Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ostat kalliita vaatteita lapselle?

Vierailija
08.08.2011 |

Ihan vaan ihmettelen miksi jotkut ostavat ihan älyttömän kalliita vaatteita lapsille? Ne jää aika nopeesti pieneksi, likaantuu ja rikkoutuu helposti. Törmäsin viime keväänä äitiin joka kielsi lastaan koskemasta voikukkiin ettei kalliiseen pukuun tule jälkiä. Ilmeisesti hän halusi myydä sen vielä eteenpäin. Varotteko te niitä vaatteita erityisesti? Annatteko syödä esim.spagettia merkki-paita päällä? Musta tuntuu että meillä on joka toisessa paidassa lähtemätön tahra, joten voisin ehkä jonkun merkki vaatteen ostaa kyläily tms.vaatteeksi.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sen laadun tuntee käsissään.

Jos vaan varaa on, niin ehdottomasti suosin merkkivaatteita.

Ei sen takia että siinä lukee Kenzo, Mayoral, P.o.P tms, vaan koska ne vaatteet säilyy uuden näköisenä pitkään (värit ja muoto pysyy hyvin) - sekä, ne tuntuu aivan ihanalta ihoa vasten.

- Äippä, yhden pienen tytön

meilläkin ollut käytössä Mayoral, ei edes kallis, mutta erittäin laadukas.

Ja mun lapsi käytti essua syödessä varmaan neli-viisivuotiaaksi asti. Ei vaatteet tahraantuneet.

Vierailija
2/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on esim. jokin 20e maksanut t-paita, joita hänellä on muutama. Näitä vaatteita varjelen, en siis anna syödä kotona tomaattispagettia se vaate päällä, mutta kylässä antaisin ja toivoisin ettei tahroja tule. Jotain Kenzoja en osta lapselle, mielestäni se on todella turhaa. En osta itsellenikään. Hirveää tuhlausta, kun jotkut sukat lapselle maksavat parikymppiä.. en näe mitään järkeä ja jotenkin toivoisi, että nekin joilla olisi rahaa ostaa noin kalliita vaatteita lapselleen, ei viitsisi vaan antaisi sen erotuksen hyväntekeväisyyteen, oikeasti. Somaliassa lapsia kuolee taas nälkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siksi koska... on varaa ostaa...

Ja se pitää näyttää.

Lapset ovat onnellisia missä vain vaatteissa, jos tärkeämmät asiat ovat kohdallaan.

Vierailija
4/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen asian siten, että vaatteet ovat yksi merkki siitä, että lapsista välitetään. Oli hirveä katsella päiväkodin kevätjuhlissa resuisissa ja rikkinäisissä arkivaatteissa olevia pieniä juhlijoita, joiden vanhemmilla olivat kuitenkin vetäneet ykköset päälle kalliine koruineen ja merkkilaukkuineen. Puen lapset samalla mittarilla kuin itsenikin. Jos en itsekään menisi isoveljeni puhkikuluneissa lenkkareissa juhliin, miksi minun lapseni pitäisi. Ja se, että pukee lapsensa kauniisti ei ole pois mistään muusta kuin omista rahoistani. Vaatteet on tehty käytettäviksi. Jos ne tahriintuvat tai menevät rikki, hankin uusia. Ainoastaan tietyissä tilanteissa rajoitan lasten rymyämistä kuralätäköissä, esim. jos olemme matkalla juhliin. Joku taisikin kommentoida, että melkein kaikki tahrat saa lähtemään oikeilla aineilla ja käsittelyllä.

Kaunista saa toki vähällä rahalla, jos vain jaksaa kierrellä kirppareita, aleja ja nähdä vaivaa - itseäni vain usein miellyttävät merkkituotteet, niiden kestävyys ja ulkonäkö. Useilla merkeillä myös vaatteiden värejä ja materiaalien yhteensopivuutta on mietitty.

Vierailija
5/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne on kivannäköisiä, laadukkaita eikä jokatoisella ole samanlaista paitaa päiväkodissa.

Ostan toki usein vaatteita myös esim. h&m:ltä.

Pienillä lapsilla vaatteet säilyy ehjinä ja siisteinä ja niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo.

Vierailija
6/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa se on niin että jos on varaa, niin silloin voi hieman leikitellä pukeutumisenkin kanssa. Ja jos ei ole varaa, niin silloin kannattaa ostaa vähemmän ja satsata laatuun. Hirveää tuhlausta on ostaa H&M tai Zaran vaatteita kassikaupalla, kun ne muutaman pesun jälkeen menevät rikki. En välttämättä laittaisi 20 euroa t-paitaan, mutta käsityönä tehdystä upeasta juhlamekosta voin maksaa hyvinkin yli 200 euroa. Juhlavaatteissa ei poimita voikukkia, arkivaatteissa lapsi saa olla lapsi ja poimia kaikki kesän kukat ja pomppia kuralätäköissä, sehän kuuluu lapsuuteen!

