Tässä linkki josta voi katsoa LAPSEN PAINOINDEKSIN
Minkä tuloksen sait lapsellesi ja pitääkö laskuri mielestäsi paikkansa?
http://terveyspalvelut.com/painoindeksi-painoindeksilaskuri/
Kommentit (82)
Mun tytöllä oli 16.89 eli normaalipaino. :) Olen jo pitkään toitottanut 11-vuotiaalle 148 cm ja 36,5 kg:lle tytölleni, että hän on täysin normaali. Toivon totisesti, että hänelle ei ole kehittymässä mitään anoreksiaa, koska hän on keksinyt tälläisen laihdutusjutun: aamulla vähän maustamatonta jogurttia, päivällä koulussa puolesta puolet lautasesta salaattia ja vettä (ei syö ruokaa!!) Välipalaksi sitä aamuista, kotona päivälliseksi ehkä hitusen ruokaa + salaattia, illalliseksi jotain mysliä + maustamatonta + 3 krt viikossa 3 km lenkki + jazz-tanssi harrastus. Ja silti on mielestään kamalan lihava.. Alan jo huolestua ei tuon ikäisen pitäisi vielä laihduttaa (varsinkin kun on juuri hyvä paino)..
Lapseni pelaa futista ja on pelkkää "lihasta", laskurin mukaan juuri siinä ylärajalla. Ylipainoinen tuo ei kyllä ole, mutta muuten kyllä painava :D
Oisin ton laskurin mukaan normipainoinen vielä siinä 43 kilon hujakoilla... viimeksi kun kävin siinä, niin uhattiin osastolla. Jei.
tyttö oon 11 v. 14,1 bmi. pitäisko laihduttaa????
[quote author="Vierailija" time="09.08.2011 klo 19:28"]tullut naisellisia muotoja, joten tuntuu hurjalta, että olisin 12 v. ollut kokoa 172/44
[/quote]
No minun 12-vuotiaallani niitä ei vielä ole ja on noin 165cm ja painaa 40kg. Eikä tämä ole mikään hurja jos niitä naisellisia rasvakertymiä ei vielä ole.
Toinen on juuri normaalipainon keskiarvossa lukemilla 130cm ja 28 kg, 8-vuotiaana. Toinen taas alipainoinen minkä tiesinkin jo. Mutta näin on ollut alusta alkaen. Pidän luotettavana.
16 v tyttärelle tuli 16,22 eli alipaino
Kohta 5 v pojan (106 cm, 16 kg) BMI osoitti normaalipainon alarajaa ja vastaa olemusta, hoikka ja terve poika on.
Meidän hoikan pojan painoindeksi oli tuon mukaan 14, ja vähän rotevamman 15. Normaalipainoisia molemmat.
antaa kirjallisen arvion ja lääkärisivulta. Ei tarvi palstalta kysellä!
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html
hiinä ja hiinä hilkulla, musta ihan normaalikokoinen...
Mun 4v painaa 19kg, ja on mielestäni todella hoikka (en ole varma pituudesta, mutta molemmat menevät muistaakseni nollakäyrää neuvolassa). Kylkiluut näkyy ja on vaikea löytää tarpeeksi kapoisia housuja.
Tämä laskuri sanoo että normaalipainoinen ja toinen sanoo että merkittävä alipaino ? Osaako joku selittää ?
18.9, oon 172/56, tosin oon urheilullinen
tuli tytölle 26,31. On pitkä 151 cm ja painaa 60kg, 13 vuotias. Kyllähän se ylipainoa on, näkyy ulospäinkin kun vatsa kasvaa. Kauhistuin kun tuli tänään kotiin ja kertoi iloisesti lihoneensa 11kg puolessa vuodessa. Itse olen normaalipainon ylärajalla että pitäisi varmaan ottaa molempia niskasta kiinni.
No tytöllä 22.4 mutta näyttäisi että on ylipainoa hieman. N. 160cm pitkä ja painoa 50-53kg
BMI = 14.35 kg/m2 (Normaali paino)
normaali BMI raja: 13.7 - 19.1 kg/m2
normaali painoraja pituudelle: 23.9 - 33.3 kg
calculator.net
Itse ollaan oltu huolissamme tytön syömisestä :)