Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tämä buumi leviää suomeen? Osa häävieraista kutsutaan vain iltatilaisuuteen

Vierailija
10.08.2011 |

Perheenjäsenet ja muut läheiset kutsutaan vihkitilaisuuteen ja ruokailuun. Loput sitten ainoastaan iltabileisiin. Tuollalailla säästää mukavasti rahaa. Vai tapahtuuko tätä jo Suomessakin?

nim. ilatatilaisuuteen kutsuttu Englannista

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kutsutaan parhaat kaverit ja sukulaisia, he myös menevät yhdessä syömään tms. ja sitten noin 20.00 alkavat varsinaiset bileet eli suku poistuu, kaverit saapuvat. Aika tylysti joskus on suvulle ilmoitettu, että tämä oli nyt tässä, heippa.

Vierailija
2/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltabileissä, jotka alkaa esim. kahdeksalta ei tartte juuri mitään ruokatarjoilua.

Eihän tuo vihkitilaisuuskaan mitään maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tällainen ekonomy-vieras, ja todella kuvittelin että jotain pientä syötävää olisi ollut. Tulin suoraan töistä syömättä mitään, ja miltei pyörryin tanssilattialle, kun nälkään vedetyt 2 lasia viiniä tekivät tajunnasta hieman sumuisen.

Kyllä mulla oli sellainen olo, että olin 2. luokan vieras, sellainen joka haluttiin mukaan vain siksi, että näyttää komealta kun on paljon kavereita joilla on meno päällä.

Vierailija
4/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltabileissä paljon rennompi tunnelma kun ei ole vanhempaa väkeä kyttäämässä. Mä en ainakaan kokisi oloani ihan hirveän vapautuneeksi jos mun lähisukulaisia olisi samoissa bileissä kavereitteni kanssa.

Vierailija
5/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tällainen ekonomy-vieras, ja todella kuvittelin että jotain pientä syötävää olisi ollut. Tulin suoraan töistä syömättä mitään, ja miltei pyörryin tanssilattialle, kun nälkään vedetyt 2 lasia viiniä tekivät tajunnasta hieman sumuisen.

Kyllä mulla oli sellainen olo, että olin 2. luokan vieras, sellainen joka haluttiin mukaan vain siksi, että näyttää komealta kun on paljon kavereita joilla on meno päällä.

Oikeesti saa ihminen olla tyhmä jos pihtaa ruokailuaan kahdeksaan asti kun luulee etää kaverin häissä saa sitten pikku purtavaa. Ja kaiken huipuksi kittaa vielä viiniä kun ruokaa ei ole. tyhmätyhmätyhmä!

Vierailija
6/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuja olisi sukulaiseni tai läheisempi kaveri niin kyllä miettisin kotia jäämistä.

Vierailija
7/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltabileissä paljon rennompi tunnelma kun ei ole vanhempaa väkeä kyttäämässä. Mä en ainakaan kokisi oloani ihan hirveän vapautuneeksi jos mun lähisukulaisia olisi samoissa bileissä kavereitteni kanssa.

No ei sen väliä, nykyparit eroavat sen verran herkästi, että häissään joutuu käymään aika usein ennen kuin se oikea löytyy.

Vierailija
8/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat mukana kirkossa ja hääjuhlassa. Vanhempi väki meni hääjuhlasta kotiin, nuoriso lähti jatkoille.

Vierailija
9/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en sitten viitsinyt mennä ykköset päällä heseen ahtamaan naamaan jotain mega-ateriaa. Ajattelin, että pärjäisin vaikka voileivällä tms joita oletin olevan tarjolla kun tanssia oli tarjolla kuitenkin puoleen yöhön.

Meitä oli muitakin nälkäisiä. Lähdettiin pois aika aikaisin ja mentiin syömään kaupungilla. Olisi kutsussa voitu mainita ruoattomuudesta edes jollain tavalla.

Vierailija
10/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopi oikein hyvin pelät iltabileet.

Vierailija
11/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen oli kaikki vieraat kutsuttu juhlapaikalle syömään ja tanssimaan.

Tässä säästyi kuljetusten miettimenen kirkosta juhlapaikalle, ei muuta ;)

Aikoinaan olen ollut Keski-Euroopassa katolisissa häissä, joissa tilanne oli se, että kirkkoon sai tulla kuka vain (esim. kyläläisiä, joita ei kutsuttu häihin). Sen jälkeen oli nuo "2. luokan vieraat" eli esim. isän businessystävät jne. cocktailtilaisuudessa ja lopuksi suku- ja parhaat ystävät illallisella ja tanssiaisissa. Kuulema yleinen käytäntö siellä.

