Gallup seksistä parisuhteessa
Kysyn täällä, koska tuolla Seksi-puolella liikkuu av:n puoleen verrattuna enemmän ehkä ne seksielämältään tietynlaiset ihmiset.
Eli minua kiinnostaisi tietää, onko tavallisempaa että parisuhdeseksi on tasaista ja yleensä aika samanlaista, vai haetaanko parisuhteessa seksin suhteen vaihtelua ja miten paljon "hurjastellaan".
Toisaaltahan vakaan parisuhteen luulisi olevan se paikka, missä estot heitetään nurkkaan ja paljastetaan salaisuudet, toisaalta voi olla että pidemmässä parisuhteessa himot tasaantuu ja arki tulee sänkyynkin. Voi myös olla että kestävässä suhteessa intohimo löytyy siitä läheisyydestä eikä tempuista, ja ehkä jatkuva uuden etsiminen ei ole mahdollistakaan pidemmässä yksiaviollisessa suhteessa...?
Vastaa omalta kohdaltasi, millaisessa suhteessa olet ja miten sinun parisuhteissa on tai on ollut, jos olet ollut useammassa suhteessa niin voit kertoa niistä kaikista erikseen :). Olisi kiva tietää esimerkiksi siitä mikä kenenkin mielestä on turvallista vaniljaa ja mikä hurjastelua, kerro esimerkiksi lyhyesti tai pitkästi että miten usein teillä harrastetaan seksiä, missä tilanteessa, millä tekniikoilla... Jollekin mitä oudoimmat jutut voi olla arkipäiväistä ja tuttua ja turvallista, jollekin asennonvaihto voi olla jännää ja suuseksi pervoa.
Toivottavasti moni uskaltaa vastata anonyymina :)!
Kommentit (13)
Meillä seksiä n. 2-5x/vko, lähinnä viikonloppuisin kun mies tekee viikolla pitkää päivää. Lähinnä iltaisin/öisin meilläkin juuri tuon lapsen takia, tosin toisinaan hämätään lasta piirretyillä, leluvuorella ja maissinaksuilla ja karataan vessaan pikaisille (esileikit hiplaillaan kyllä samassa "tilassa" (=yläkerrassa) lapsen kanssa mutta sitten kun aletaan riisua housuja mennään piiloon). Sängyssä aika harvoin, koska lapsi nukkuu vielä meidän makuuhuoneessamme. Sohva, keittiön pöytä ja suihku ne yleisimmät, asentoina eniten lähetyssaarnaajaa ja takaapäin sekä pöytää tai seinää vasten. Anaalia on harrastettu pari kertaa mutta mitenkään vakituisessa käytössä se ei ole, leluja emme käytä. Jonkinmoinen kaava kai alkaa tässä kohtaa jo olla, mutta siihen tulee toki vaihtelua jo paikkojen takia. Minä otan mieheltä usein suihin mutta toivoisin itsekin saavani enemmän suuseksiä. Mies taitaa tässä asiassa olla hieman laiska, koska "piristyy" antamaan enemmän suuseksiä aina kun asiasta puhun, mutta homma myös unohtuu jonkin ajan päästä. Kaikin puolin olen tyytyväinen seksielämäämme, meidän "juttumme" taitaa olla sellainen intensiivisyys. Olen siinä mielessä onnekas että orgasmin saaminen on minulle helppoa mieheni kanssa ja saankin melkein joka kerralla. Tällä hetkellä toivoisin eniten että saisimme pienen "panoloman" jossain korvessa, ettei aina tarvitsisi varoa ettei lapsi herää tai näe.
Lapset on jo tehty eikä perheessä ole enää ihan vauvaikäisiä ollenkaan, joten ajattelisi että nyt seksielämä pääsisi uuteen kukoistukseen. Mutta ei. Meillä ei ole seksielämää. Se loppui ehkä toisen yhteisen vuoden aikana niin, että sen jälkeen on rakasteltu vain lapsia tehdessä.
Silloin kun seksiä on ollut, hurjastelua on ollut jo se jos mies on vähän sormella minua kokeillut. Perussettiä on kolme työntöä lähetyssaarnaajassa.
Olen ensimmäisessä vakiintuneessa parisuhteessani nelikymppisenä, suhde on kolme vuotta vanha. Lapsi on.
