Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anna Perho suosittelee, että jätetään ikkunat pesemättä!

Vierailija
11.08.2011 |

No jo on aika touhua!

Mahtaa olla Perhollakin siistiä!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt niin suosituksista riippumatta.

Vierailija
2/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomiset NIIN täysin väärin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulin sivukorvalla kun Perho puhui järkeä, että turha suorittaminen pitäisi lopettaa. en ole minäkään ymmärtänyt näitä "tänään ja pakosta tehtäviä asioita, tai maailma kaatuu justiinsa" mutta kukin tyylillään.

Hyvä Anna!!

Vierailija
5/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden koti oli kyllä ainakin ulkoa ihan kamalan näköinen... Sehän oli jossain pihaohjelmassa stailattavana.

Meillä käy siivooja kerran vuodessa pesemässä ikkunat.

Vierailija
6/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden koti oli kyllä ainakin ulkoa ihan kamalan näköinen... Sehän oli jossain pihaohjelmassa stailattavana.

Meillä käy siivooja kerran vuodessa pesemässä ikkunat.

Että kaikkien ihmisten ei tarvitse osata ja ehtiä kaikkia asioita! koska suomalainen umpiluterilainen kulttuuri siitä sitten vielä syyllistää (olet laiska, eli huono ihminen). jos on pienten lasten ja töiden kanssa ruuhkavuodet, niin tuskin ehtii pihasuunnittelua tehdä, vaan on joku ihminen, eikä kaikki sitäkään osaa. minäkin stailauttaisin jollakin!

Vierailija
7/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa niitä mörskiään telkkariin stailattavaksi. Ja sen lapset on kyllä käsittääkseni jo ennemminkin teinejä.

Mutta siis, kyllä me on ulkoistettu asioita jo aikaa ennen lapsia. Ikkunoitakaan en ole pessyt 15 vuoteen. Ensi viikolla tulee taas tuttu remppamies maalaamaan seiniä jne.

Vierailija
8/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisivät kuten Anna Perho sanoo?

Ainakin pölypunkkipopulaatio saisi kivan boostin saastaisissa vuodevaatteissa.

Vierailija
9/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan ymmärtänyt sitä,että jotain tehdään vain pelkän tekemisen vuoksi.

Ikkunat pestään siksi, että ne ovat likaiset ja on mukavampi kun ne saa puhtaaksi, eikä siksi kun aina on ennenkin ikkunat pesty neljä kertaa vuodessa.

Vierailija
11/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no, kaikki ei vain ole media-alalla ja saa niitä mörskiään telkkariin stailattavaksi. Ja sen lapset on kyllä käsittääkseni jo ennemminkin teinejä.

olla aika mageeta, kun saa kaikkee?

Hip, cool jne

Vierailija
12/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitäkin tulisi, jos kaikki tekisivät kuten Anna Perho sanoo?

Ainakin pölypunkkipopulaatio saisi kivan boostin saastaisissa vuodevaatteissa.

julkaistu sellainen tutkimus, että pölypunkki on kadonnut Suomesta?

Mä oon jättänyt ikkunat pesemättä ilman Anna Perhon kehoitustakin (ja siivonnut muutenkin silloin kun huvittaa), ja elossa ollaan, eikä suurempia vammojakaan ole tullut. Joten veikkaanpa, ettei tapahtuisi yhtään mitään.

Mikä sun kauhuskenaario tästä tilanteesta sitten on?

Vierailija
13/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

freelancetoimittajilla mm. on keskimäärin tosi huonot palkat ja epävarmuutta paljon.

Mutta suhteita on ja tietty niitä pitää hyödyntää.

t. media-alalla työskentelevä

Vierailija
14/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mediapersoonahan on joka alan asiantuntija, jota kannattaa kuunnella aiheesta riippumatta.

Vierailija
15/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän lihaksilla Anna Perho suosittelee kenellekään mitään? Ai niin, mediapersoonahan on joka alan asiantuntija, jota kannattaa kuunnella aiheesta riippumatta.

tarvitse sen neuvoja kuunnella? Mun mielestä tehnyt ihan osuvia huomioita perhekulttuurista. Millä lihaksilla ihmiset nyt ylipäätään tekevät mitään? Eiköhän Anna Perho nyt ole kuitenkin tehnyt paljon taustatyötä kirjaansa varten.

Vierailija
16/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kustantaja katsoo, että haluaa sen julkaista. Ja sitten julkaisee.

Ja markkinoida ja myydä saa ihan niin paljon kuin rahkeista lähtee.

Vierailija
17/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ikkunoiden pesusta. Meillä ei ole avattavia laseja ollenkaan, talo yhdessä tasossa, joten aikaakaan ei mene juuri mitään kun pesee vain 2 lasipintaa. Ymmärrän, ettei kaikkia homma nappaa, jos on avattavat lasit tai 5 metriä korkea olohuone jonka lasit ulottuvat kattoon.

Mutta itse aiheeseen: Perho haluaa kannustaa juuri siihen pipon löysäämiseen, ettei tarvitse vetää itseään piippuun ylenmääräisellä siivoamisella. Minä siivoan itse, enkä ruuhkavuosista huolimatta halua maksaa ulkopuoliselle oman kotini siivouksesta. Olen liian pihi. En myöskään halua antaa lapsille mallia, että ikävät hommat voi ulkoistaa.

Mutta onneksi nykyään on se valinnan vapaus, naisen ei tarvitse suorittaa pakonomaisesti kaikkea, vaan voi vaikka ostaa ne palvelut ulkopuoliselta.

Vierailija
18/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että kaikkea ei kertakaikkiaan ehdi.

8

Vierailija
19/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään tosi pitkiä päiviä ja epätyypillistä työaikaa. Itse olen kyllä saanut tehtyä kotihommat, mutta mulla onkin säännöllinen päivätyö 8-16 ma-pe. Lapset eivät vielä harrasta mitään säännöllisesti, joten iltaisin jää aikaa tehdä kotihommat välillä 17-20 aivan hyvin. Olen miettinyt kyllä, että mitä nämä ihmiset tekevät työkseen, jotka eivät ehdi, ehkä he ovat yrittäjiä? Tai molemmat kuljettavat lapsia harrastuksiin 5 iltaa viikossa?

vaan siitä, että kaikkea ei kertakaikkiaan ehdi.

8

Vierailija
20/24 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä mukauttanut töitäni paljon lasten mukaan - mm. työhuone on lasten koulun vieressä. Heillä on varmaan normaalia helpommat päivät, ei koskaan yksinoloa jne. Kahtena iltana on harrastuksia ja koska käyvät vaativaa koulua, koulussa on erilaisia rientoja ja läksyihinkin menee myös vanhempien aikaa. Sitten kun on vielä koira, joka vaatii ne lenkkinsä, aikaa ei vaatehuollon ja ruoanlaiton jälkeen juuri jää.

Eli minä käytän kaiken aikani lasten hyvinvointiin ja töihin.

8