Eräs ystäväni meni naimisiin ulkomailla (ja moni menee salaa vaikka maistraatissa) ja pitää sitten vain bileet kavereille ;)

Vierailija
12/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat alkaneet illallisella ja sitten jatkuneet tanssilla ja muuttuneet sitten iltabileiksi.

Ei kyllä tulisi mieleenkään jakaa vieraita kahteen kastiin ja jättää toiset tarjoomuksitta.

Vierailija
13/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ainoa tilaisuus on kahdeksalta alkavat iltabileet niin ei kiitos.

jälkeen oli kaikki vieraat kutsuttu juhlapaikalle syömään ja tanssimaan.

Vierailija
14/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en sitten viitsinyt mennä ykköset päällä heseen ahtamaan naamaan jotain mega-ateriaa. Ajattelin, että pärjäisin vaikka voileivällä tms joita oletin olevan tarjolla kun tanssia oli tarjolla kuitenkin puoleen yöhön.

Meitä oli muitakin nälkäisiä. Lähdettiin pois aika aikaisin ja mentiin syömään kaupungilla. Olisi kutsussa voitu mainita ruoattomuudesta edes jollain tavalla.

Vierailija
15/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kai olisi tervetullut koko juhlaan.

jotka ovat alkaneet illallisella ja sitten jatkuneet tanssilla ja muuttuneet sitten iltabileiksi.

Ei kyllä tulisi mieleenkään jakaa vieraita kahteen kastiin ja jättää toiset tarjoomuksitta.

Vierailija
16/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, kutsun yhteydessä sanottiin, että perhe ja läheiset on kutsuttu vihkitilaisuuteen ja sen jälkeen syömään, ja kaverit klo 20 alkaen iltabileisiin. No, kun menimme sinne klo 20, ruokailu oli vielä menossa jälkkärissä ja vieraita oli noin 70 siellä syömässä, meitä ei-syömään kutsuttuja odotti eteisessä 10! MIKSEI me häipätty siinä vaiheessa, tätä harmittelen vieläkin. Tosi törkeetä oli erotella vain näin pieni osa pois vihkitilaisuudesta ja ruokailusta!

Vierailija
17/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Sveitsissä ja olen myös itse mennyt täällä naimisiin ja on siis ihan tavallista täällä, että kirkkoon ja aperolle kutsutaan osittain eri ihmisiä kuin itse iltaruualle sitten. Lähinnä työkavereita tai "hyvänpäiväntuttuja" tulee siis kirkkoon ja tuolle aperolle (suku on siis joka tapauksessa siellä mukana) ja sitten suku ja ne hyvät kaverit kutsutaan iltaruualle kanssa. Kutsussa siis lukee yleensä onko kutsuttu vaan vihkimiseen ja aperolle vai jatkuuko bileet sen jälkeenkin... :) Ja täällä on kaikkien pakko mennä maistraatissa naimisiin, kirkkohäät on sitten jokaisen oma valinta siihen lisäksi, usein nämä on perättäisinä päivinä.

Me ollaan taas syksyllä menossa sellasiin vihkiminen + apero- häihin, kahden pienen lapsen äitinä mulle ihan hyvä, en edes haluaisi sinne iltabileisiin mukaan, etenkin kun häät on vähän pidemmän matkan päässä.

Vierailija
18/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vihkiminen ja ruoka oli ykkösvieraille ainoastaan ja me toisen luokan vieraat tultiin sitten kakkukahveille ja siitä eteenpäin. Kieltämättä oli hieman typerä olo mennä häihin kesken kaiken.

Vierailija
19/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. bileissä _ei_ tarjota ruokaa. Kirkko ja ruoka on siis valituille. Sen jälkeen alkavat iltabileet.

Asun Sveitsissä ja olen myös itse mennyt täällä naimisiin ja on siis ihan tavallista täällä, että kirkkoon ja aperolle kutsutaan osittain eri ihmisiä kuin itse iltaruualle sitten. Lähinnä työkavereita tai "hyvänpäiväntuttuja" tulee siis kirkkoon ja tuolle aperolle (suku on siis joka tapauksessa siellä mukana) ja sitten suku ja ne hyvät kaverit kutsutaan iltaruualle kanssa. Kutsussa siis lukee yleensä onko kutsuttu vaan vihkimiseen ja aperolle vai jatkuuko bileet sen jälkeenkin... :) Ja täällä on kaikkien pakko mennä maistraatissa naimisiin, kirkkohäät on sitten jokaisen oma valinta siihen lisäksi, usein nämä on perättäisinä päivinä.

Me ollaan taas syksyllä menossa sellasiin vihkiminen + apero- häihin, kahden pienen lapsen äitinä mulle ihan hyvä, en edes haluaisi sinne iltabileisiin mukaan, etenkin kun häät on vähän pidemmän matkan päässä.

Vierailija
20/44 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa ihmisistä kutsutaan vain bilettämään (juomaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä