Jos toinen vanhemmista saa ansiosidonnaista,
voiko saada kotihoidontukea. Vähennetäänkö se siis aina ansiosidonnaisesta, ts. vaikka hakija - joka siis hakee sitä - ei ole se vanhempi, joka saa ansiosidonnaista?
Kommentit (7)
Mutten tiedä vähennetäänkö se kummankin... voisihan olla esim. tilanne, että äiti on hoitamassa lasta ko tuella ja isä on kotona ansiosidonnaisella.. eli tuskin sitä vähennetään isän tuesta... No soittelen Kelaan huomenna.
ap
kht ja ansiosidonnainen maksetaan saman talouden eri henkilöille siinä tapauksessa, että tämä khta saava hlö oikeasti hoitaa lapsia, eikä siis käy töissä (oma lisäys: edes osa-aikaisesti). Näin sen liiton sivuilta ymmärsin.
Kyllä tukea voi saada.
Sitä ei vähennetä ansiosidonnaista saavan vanhemman työttömyyskorvauksesta, jos toinen vanhempi on täydellä tuella+lisäosalla, eli käytännössä on poissa töistä eikä ole työtön työnhakija.
Näin oli ainakin silloin, kun minun mieheni oli hoitovapaalla vakityöstään ja minä ansiosidonnaisella.
kutnalisää ei vähennetä - eli jos sitä saa niin kannattaa joka tapauksessa hakea kht
määrä vähennetään tuosta ansiosidonnaisesta päivärahasta.
Kirjoitapa Googleen hakusanoiksi "kotihoidontuki ansiosidonnainen", löytyy paljon tietoa.
Kyllä tukea voi saada.
Sitä ei vähennetä ansiosidonnaista saavan vanhemman työttömyyskorvauksesta, jos toinen vanhempi on täydellä tuella+lisäosalla, eli käytännössä on poissa töistä eikä ole työtön työnhakija.
Näin oli ainakin silloin, kun minun mieheni oli hoitovapaalla vakityöstään ja minä ansiosidonnaisella.
Kotihoidontukea ei voi hakea jos toinen vanhemmista on kotona työttömänä..