Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos toinen vanhemmista saa ansiosidonnaista,

Vierailija
07.08.2011 |

voiko saada kotihoidontukea. Vähennetäänkö se siis aina ansiosidonnaisesta, ts. vaikka hakija - joka siis hakee sitä - ei ole se vanhempi, joka saa ansiosidonnaista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukea ei voi hakea jos toinen vanhemmista on kotona työttömänä..

Vierailija
2/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten tiedä vähennetäänkö se kummankin... voisihan olla esim. tilanne, että äiti on hoitamassa lasta ko tuella ja isä on kotona ansiosidonnaisella.. eli tuskin sitä vähennetään isän tuesta... No soittelen Kelaan huomenna.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kht ja ansiosidonnainen maksetaan saman talouden eri henkilöille siinä tapauksessa, että tämä khta saava hlö oikeasti hoitaa lapsia, eikä siis käy töissä (oma lisäys: edes osa-aikaisesti). Näin sen liiton sivuilta ymmärsin.

Vierailija
4/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tukea voi saada.

Sitä ei vähennetä ansiosidonnaista saavan vanhemman työttömyyskorvauksesta, jos toinen vanhempi on täydellä tuella+lisäosalla, eli käytännössä on poissa töistä eikä ole työtön työnhakija.

Näin oli ainakin silloin, kun minun mieheni oli hoitovapaalla vakityöstään ja minä ansiosidonnaisella.

Vierailija
5/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutnalisää ei vähennetä - eli jos sitä saa niin kannattaa joka tapauksessa hakea kht

Vierailija
6/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä vähennetään tuosta ansiosidonnaisesta päivärahasta.

Kirjoitapa Googleen hakusanoiksi "kotihoidontuki ansiosidonnainen", löytyy paljon tietoa.

Vierailija
7/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tukea voi saada.

Sitä ei vähennetä ansiosidonnaista saavan vanhemman työttömyyskorvauksesta, jos toinen vanhempi on täydellä tuella+lisäosalla, eli käytännössä on poissa töistä eikä ole työtön työnhakija.

Näin oli ainakin silloin, kun minun mieheni oli hoitovapaalla vakityöstään ja minä ansiosidonnaisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme