Tässä linkki josta voi katsoa LAPSEN PAINOINDEKSIN
Minkä tuloksen sait lapsellesi ja pitääkö laskuri mielestäsi paikkansa?
http://terveyspalvelut.com/painoindeksi-painoindeksilaskuri/
Kommentit (82)
Lapseni painaa 37kg ja on 160cm pitkä. Kuulemma on ihan normaali painoinen.
Meidän poika 7v sai BMI 12. Tiedossa on että on hoikka mutta en olisi uskonut että noin alipainoinen indeksin mukaan koska on myös senteissä lyhyt. Syö 5-6krt päivässä kunnollista ruokaa, eli kotiruokaa, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, juo täysmaitoa jne.
12,02 eli alipainoinen. On ollut aina, niinkuin isänsäkin.
Arvatkaa vaan onko helppo löytää housuja :)
4 v tyttö, 106 cm ja 16 kg, BMI 14,2, normaalipainon alaraja on melko lähellä. Vastaa mielestäni todellisuutta hyvin.
5v. lievästi alipainoinen, 9v lievästi ylipainoinen.
2v sai lukeman 13. Pitkien ja laihojen vanhempien samaa sorttia oleva.
Nuorempi 5v. 14.6 ja vanhempi 11v. 18.1
Vierailija kirjoitti:
tuo antoi painoindeksiksi 14 ja sen mukaan on normaalipainoinen. Tosin normaalipainon ihan alarajalla, ja poika onkin kyllä tosi laiha. En ole kyllä koskaan alipainoiseksi epäillytkään, vaikka luikku onkin.
Normaalipainon rajathan ovat aika laajat, niin lapsilla kuin aikuisillakin.
Meillä pojan indeksi oli 14,4. Kiinnostais tietää minkä ikäinen poika teillä on. T:toisen laiheliinin äiti :)
15,5 oli 9v:n pojan bmi, eli normaalipainoinen. On varmasti oikein, hoikan puoleinen pitkä poika on.
No empä nyt tiiä. Nöyyti että 160cm tyttö jos painaa yli 40kg on huomattavasti ylipainoinen. Päin persettä tuo systeemi
Tyttö 7 v. painoindeksi 12,5.
Pitää paikkaansa, alipainoinen on. Vaikka paino ollut jo vuoden nousussa pituuteen nähden.
Meillä 15 poika normaalipainon alarajoilla 172 pitkä ja 50 kg. 11 v poika taas ylärajalla 150 cm 45 kg ja tyttö 6 v alipainoinen 115 cm ja 15 kg.
Painodeksi nöytti että on 17 BMI ja alempana luki että alle 19 alipainoinen!
Vaikka on 161cm 45 kg
Oonko läski ?itteni mielestä läski mutta terkka sano että normaalipainonen, oon siis 10 v tyttö
painan 38kg ja koitan kyllä tällä hetkellä laihduttaa oon syömättä 3 päivää.vastatkaa pliide!!
Pituus
139
cm
Paino
58.7
kg
Painoindeksi on 30,4. Merkittävä ylipaino.
Mun lapsen painoindeksiksi tuli 12,2i. Lukuna alhainen, mutta silmällä katsottuna poikani on kiinteän jäntevä ja vahvakroppainen. Ei tippaakaan liian laiha.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen painoindeksiksi tuli 12,2i. Lukuna alhainen, mutta silmällä katsottuna poikani on kiinteän jäntevä ja vahvakroppainen. Ei tippaakaan liian laiha.
Tein tuon terveyskirjaston linkin takana olevan jonka joku ylempänä laittoi. Siellä sanottiin, että lääkärin arvio tarpeen ja, että lapseni indeksi 12.21 vastaa aikuisen 13.1. En tiedä sitten kun lapsi on terve ja ihan normaalikokoisen näköinen.
Lapsen BMI on 15,6, kun normaalin haarukka on 14-17.
Pojalla 19 ja tytöllä 21.. Oon tytölle kyllä sanonu että jos haluaa päivittäin tunkee naamaan suklaata niin sitten pitäs liikkuakkin :(
Painoindeksi:14 hoikka mutta normaalipainoinen tyttö