Minä olisin halukas löytämään yhteisiä intiimejä asioita ja kokeilemaan juttuja (kukkia ja sidontaa, peppupanoa, roolileikkejä) varovaisesti, ja ainakin haluaisin seksiä eri paikoissa ja asennoissa.
Mutta mies on seksuaalisuutensa suhteen aika estynyt ja ahdistuu helposti, joten meillä on aina samaa bolognesekastiketta (vertauskuva usein toistuvalle ruoalle josta kaikki tykkää mutta joka ei ketään kauheasti innosta) eli samat asiat samassa järjestyksessä samassa paikassa samaan kellonaikaan.
Bolognesekastikkeeseen sisältyy molemminpuolista suuseksiä ja yhdyntä.
Tai no, 4-5 vastanneista olisi bologneseen kallellaan ja 2-3 touhu olisi kai aika vastaavanlaista kuin meillä. Eli tämän otannan perusteella voisi sanoa että keskimääräinen seksielämä parisuhteessä on jotain siltä väliltä?
:) AP
Naimisissa, yhdessä oltu 7v., 1 lapsi. Seksiä on muutama kerta viikossa, joko illalla lapsen nukahdettua tai päivällä lapsen ollessa hoidossa. Aina se sama perusjuttu, ainoa vaihtelu on siinä että joskus mies on päällä joskus minä.
En nyt jaksa ruveta asentotasolla kuvailemaan, mutta se on kyllä ihan sama koreografia melkein joka kerta, paitsi jos jostain syystä ei toimikaan ja on pakko yrittää jotain muuta.
Kysymys on lähinnä laiskuudesta puolin ja toisin. Mulla ei ole mitään sellaista mitä oikeasti haluaisin tehdä mutten vain kehtaa (paitsi panna muita miehiä), joten aviomieheni tuttuus ei sinänsä ole mikään erityisempi etu tässä asiassa. Paitsi sikäli, ettei tarvitse tuhlata aikaa asioihin jotka eivät ollenkaan toimi. Meidän seksimme on yleensä aika nopeaa, ja hyvä niin.
Meillä on seksielämä ollut hyvinkin vaihtelevaa.
Ihan alussa seksiä oli tietysti todella usein, mutta raskausaika toi omat haasteensa ja seksi jäikin vähemmälle. Samoten pikkuvauva-aika.
Seksiä pysittiin kuitenkin harrastamaan väh. kerran kuukaudessa. Mielstäni suhde tarvitsee seksiä, jotta tietty kipinä säilyy.
Nyt sitten taas, kröhöm.. :D Ollaankin innostuttu uudestaan, koska lapsi nukkuu jo omassa huoneessaan ja muutenkin elämä muilta osin rauhoittunut.
Harrastetaan seksi päivittäin, (jopa useita kertoja päivässä.) Viimeksi viikonloppuna meillä oli tosi ihanaa ja kiihkeää.
Lapsi nukkui, niin järjestettiin treffit meiän olkkarin lattialle, Levitettiin lakana maton päälle ja tuotiin pehmosia peittoja ja tyynyjä. Juotiin pari lasia viiniä ja kuherreltiin ja tehtiin kaikkea tuhmaa.
Naitiin keittiönpöytää vasten, sohvalla, seinää vasten.
Yhtenä päivänä katsottiin eroottista leffaa - ja mihinkäs se sitten johtikaan.
Yllätyin ihan itekin, miten halut pääsivät valloilleen ja laitoin mustat piikkarit jalkaan ja seksikkäät alusvaatteet.
Mies otti minusta kuvia ja nuoli ja piti hyvänä.
Minäkin annoin suuseksiä miehelle ja paneskeltiin siinä sitten pitkin yötä, millon missäkin asennossa.
Siis niin ihanaa. Välillä kun on ollut tosiaan niitä ljasempiakin kausia ja on alkanut miettii et onko tässä nainen enää ollenkaan.
Nyt menee sillä saralla kuitenkin hyvin.. ja odotankin jo innolla, kun mies yöllä kömpii kotiin. ;)
Olen 10v avioliitossa, koen että seksi on meillä keskivertoa (ja siksi galluppia ajattelinkin, että mikä onkaan se keskiverto).
Seksiä on usein, useampi kerta viikossa, melkein aina ajankohta on illalla/yöllä. Lähes aina paikkana on sänky, hyvin harvoin esimerkiksi sohva. Kai ollaan sen verran mukavuudenhaluisia että pehmeä alusta täytyy olla... Suuseksi on kuvioissa melkein aina molemmin puolin, samaten käsien käyttö. Anaaliseksiä ja leluja on silloin tällöin tavalla tai toisella mukana, joskus useamman kerran viikossa, joskus taas ei pitkään aikaan. Asentoja on muutama säännöllisessä käytössä, lähetyssaarnaaja, takaapäin, ratsastus, 69 erilaisine variaationeen, muutama muu "vaikeampi" asento harvemmin käytössä. Seksi on ihan tyydyttävää molemmille, mutta aika usein menee pääpiirteissään samalla kaavalla, eli kovinkaan paljon ei tavallisesti poiketa tutuksi tulleilta linjoilta.
Mielestäni tämä on keskivertoa, johtuen siitä että toisaalta aika ja paikka on melkein aina samat, samaten kaava ja kesto, kumpikaan ei hirveästi jaksa ehdotella uusia juttuja, mutta toisaalta ehkä tuo aika tiivis ja säännöllinen tahti, suuseksi, lelut, anaaliseksi ja edes muutaman asennon vaihtelu on vähän vaniljaa "hurjempaa". Kertokaa miten teillä muilla!
Ja aika sama kattaus, kuin ap:lla. Meillä sekstailut on perinteisesti lauantaina, kun arkena ei oikein tahdo jaksaa. Joskus tosin sitä innostuu myös arkenakin. Oliskohan esileikkeineen perussekstailun kesto n. 15-30min ja tähän kumpikin ovat tyytyväisiä. Onneksi ollaan kumpikin nopeasti syttyvää sorttia :)
Yhteiset lomareissut ovat armotonta panemista täynnä.
Estot alkavat karista viimeistään tässä vaiheessa ja sitä uskaltaa suoraan sanoa ja toivoa kumppanilta jotakin jos haluaa saada.
Lähinnä lähetyssaarnaja-asentoa jalat vähän eri suunnissa, noin kerran viikossa. Minä olen ehkä se haluttomampi ehdottamaan ja edes harrastamaan seksiä, tämä nykyinenkin tuntuu joskus vähän pakolliselta jutulta enkä itse saa orgasmia yhdynnässä. Joskaan ei mieskään vaikuta siltä että olisi kovin kiinnostunut mihinkään enempään. Toisaalta toivon että tämä olisi vain välivaihe kun on muuten raskasta elämässä, toisaalta en tiedä jaksaisinko itse panostaa seksiin tämän enempää.
Meillä harrastetaan seksiä korkeintaan pari kertaa kuukaudessa, useimmiten harvemmin. Harvakseltaan siis. Asennoista käytössä on lähetyssaarnaaja, takaapäin. joskus kokeillaan muutakin. Lisäksi on suuseksiä molemminpuolin.
Molemmat ollaan ihan tyytyväisiä tilanteeseen, seksi ei ole kovin olennainen osa arkea, vaikka toki parisuhteeseen kuuluu.
en enää muistanut kaikkia ap:n kysymyksiä. Seksiä harrastetaan sohvalla tai suihkussa, lapset nukkuvat samassa huoneessa, joten sängyssä emme enää harrasta seksiä. Lasten läsnäolo häiritsee, vaikka nukkuisivatkin, toisaalta taas pelkäämme että herätämme heidät. Ja seksiä harrastamme siis vain illalla/yöllä.
Vähemmän meillä "hurjastellaan". Olemme kai melko tylsiä tällä saralla, eikä kumpikaan kaipaa kovin ihmeellisiä asioita. Seksileluja on käytössä joskus ja kohtuullisen avoimesti uskallamme toisille kertoa toiveistamme.
Hurjastelusta tulee ensiksi mieleen tyyliin ryhmäseksi, alistaminen, anaaliseksi, avoin suhde, sekä seksin harrastaminen yleisillä paikoilla. Asennoissa en keksi mitään mikä olisi hurjastelua. Kaikkea voi kokeilla mihin molemmat ovat halukkaita. Mutta ainakaan noita em. juttuja emme koskaan tule kokeilemaan.