Vierailija
7/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pitää aika hyvin paikkansa. ELi kalliimmat vaatteet ovat laadukkaampia ja kestävät paremmin. Tulee aika kalliiksi ostaa halpa paita, joka ekan pesun jälkeen on ihan venähtäny ja saumat ei ole enää suorat. Moni varmaan pitää kyllä sellaistakin paitaa, mutta itse en sellaista laittaisi lapselle enää mihinkään muualle kuin rymyleikkeihin pihalle tai mökkipaidaksi.

Lapseni myös itse haluaa tietyn tuntuisia vaatteita. Esim. housuissa ei halua pitää tavis farkkuja, koska ne on niin jäykkiä ja epämukavia. Sitten kun kriteerinä housuille on, että ovat pehmeät ja mukavat, miellyttävää kangasta, nappi sellainen, että pieni koululainen saa sen itse helposti kiinni ja vyötäröllä on säätömahdollisuus (hoikalla pojalla ihan pakollinen, muuten housut tippuu jalasta), niin halvoissa ei oikein löydy vaihtoehtoja.

Juhlissa ja kyläilyissä yms. haluan, etät lapsella on kunnolliset ja siistit vaatteet, aina niitä ei saa ihan halvalla.

Toisaalta meillä käytetään kyllä myös tuttavilta saatuja käytettyjä vaatteita ja voin hyvin ostaa jotain kirppariltakin, jos sopivaa tulee kohdalle.

Esim. ulkoiluvaatteet haluan olevan kunnolliset, jotta ulkoilu on mukavaa. SAmoin kengät. Ja talvella pitää olla lämmintä, halvat kuluneet kirppishaalarit harvoin pitää vettä ja on lämpimät.

Vierailija
8/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina huudetaan, että lapsilla pitää olla rajat.

Vierailija
9/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen visuaalinen ihminen ja minulle vaatteiden(kin) ulkonäkö on tärkeää. Usein ne kivoimman näköiset vaatteet tuppaavat olemaan hintavampia. Esim. Legon vaatteet ovat yleensä kauniita, ja hintavia.

Myös laadusta olen valmis maksamaan, siitä että vaatteen voi kierrättää myös pikkuveljelle siistin näköisenä.

Laadukkaat vaatteet kestävät leikkimistä ja pesemistä eikä lasten tarvitse tekemisiään rajoittaa vaatteiden takia.

Ainoastaan jos juhliin ollaan menossa niin vältetään sotkemista. Se ei sitten haittaa jos juhlien aikana tulee tahroja.

Useimmat tahrat saa pois tahranpoistoaineilla. Ainoat tahrat joita en ole saanut pois, ovat kuivuneet mustekynä- ja veritahrat. Niitä ei moneen vaatteeseen ole kuitenkaan tullut.

Vierailija
10/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeastaan tarvittaisi niin paljoa. Meilläkin kaapit pullollaan vaatteita, joista suurin osa joutaisi kierrätykseen, mutta jos joskus tarvitaan...

Muutaman uuden kalliimman merkkivaatteen olen ostanut, jos ovat lapselle olleet erityisesti mieleen tai minulle tai muuten ihania ja alennusmyynneistä niitäkin. Joskus laatu ratkaisee enemmän kuin hinta, mutta kirppariltakin saa laatua. Lasten ei tarvitse erityisesti varoa vaatteittaan ja maalaushommiin ne kierrätykseen joutavat kamppeet.

Vierailija
11/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina ehjät, siistit ja asianmukaiset vaatteet. Mutta en saanut mitään merkkivaatteita tai muotijuttuja. Erityisesti isäni oli sitä mieltä, että on ihan turha ostaa 400 mk farkkuja (siihen aikaan piti olla Levikset), jos satasella saa jostain ihan toimivat housut. KAvereilla oli ihania paitoja ja mulla aina jotain vAlintatalosta ostettuja, joissa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta ei ne olleet mitään ihania.

Kärsin myös siitä, että mulle ei ostettu koskaan mitään välikausivaatteita (koska se kevät on niin lyhyt, niin turhaahan se on) ja sitten piti niissä toppakengissä kulkea keväällä niin kauan, että pystyi kävelemään ihan pikkukengillä. ja toppatakissa niin kauan, että tarkeni ihan ohuessa kesätakissa. Tästä on jäänyt sellainen trauma, että itsellänikin on nyt useita takkeja ja aina esim. takkiin sopivat kengät. Ja aina säähän sopivat vaatteet, oli sää mikä vaan.

