Aino = suosikkinimi, mutta mites Aune ja Aili?
Onko nää ihan kauheita, vai voisko ajatella tytön nimeksi? Aiempi suosikkini Aino on nykyisin niin yleinen.
Kommentit (48)
enkä itse ainakaan ole kuullut kellään nuorella tai lapsella sitä nimeä, joten voisi olla siksi aika raikas tuulahdus lapsen nimenä!!! :) Laita vain! :)
ihan kamalia mummonimiä, samaa sarjaa kuin pojilla Kyösti ja Yrjö, ei varmaan kovin yleisiä nykylapsilla ja ihan syystä.
Sitäpaitsi tuollaista sanastoa kuin lähiönimi käyttävät ihmiset paljastavat vain oman typeryytensä.
Minusta tuon sanoja tarkoitti vain sitä, että Aurora on yleinen nimi ja lähiöiden poikki kulkiessa ainakin minä muistan muutamia pieniä Aurooroita kuulleeni huudeltavan syömään. :) En väitä että jokapaikassa auroroita olisi mutta itse olen ainakin muutamia tuolla tavalla "tavannut". :)
ihan kamalia mummonimiä, samaa sarjaa kuin pojilla Kyösti ja Yrjö, ei varmaan kovin yleisiä nykylapsilla ja ihan syystä.
Just tuollaisten ihmisten takia ihmiset eivät rohkene antaa lapsilleen hywiä wanhoja nimiä. Huokaus.
mutta ainakin täällä on Aurora-nimisiä :) Kaunis nimi muuten mutta makuasioitahan nämä ovat.
Mulle Aune ja Aili tuo mieleen mielisairaan vanhan ihmisen
Aavasta tulee mieleen jostakin syystä Haava (+ se on nykyisin tosi yleinen ja kuulostaa kaikessa lässyydessään löysältä) ja Aurora on jo ihan karmea Disneynimi pinkille prinsessalle. =)
Aava liittyy mereen ja Aurora viittaa aurinkoon ja on paljon vanhempi nimi kuin mikään Disney. Molemmat vahvojen naisten nimiä, eikä mitään lässyjä.
hän on syntynyt -45 ja se oli jo silloin hänen lapsuudessaan vanhan mummon nimi... eli eeeeeeei, ei ailia nykylapsillekaan...
kauniita wanhoja nimiä olisivat esim. Sylvia, Selina, Senja, Vieno. Nuo nimet ovat itsessään rumia, ei vain vanhuutensa takia, mutta muuta mielikuvaa niistä ei tule kuin vanha dementoitunut mummo.
kauniita wanhoja nimiä olisivat esim. Sylvia, Selina, Senja, Vieno. Nuo nimet ovat itsessään rumia, ei vain vanhuutensa takia, mutta muuta mielikuvaa niistä ei tule kuin vanha dementoitunut mummo.
Hengettömiä ja mielikuvituksettomia.
Hengettömiä ja mielikuvituksettomia.
keksitäänäpä sitten harvinaisia ja mielikuvituksellisia nimiä, miten olisi Xanawa, Rteicha, Diagonalia, Miaumuau? Ei tule ainakaan joka päivä vastaan ja sehän on tärkeintä!
joka vihasi nimeään. Mutta ihanampaa ihmistä en ole tavannut. Ennen en pitänyt Aune nimestä mutta tämän ihanan ihmisen myötä olen alkanut pitää.
Hassua että tunnen mukavia ihmisiä joilla on mielestäni kamalimpia nimiä mitä kalenterista löytyy Seija, Päivi, Erja, Anja ja sitten mielestäni kivan nimisiä mutta v..mäisiä ihmisiä Elina, Anna, Siiri. Ehkä ruma nimi kasvattaa ihmistä.
T: pienen Sylvin äiti (Sylvian suomalainen muoto)
ei siis ole mikään tusinanimi
"Aurora tarkoittaa revontulia". Olet niin tietävinäsi... aurora on latinaa ja tarkoittaa aamuruskoa. Aurora borealis taas tarkoittaa revontulia, koska ovat pohjoisella taivaalla esiintyvä valoilmiö.
Voi pyhä Sylvi, jo on nimi lapsella :(
Gundula Mäkelin kirjoitti:
Voi pyhä Sylvi, jo on nimi lapsella :(
Mikä pointti sun vastauksella on? Ketju on vuodelta 2010 vai luuletko että ap on odottanut sun vastausta näin kauan...?
Eikö tuo Nimet-palsta ole oikea paikka näille iänikuisille nimistä lässyttämisille? Sen takia se on tehtykkin?
Aino on kyllä aivan liian yleinen nimi. Itse Aunena tyypit aina sanoo mulle ettei tiiä muita Auneja
johtuu kirjaimista au, en pidä esim Aulista, Oulasta Outista jne.
Tiedän pienen Ailin sekä Ainin, jälkimmäinen ehkä kivempi. Häkkisillä on Aina ja siinä häiritsee sanan merkitys. Entisellä työkaverilla oli tyttö Aija, siihen nimeen tykästyi äkkiä.