Kuinka usein keität omasi tai lapsesi hammasharjan?
siinähän se kysymys olikin.
Eli kuinka usein putsaat hammasharjan?
Kommentit (46)
ei kait nyt vauvan tutti ja aikuisen hammasharja ole vertailtavissa!
en tosiaanka keittele hammasharjoja! vaihdan riittävän usein,ja se riittäköön.
ei kait nyt vauvan tutti ja aikuisen hammasharja ole vertailtavissa! en tosiaanka keittele hammasharjoja! vaihdan riittävän usein,ja se riittäköön.
ei kait nyt vauvan tutti ja aikuisen hammasharja ole vertailtavissa! en tosiaanka keittele hammasharjoja! vaihdan riittävän usein,ja se riittäköön.
ainakin kuukauden välein.
vaihdetaan 3kk välein, pepsodentin muistutusviesti tulee tasan 3kk välein ja helpottaa hommaa :)
siis täh!!!!!!! miten harja kestää noin kauan????
vaikka säilytän sitä vessassa alttiina kakkapartikkeleiden hyökkäykselle. Vaihdan uuden harjan n. 3-4 kk välein.7
Kyllä mun harja kestäisi varmaan vuoden ellen sitä vaihtaisi tosiaan n. 3-4 kk välein. Hampaat pesen aamuin illoin huolella. Ei pesun tehokkuutta mitata sillä, kuinka kovaa harjalla hinkkaa. Ja pehmeä harja käytössä.
Minä keitän joskus harjat tai käytännössä laitan harjat mukeihin ja vedenkeittimestä jokaiselle mukin täyteen kiehuvaa vettä ja annan olla jonkun aikaa. Mutta teen tämän vain jos meillä on ollut sitkeää flunssaa tai jollakulla angiinaa tai vastaavaa.
Muuten vaihdetaan harjat uusiksi tarpeen mukaan. Lapsilla noin 4 kk välein, itselläni harvemmin ja miehellä noin 2kk välein kun painaa liikaa  harjatessa ja harja menee pilalle nopeasti.
vaihdetaan 3kk välein, pepsodentin muistutusviesti tulee tasan 3kk välein ja helpottaa hommaa :)
ei haise suukaan niin paskalle vaikka puhuis mitä.
astianpesuharjan keitän joka toinen viikko ja vessanpöntönpesuharjan keitän kerran kuukaudessa. En ole moneen vuoteen tarvinnut ostaa uusia harjoja, kun huolehdin säännöllisesti harjojen keittämisestä.
Mitä??
Kuka keittää wc-pöntön pesuharjan?
Kai keittelet sitten aamupuurot samassa padassa?
En keitä harjoja ikinä, enkä kyllä keittelisi pönttöön pudonneita harjoja laisinkaan oli pönttö justiinsa puunattu tai ei.
Vauvan harjan keitin aikoinaan tuttien kanssa, sitten seuraavassa pesussa ikeniä harjatessa harjakset irtosivat suuhun. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Jos olen vahingossa pessyt omat hampaani lapsen sähköhammasharjan terällä, desinfioin harjan samalla poretabletilla jolla hammasraudat desinfioidaan. Myös oman harjani desinfioin silloin tällöin, varsinkin jos on kurkku kipeä.
Sen verran kallita nuo terät, ettei viitsi liian usein vaihdella...
Jos on ientulehdusta tms. kannattaa hammasharja desinfioida joka päivä noilla tableteilla, pieni määrä vettä ja 1/4 tablettia riittää.
Keittämään en lähtisi ikinä.
Keitän kerran viikossa. Samalla vaivalla kattilassa menee vanupuikot, wc-harja, tiskiharja ja tampoonit.
Juuri näin sen olla pitää! Alas kakkapartikkelit!!!
Kuukauden parhaat naurut :´D
eipä oo ainakaan tullu mieleenkään :)
ne esim. aina silloin, kun lapsella on ollut nuha/yskä tmv. sairaus... jos harja on ollut jo siinä vaiheessa vaihto"Kuntoinen", niin oon heittäny roskiin ja hankkinu uuden. mutta esim. jos on "vasta" ostettu, niin silloin.
myös, jos esim. tippuu lattialle.
uudet hankitaan muutaman kerran vuodessa
kun on lähes uusi hammasharja tippunut vessanpönttöön (vedettyyn).
Jos löydän harjan vaikka eteisen lattialta tai lastenhuoneesta, saatan keittää sen. Omani kun ei pyöri lattioilla niin sitä en koe tarpeelliseksi keittää. Vaihdan uuden kun harjan sininen väri on haalistunut (mulla sähköhammasharja).
Tutteja keittelin joskus pikkuvauva-aikaan, mutta nyt kun lapsi on 1,5-vuotias niin en todellakaan ole ehkä vuoteen enää keittänyt. Huuhtelen vain hanan alla välillä. Eikä meillä tauteja ole normaalia enempää. :) 
Harja pitää uusia sen verran usein, etten tunne tarvetta sitä keitellä?!
Haisishan se pahasti jos olisi jumalaton pöpökeräymä..
Mä ainakin huuuhdon harjan käytön jälkeen..kyl se riittää..
Tää olikin mulle ihan uutta..