En halua, että lapseni kärsii samoista, tietysti hieman vähäpätöisistä asioista. Mutta mielestäni esim. teini-iässä näillä asioilla on valtavan iso merkitys. Itsellänikin on huomattavasti mukavampi olo, kun saan pukeutua kunnolla ja olla vaatteissa, jotka miellyttävät minua. Se tuo itsevarmuutta.

t. 23

Vierailija
12/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukoilla ei jää mitään säästöön, monella kulutusluottoa ja velkaongelmia. Oikeasti ihan helvetin typerää ostaa lapsille jotain designer vaatteita ihan vaan sen vuoksi, että on rahaa. Luulen, että tämä on taas wannabe rikkaiden hommia. Ei kyllä tule ketään isorikasta mieleen omasta tuttavapiiristä, joka lähtisi tuollaiseen hömpötykseen mukaan.

Vierailija
13/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukoilla ei jää mitään säästöön, monella kulutusluottoa ja velkaongelmia. Oikeasti ihan helvetin typerää ostaa lapsille jotain designer vaatteita ihan vaan sen vuoksi, että on rahaa. Luulen, että tämä on taas wannabe rikkaiden hommia. Ei kyllä tule ketään isorikasta mieleen omasta tuttavapiiristä, joka lähtisi tuollaiseen hömpötykseen mukaan.

ja talle vastaajalle: varmasti on paljon ihmisia, jotka voivat ostaa juuri sellaisia lastenvaatteita kuin haluavatkin ILMAN velkaa ja taloudellisia ongelmia, ja rahaa jaa saastoonkin... Riippuu ihan tulotasosta ja siita, millaisia vaatteita haluaa.

Itse ostan seka H&M ja Lindex-vaatteita, joista monet ovat mielestani kivoja ja niissa on usein hyva hinta-laatusuhde, etta kalliimpia merkkeja kuten Catiminia (mutten kylla yleensa taysihintaisena vaan alennusmyynneista, koska on tyhmaa maksaa liikaa jos ei ole pakko) koska ovat mielestani kauniita. Eika tosiaan tarvitse ottaa velkaa tms. Ja lapset saavat olla lapsia noissakin vaatteissa, toki tahallinen vaatteiden sotkeminen vaikka mudassa kieriskelemalla tai niihin piirtelemalla esim. 5-8 vuotiaalta on minusta ei-hyvaksyttavaa oli paalla sitten mita tahansa. Pienemmalta lapselta ymmarran viela sen.

Vierailija
14/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyntiin, mutta en itse sieltä ostaisi mitään, en ainakaan lapsilleni.

Vierailija
15/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kalliimmat vaatteet ovat kauniita, mukavia ja lapsi on aina siististi puettu.Käytämme mm. POP:n, Marimekon, Benettonin, Mayoralin, Reiman, Katvigin, Molo Kidsin vaatteita, lisäksi edullisempia vaatteita Name IT:lta, Bogilta, Lindexiltä, Henkkamaukalta.

Vaatteita on myös suht paljon, koska en halua pyykätä joka päivä muutamaa vaatekertaa. Haluan, että koko perhe on asianmukaisesti (tilanteen ja sään mukaisesti) puettu.

Vierailija
16/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. seuraavia merkkejä: Polarn o Pyret, L&B, Espritt, Tom Tailor, suurin osa Stockalla myytävistä vaatteista, Lego...

TODELLA kalliita vaatteita en osta lapselle, esim. Gant, Burberry, Timberland, Ralph Lauren...

Halpoina pidän marketti vaatteita, tarjoustaloa, H&M, Lindex, KAppahl, Anttila...

t. 23=28

Vierailija
17/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole kulutusluottoa yhtään ja velkaa hyvin vähän, en ole missään maksuvaikeuskierteessä. Nuo mainitsemani "kalliit" merkit, joita ostan, ovat mielestäni hyviä laadukkaita vaatteita, ei huippukalliita, mutta sen verran hinnakkaita, että saa myös laatua.

Vierailija
18/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. seuraavia merkkejä: Polarn o Pyret, L&B, Espritt, Tom Tailor, suurin osa Stockalla myytävistä vaatteista, Lego... TODELLA kalliita vaatteita en osta lapselle, esim. Gant, Burberry, Timberland, Ralph Lauren... Halpoina pidän marketti vaatteita, tarjoustaloa, H&M, Lindex, KAppahl, Anttila... t. 23=28

Itsestani merkit kuten PoP, Espirit, Tom Tailor, Mexx, Lego etc. ovat jotenkin hinta-laatusuhteeltaan omituisia, koska ovat mielipuolisen TYLSIA vareiltaan ja designiltaan. Sama koskaa myos Gant:ia, Burberry, Timberland ja Ralph Lauren:ia. En ostaisi niita vaikka maksaisivat mita. Itse kaytan rahani mieluummin tosiaan merkkeihin kuten Catimini tai Kenzo, joissa on design ja varit kohdallaan...

Vierailija
19/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvaate shoppailija :D

Vierailija
20/42 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kauppojen lasten vaatteista on huonoa laatua. Eikä kirppiksilläkään niitä hyvälaatuisia juuri näe.. Suurin osa siellä myytävistä lasten vaatteista on juurikin Lindexiä, Anttilaa, H&M:ää jne.