Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti antaan lapsensa kärsiä

Vierailija
10.08.2011 |

Eikä vaadi kipulääkettä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvettiin

Vierailija
2/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löisin nyrkkiä pöytään. En todellakaan katsoisi sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin itsekin sitä Petja-tarinaa lukiessa.. Hei ihan oikeasti, vanhempien olisi ensinnäkin pitänyt lähteä AIKAISEMMIN lääkäriin, ja VAATIA siellä hoitoa aikaisempiin tilanteisiin vedoten. Kyllä pitää osata avata suunsa eikä vaan lampaana seurata toisten perässä ja tehdä mitä joku urpo juuri aloittanut lääkäri sanoo. Itse sitä tuossa tilanteessa taatusti tietää paremmin kuin kokematon lääkärinulikka.

Ikävä kyllä asiat olisivat nyt eri tavalla, jos vanhemmat olisivat vaatineet hoitoa.

T: Hoitsu

Vierailija
4/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin itsekin sitä Petja-tarinaa lukiessa.. Hei ihan oikeasti, vanhempien olisi ensinnäkin pitänyt lähteä AIKAISEMMIN lääkäriin, ja VAATIA siellä hoitoa aikaisempiin tilanteisiin vedoten. Kyllä pitää osata avata suunsa eikä vaan lampaana seurata toisten perässä ja tehdä mitä joku urpo juuri aloittanut lääkäri sanoo. Itse sitä tuossa tilanteessa taatusti tietää paremmin kuin kokematon lääkärinulikka.

Ikävä kyllä asiat olisivat nyt eri tavalla, jos vanhemmat olisivat vaatineet hoitoa.

T: Hoitsu

Vierailija
5/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran itse tietää mikä on

Vierailija
6/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ambulanssilla keskusairaalaan Jos kerran itse tietää mikä on

Vierailija
7/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselläkin pisti silmään muutama kohta tässä jutussa

ettei menty isolla äänellä suoraan sinne mistä hoitoa saa

että isä lähti kotiin sairaalasta

että vaan tyydyttiin siihen että lapsi jäi seurantaan

näihin mietin vastauksia, eikä ne tietty minulle kuulu ja syyt voi olla hyvinkin pätevät, mutta annettujen tietojen perusteella nämä pistivät silmään

Vierailija
8/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vaadi kipulääkettä?

TOki Tämä on hyvin tyypillinen puolustusreaktio äideiltä: minä olen niin hyvä vanhempi, että minun lapseni ei voisi joutua hoitovirheiden uhriksi...

Ymmärrättehän, että kun tilanne oli päällä, ei vanhemmat todellakaan tienneet, että lopputulos olisi tämä. ON hirveän helppo olla jälkikäteen viisas.

Ja miettikääpäs, jos isä olisi ruvennut rähjäämään siellä sairaalassa ( teidän sanoin "lyömään nyrkkiä pöytään") ja sen takai olisi poistettu paikalta ja lapsi jäänyt taas ilman hoitoa, silloin tämä kaikki olisi ollut riehuvan isän syytä. Kun vanhemmat ihan varmasti tekivät parhaansa saadakseen lapselleen hoitoa, ja noilla oireilla ja tiedoilla sitä hoitoa olisi todellakin pitänyt saada.

VOimia perheelle, ja teille ääliökommentoijille toivon, että jos jonkun moista pitää kokea, niin sitten teidän. EHkä karisisi turha ylimielisyys.

Vierailija
9/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammoilla on vimmattu tarve selittää onnettomuudet "pois". Heistä on ihan liian pelottavaa tunnustaa, että pahoja onnettomuuksia voi sattua, vaikka vanhempi olisi kuinka tarkka ja tunnollinen tahansa.

Itselläni on asperger-lapsi ja tunnistin Petjan tarinasta täysin sen, miten hemmetin vaikea on huomata kipu ja oireet lapsessa, joka ei itse koskaan niitä kerro tai kipua valita. Monasti sen takia ollaan liikkeellä myöhässä!

Ja sitten päälle tosiaan tuuraajia ja ihmisiä, jotka eivät kunnolla tunne tilannetta ja sitä, miten pitäisi asiassa edetä.

Ja joilla on samanlainen asenne kuin tässä ketjussa "hoitsulla" ja muutamalla muulla eli kuvittelevat tietävänsä kaikesta kaiken paremmin kuin muut, varsinkin paremmin kuin se vanhempi.

Tehän syyllistyitte ihan samaan ylenkatseeseen kuin Petjaa hoitaneetkin...

Vierailija
10/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän ko. äiti kertoo moneen kertaan että tiesi ihan varmaksi mistä on kyse

Vierailija
11/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän ko. äiti kertoo moneen kertaan että tiesi ihan varmaksi mistä on kyse

lääkäreille monta kertaa.

Mutta yliopistolliseen sairaalaan ei mennä ilman lähetettä, jota siis siinä ne keskussairaalan päivystäjät kieltäytyivät tekemästä. Aikaa hukkui tumpulointiin, ja sitä ei äiti kumminkaan tarkkaan voinut tietää, paljonko aikaa on käytettävissä ja miten kova hätä on.

Vierailija
12/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri on se joka päättää että annetaanko sitä vai ei...

Mua niin korpeaa tommoiset jotka työntää syyn hoitovirheistä vanhemmille! Juuri teidän takianne tällaiset tragediat ovat mahdollisia!!!

Vierailija
13/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkiviisaus on aina niin helppoa...

Vierailija
14/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on aivan samanlainen besserwisser kuin Petjaa hoitaneet. Mitäpä ne vanhemmat siinä tiesi...

Vierailija
15/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riehua ja raivota saadaksen asinamukaista hoitoa. Kyllä tavallinen suomalainen kunnioittaa lääkäreitä ja uskoo tämän ammattitaitoon.

Vierailija
16/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kurkkaamassa IL:n sivuilta, en jaksa linkittää kun netti on niin hidas...

Vierailija
17/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081014184421_uu.shtml

Äidin kertoma tarina löytyy facebookista ja myös tällä palstalla aiemmista ketjuista. Googlaa Petja + hydrokefalus

Vierailija
18/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn hyvin samaistua Petjan äitiin ja hänen toivottamaan tilanteeseensa kun yrittää saada lapselleen kiireellistä hoitoa. Lapsellani (4v) on "vain" infektioastma ja n. pari vuotta sitten vein häntä räntäsateessa, keskellä yötä autolla Peijakseen (oksensi autossa 2 kertaa, yski kuin viimeistä päivää jne.) ja kun pääsimme päivystykseen niin meidän piti jonottaa hoitajalle, joka arvioi miten kiireellinen tapaus olimme. Lapsi yski jatkuvasti sylissä naama punaisena, mutta kuulemma hoitajan mukaan ei ahdistanut tarpeeksi, jotta olisimme päässeet heti edes hoitajan arvioitavaksi?!. Jouduimme istumaan hoitajien kopin eteen, jossa oli 6(!) henkilökuntaan kuuluvaa naista ja kaksi niistä luki iltapäivälehteä! Kävin kolme kertaa luukulla mesoamassa, että ottavat edes happiarvot, että voidaan katsoa tarvitaanko lisähappea tms. Lähes 2 h odottelun jälkeen täysin uusi hoitaja tuli anteeksi pyydellen ottamaan meidät hoitohuoneeseen ja päästiin myös välittömästi lääkäriin. Matka jatkui Jorviin ja siellä vietettiin sitten jonkin aikaa... Tämä vain kertoo siitä voimattomuudesta mitä vanhemmat joutuvat kokemaan vaikka "tietävät" tasan tarkkaan mitä hoitoa lapsi tarvitsisi. Hoitohenkilökunta päättää, thats it.

Vierailija
19/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petjan koko tarina on fb:ssä luettavissa. Iltalehden juttu on pahasti lyhennelty, eikä kaikkia tietoja tule esiin.

Esimerkiksi sitä että hoitajat eivät uskoneet Petjan olevan kivuissa koska hän huusi ja itki kivusta vain silloin kun hoitaja käveli ohi. Hoitajat eivät noteranneet myöskään Petjan isän pyytöjä siitä että Petjalle annettaisiin lääkettä.

Petjan äiti oli kotona parin viikon ikäisen vauvan kanssa ja jossain välissä ovat vaihtaneet vuoroja Petjan isän kanssa että kumpi on sairaalassa. Mutta koska Petjalla on muita sisaruksia niin äidin piti olla välillä kotona heitä hoitamassa, vai miten te "hoitsut" ja muut viisastelijat käännätte tämän Petjan äitiä vastaan? Tuollaisessa tilanteessa ne muutkin lapset tarvitsevat hoitoa ja tukea.

On oikeasti aika sairasta että pitää alkaa syyttelemään vanhempia tästä. Jälkiviisaus on helppoa ja luuletteko tosiaan ettei Petjan vanhemmat koe syyllisyyttä ja kysele itseltään että mikseivät he ole tehneet niin ja niin? Tässä vaiheessa on täysin turhaa syylistää vanhempia koska sairaalan henkilökunta oli tehnyt selkeitä virheitä. Sitä on kenenkään turha kiistää.

Vierailija
20/40 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteen tasallla vaan tumpuloivat ja pahasti.

Olen ehdottomasti äidin puolella ja vihaisin niitä onnettomia vääriä päätöksiä tehneitä hoitsuja ja lääkäreitä lopun ikäni.

Kokemuksesta tiedän kuinka surkeita työntekijöitä on sairaaloissa ja terv.asemilla, eikä suurin piirtein korvia lotkauteta vaikka potilas kuolee käsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi