

Eikai se pahaa tekis heillekään,kuten joku täällä jo kertoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi haluaa näin ilmottaa että sen persvärkkiä pitää nuolla aina..

Vierailija
24/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeistäKIN on tehty lastensuojeluilmoituksia joten tiedän miten prosessi etenee. Toiminnan sisältö riippuu paljon työntekijöistä, mutta laki on olemassa, tutustkuaa netissä lastensuohelulakiin, siellä lukee miten lain mukaan tulee edetä ja vaatikaa sitä, jos sossu on teitä kohtaan asenteellinen.

Jos ilmoitus on tehty, teille tulee asiasta kirje 7 päivän sisällä siitä kun ilmo on tehty, se on asiallinen ja lyhyt, jossa kerrotaan että teistä on tehty ls-ilomoitus ja pyydetään soittamaan numeroon xxx.

'

Ensimmäinen käynti on toimistoaika, jossa olette sinä ja miehesi, lapsia ei välttämättä tarvitse ottaa, mutta voittehan ottaa , ei ole kiellettykään.

Jos mennään oikean kaavan mukaan, sos.tt. kertoo ilmoituksen sisällön ja kysyy mitä mieltä itse olette asiasta jne ja te voitte kertoa oman versionne tapahtuneesta.

Lain mukaan myös lasta pitää kuulla ja sos,tt voi toki tehdä sen näin simppelin kuuloisessa tapauksessa sillä samalla käynnillä tai sitten sovitte toisen käynnin, ja silloin voitte pyytää sos.tt.tä teille kotiin, sillä käynnit ja selvitykset pitää lain mukaan tehdä perheen yksilöllistä tarvetta kuunnellen ja kunnioittaen.

meistä tehty yksi ilmoitus oli jo sisällöltään sellainen, että se oli pelkkää kiusantekoa, ja sos.tt:t tuli meille kotiin kun en halunnut mennä toimistoon lasten kanssa, ilmoitus käytiin meillä läpi eikä se johtanut sen kummempiin jatkotoimenpiteisiin. Vaikka ilmoittaja epäili, että minä saatan kotona nakata lapseni seinään, sossut eivät olleet kamalan kiinnostuneita tapaamaan lapsiani - ei siis ollut tarvetta tarkistaa, näyttävätkö lapseni siltä että heitä nakellaan seinään tms.

Mutta minä menin rikki.

Luottamus kaikkeen hajosi.

Mitä sen on väliä, miten kärsivällisesti ja fiksusti ja oppikirjamaisesti minä toimin lasteni kanssa, itseni ja lapseni parhaiten tuntien yms., kun ulkopuolisten mielestä olen lasteni pahonpitelijä? Lapsi siis parkuu uhmakohtaustaan ja minä olen tyyni ja rahallinen ja vien homman loppuun asti oikein hienosti, aikansa karjuttuaan lapsi rauhoituu ja jatkamme matkaa kotiin hyväntuulisena. Tämä oli se tilanne, mikä innoitti tuntemattoman etsimään minun tietoni ja tekemään ilmoituksenm nimettömänä!

Ap.lla ei siis ole mitään syytä huoleen, te kerrotte mitä tapahtui ja on ilmiselvää, ettei lastensujelullisia tukitoimia tai perheneuvolaa tarvita vain siksi, että naapurin sossutädin lapsi kiusaa ja itkettää teidän lasta ja anteeksipyynnön vastaanoton sijaan lapsen isä, miehesi, menettää malttinsa. Kenenkään päälle miehesi ei käynyt jne.

Jos olette siinä ilmoituksen kuulemisessa, voitte itse sanoa, että ME TEEMME NAAPURIST LASTENSUOJELILMOITUKSEN, SILLÄ JOTAIN ON KOTIOLOISSA VIALLA, ETTÄ LAPSI KIUSAA KOKO AJAN.. jne. ja heidän on myös otettava se ilmoitus vastaan ja selvitettävä kollegaperheen tilanne.

Vierailija
25/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aikuisten välinen riita, toki miehen käytös oli varmaan törkeää, mutta ei se mikään lastensuojelun asia ole. Ja kyllä ne sossut käsittävät asian, ja sen kertaluonteisuuden, kun sen heille selittää.

Meistä teki joskus naapuri ilmon ilmeisesti kostoksi, koska minä jouduin soittamaan hänelle poliisit (hakkasi tyttöystäväänsä oikeasti ja toistuvasti). Sai kimmokkeen tilanteesta, jossa lapsella meni överiksi, eli sai raivarin kotona.

Asia selitettiin, ei sillä naapurilla, vaan ko. tilanteella rehellisesti, eli kyllä, se kirkui ja heitteleli tavaroita, ja sossussa ymmärrettiin täysin, että tämä nyt oli tällainen juttu, ja asia jäi siihen.

Voi olla, että naapurisi vain uhkailee, mutta ammatti mukaan lukien ei välttämättä. Ole rauhallisin mielin, jos sieltä kirje tms. tulee, otat yhteyttä ja kerrot rehellisesti, että tällaisesta miehen rankan päivän ylilyönnistä oli kyse, riiteli kohtuuttomasti tuon naapurin kanssa tästä syystä x, ja thats it.

Vierailija
26/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin vuosia sitten ilmoitus lasten välisen kahakan jäljiltä, eikä meihin koskaan otettu mitään yhteyttä. Ilmoituksen tekijä oli henkisesti epätasapainoinen ihminen, ja varmaan tulkitsivat meidän tilanteemme sen verran normaaliksi, että eivät sitten selvittäneet asiaa.

Vierailija
27/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin ls-ilmoituksen naapurista, kiusaamisen perusteella. Koska miehesi räjähdys meni lastensuojeluun, naapurin lapsen kiusaamisen pitää mennä myös. Voit kertoa naapurillesi, että katsoimme, että tämä toinenkin asia, koko jutun juuri, on sitten hyvä selvittää ammattilaisen kanssa!

Vierailija
28/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin jotkut täällä neuvovat. Aikuiset eivät käyttäydy niin.

Lapset käyttäytyvät ajoittain impulsiivisesti ja saattavat jopa kiusata ja olla väkivaltaisia. Tämäkään ei kerro vielä mitään lastensuojelun tarpeesta kuten ei isän yhden kerran räyhääminenkään.

Vierailija
29/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on virkamies ja hyväksikäyttää nyt virka-asemaansa uhkailuun ja kiristämiseen. Se on asiatonta, eikä se ole hyvä virkamiestavan mukaista. Noin NYT EI VAIN SAA käyttäytyä.

Eli naapurin esimiehelle soitto ja jos se ei johda toimiin, sitten kirjallinen virallinen valitus.

Vierailija
30/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin naapurista valituksen. Hän on virkamies ja hyväksikäyttää nyt virka-asemaansa uhkailuun ja kiristämiseen. Se on asiatonta, eikä se ole hyvä virkamiestavan mukaista. Noin NYT EI VAIN SAA käyttäytyä.

Eli naapurin esimiehelle soitto ja jos se ei johda toimiin, sitten kirjallinen virallinen valitus.

Tähän!

Vierailija
31/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäisi viedä perheneuvolaan. Silloin sen sosiaalitantta äidillä ei ole kaikki kohdalla, jos ei kykene lastaan kasvattamaan. Kiusaaja lapset yleensä opettajien, sossuakkojen ym lapsia. Siksi sanonta, ettei suutarin lapsella ole kenkiä. Helpompi opettaa toisia, kun kasvattaa itse omaa lastaan. Siinä perheessä ne ongelmat rehottaa, siksi lapsi kiusaa toisia. Tehkää itse ilmoitus siitä. teidän lapsella oikeus leikkiin, ilman kiusaamista.

