Kuinka usein keität omasi tai lapsesi hammasharjan?
siinähän se kysymys olikin.
Eli kuinka usein putsaat hammasharjan?
Kommentit (46)
astianpesuharjan keitän joka toinen viikko ja vessanpöntönpesuharjan keitän kerran kuukaudessa. En ole moneen vuoteen tarvinnut ostaa uusia harjoja, kun huolehdin säännöllisesti harjojen keittämisestä.
Vaihdamme uusiinn ehkä 3 kk välein. Poika harjaa niin kovaa, että sen harja näyttää jo parin kuukauden kuluttua sellaselta tussukalta, hänelle ostan vähän useammin uuden.
Eiks uusia harjoja saa kaupasta?
En oo ikinä keittäny enkä keitä.
Siinä ajassahan kerkee harjaan tulla ties mitä pöpöjä!!
Jo viikossa harja on aika karseen näköinen, tutkikaapa mikroskoopilla!Eli todellakin keittelen!
Keskiverto-av-mammallahan toki on mikroskooppi kotona että voi hammasharjan pöpötasot tarkistaa..
Minä en todellakaan keittele hammasharjoja ikinä. Olen mikrobiologiaa lukenut muutaman vuoden, enkä siltikään keitä. Ihan turhaa vouhotusta!
Jo viikossa harja on aika karseen näköinen, tutkikaapa mikroskoopilla!Eli todellakin keittelen!
Keskiverto-av-mammallahan toki on mikroskooppi kotona että voi hammasharjan pöpötasot tarkistaa..Minä en todellakaan keittele hammasharjoja ikinä. Olen mikrobiologiaa lukenut muutaman vuoden, enkä siltikään keitä. Ihan turhaa vouhotusta!
täällä ollaan hysteerisiä jostain pölypunkeista tai ruuan parasta ennen-päiväyksistä, mutta väline, joka laitetaan SUUHUN pari kertaa päivässä, on ihan ok kuhista bakteereja????????
ällöttää ajatuskin työntää suuhun sellainen pöpöpesäke!
Oikeestiko ette keittele edes lasten harjoja??
Entäpä vauvan tutti?? ettekö sitäkään??
Oikeasti emme keitä, vaan vaihdamme tarvittaessa uuteen muutaman kuukauden-viikon välein, kunnosta riippuen.
Voihan se harjan ja tutin huuhtoa kuumalla vedellä.
"joo pesen takapuoleni/pimppani jokaisen vessakäynnin yhteydessä, saippualla ja sisältä."
"Keitän vähintään kerta/vko.."
Siis mit vit? Ihmiset on naurettavan bakteerikammoisia ja neuroottisia.
Itse vaihdan harjan n. 3 kk välein.
kerran viikossa. Samalla vaivalla kattilassa menee vanupuikot, wc-harja, tiskiharja ja tampoonit.
voi edes keittää! Meillä käytetään vain siis sähköistä harjaa ja niiden harjakset vaihdetaan n. parin kuukauden välein.
Toki jokaisen hammaspesun jälkeen harja huuhdellaan hyvin kuumalla juoksevalla vedellä.
Tuttien keittämisellä ei ole tämän asian kanssa mitään yhteyttä!
jos niitä säilytetään vaikkapa mukissa kylpyhuoneessa?
Siis sellaisia, joita vastaan pitäisi taistella kummemmin?
en keittele, ostan uuden noin 3 kertaa vuodessa
hammasharjaa keittelemään. Ostan uuden kun näyttää törkyiseltä.
Keitän ne samalla wc- ja hius-harjojen kanssa. Kerran kuukaudessa.
vaikka säilytän sitä vessassa alttiina kakkapartikkeleiden hyökkäykselle. Vaihdan uuden harjan n. 3-4 kk välein.7
ällöttää ajatuskin työntää suuhun sellainen pöpöpesäke!
Oikeestiko ette keittele edes lasten harjoja??
Entäpä vauvan tutti?? ettekö sitäkään??
et niitä vois keittää.....hmmmm
mä ostan uuden hammasharjan kerran viikossa, toki säästäis jos keittäis.
mä harjaan ykl pehmeel harjalla ja se kestää hikisesti just viikon.
mulla on suudesiainetta, sitä kaadan kyllä harjan päällä joka toinen päivä
säilytän harjaa kylppärin peilikaapin sisällä, eli ei heti hyökkää ne kakka partikkelit siihen harjaan...
opettelen sähköharjan käyttöä, ne vaihtoharjat kalliita, ehkä siis alana keittään
vaikka säilytän sitä vessassa alttiina kakkapartikkeleiden hyökkäykselle. Vaihdan uuden harjan n. 3-4 kk välein.7
Jo viikossa harja on aika karseen näköinen, tutkikaapa mikroskoopilla!
Eli todellakin keittelen!