Vierailija
32/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kiusaisi ja itkettäisi omia lapsiani niin kyllä minullakin pinna palaisi kehenkään en tietenkään koskisi mutta SANOISIN kyllä"kovastikin"!!!! Minäkin tekisin naapuristanne ilmoituksen!!! T:Äippä

Vierailija
33/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistetaanpas taas, että tässä on vain AP:n kanta asiaan. Hän tietysti kertoo kaiken omalta kannaltaan parhain päin. Totuuden tietää vain hän itse ja naapuri, jonka kantaa asiaan ei kukaan tiedä (paitsi AP:n kertomus). Ei kukaan tee ilmoitusta ihan noin löyhin perustein, taustalla on takuulla muutakin, mitä AP ei viitsi kertoa, koska haluaa sympatioita täältä. Ja kohta hän uskoo itsekin, että naapuri on hullu. Jos täysipäinen mies alkaa raivota naapurin anteeksipyytävälle lapselle (nälissään, voi hitto mikä selitys), on kyllä jossain vikaa.

Vierailija
34/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kiusaa, niin kotona on jotain ongelmia.

Vierailija
35/40 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysessä siis mieheni kilahdus ja kasvatus. Mieheni siis käski lasta vetämään takaisin köniin.

Tämä naapuri ilmoitti, että syynä on mieheni käytös ja että hän järkyttyi siitä.

Tämä naapuri on siis perhetyöntekijä.

No mieheni on ollut ennen talotoimikunnan puheenjohtaja ja hoitanut vapaaehtoistyönsä mallikkaasti.

Lopetti juoruilevien akkojan takia.

Mieheni on helposti ärtyvä ja haluaa asua rauhassa ja se taas meidän rivareissa ei onnistu, ainaskaan kesäaikaan.

Lapsillemme mieheni on hyvä isä ja sitä en voi kiistää.

On kypsynyt lasten touhuihin pihassa ja haluaisi asua rauhassa.

Enään ei olla naapurin kanssa puheväleissä, eikä tulla olemaankaan.

Nyt asutaan niin, ettei olla naapureiden kanssa tekemisissä, jos se vain onnistuisi.

Olen aina varoittanut miestäni tuosta naapurista, sillä on sellainen ylisuorittaja ja tekee tuota työtänsä myös vapaa-ajalla.

Usein kuulen hänen suustaan, kun työskentelen lastensuojelussa ja se on ottanut korviini.

Naapuri miettii myös paljon sellaisia asioita, että missä perheessä juodaan alkoholia.

No asialle ei voi mitään ja meille saa tulla kyllä käymään.

En puolustele miestäni, mutta lapsemme on hyvin hoidettuja.

Vierailija
36/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää "tee ite ilmoitus" -kehoittelu täällä on? Ihanko oikeasti haluatte yhteiskunnan, jossa lastensuojeluilmoitus on ase naapurisodassa??

Vierailija
37/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää "tee ite ilmoitus" -kehoittelu täällä on? Ihanko oikeasti haluatte yhteiskunnan, jossa lastensuojeluilmoitus on ase naapurisodassa??

ja lähes poikkeuksetta kiusaajan perheessä on jotain ongelmia, emotionaalisia tai fyysisiä. Itse teen aina kiusaajan perheestä ilmoituksen.

Vierailija
38/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on tiedossa vain ap:n kertomus... totta tai ei, väänneltyä totuutta tai ei? Ehkäpä se naapuri on nähnyt ja kuullut jotain tämän tapauksen ulkopuolelta/aiemmin ja ap:n miehen käytös vain vahvisti ls-ilmon tarpeellisuuden. Naapuri on huolissaan ap:n perhetilanteesta ja on katsonut, että lapset voivat olla vaarassa. Hän ei ole missään mielessä tehnyt virhettä vaan virhe olisi tullut jos hän ei olisi reagoinut. Hyvähän se on että asiat saadaan esiin oikealla tavalla.

Vierailija
39/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on vaan toisen osapuolen totuus. Oikeasti asiat voivat olla ihan toisin. Muistakaapas se.

Vierailija
40/40 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aiheettomiakin ilmotuksia tehdään??No kyllä teh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi