Onko täällä muita n. 80 km työmatkaa kulkeineita?
Minä olen kulkenut tuollaista matkaa lähes koko työurani (paitsi pph-ajan) enkä ole pitänyt sitä mitenkään kummallisena. Entä te muut? Toki mieluummin olisin töitä ottanut lähempää, mutta kun ei saa niin ei saa.
Pakko kysyä, kun tuo yksi ketju on niin hurjaa luettavaa...
Kommentit (4)
Olen joko asunut itse korvessa, josta ei muulla pääse tai sitten työpaikka on ollut niin korvessa, että sinne ei julkiset kulje. Talvikeleillä aina haaveili julkisista, mutta muuten oli kyllä ihanaa ajella yksinään. :)
ap, joka on nyt siis hoitovapaalla ja sen jälkeen työtön. Ja todellakin valmis lähtemään 80 kilometrin päähän töihin.
Varsinkin jos ei ole pieniä lapsia ja miehen työvuorot sattuvat kohdilleen.
Mutta kolmen vuoden jälkeen uuvuin täysin,meillä mies tekee vuorotyötä siis.Jossain vaiheessa alkoi kypsyttää että nähtiin vain eteisessä ja ns.vaihdettiin vuoroa...Minulla meni talvikeleillä yli 2 tuntia päivässä pelkkiin matkoihin joten kyllä se mukavasti lisäpituutta tuo päiviin :( Pakkohan se oli,toisaalta olisi voinut myös vaihtaa paikkakuntaa..
sekä Lahti-Hämeenlinna -väliä. Eli noin 100km suuntaansa.
Ei ollut lähempänä varteenotettavia töitä, eikä edes tarjoutunut lähempää. Nyt olen kotona ja kun palaan työelämään, en todellakaan enää ramppaa toisiin kaupunkeihin!!!
Mäkin kuljin pitkään tuota 160km/pv työmatkaa. Moottoritietä oli tosin suurin osa joten reilussa tunnissa olin perillä. Äitini kulkee bussilla 45km ja hänellä menee matkaan 1,5h, ensin tunti Helsinkiin ja sit HKL:n bussilla työpaikalle.
Mä itseasiassa nautin työmatkoista (paitsi kurjilla keleillä) Sai olla ihan rauhassa ajatuksineen, tai sitten sai rauhassa puhua puhelimessa, kuunnella äänikirjaa jne.. Parasta oli vielä auton kilometrikorvaukset jotka verottaja hyväksyi tälle matkalle sillä julkisilla kulkeminen ei onnistunut, kun joskus piti olla jo klo 7 töissä päivystämässä eikä omalta paikkakunnalta olisi niin aikaisin lähtenyt bussia. Todellisuudessa näitä päivystyksiäkään ei sattunut sitten kuin pari vuodessa, mutta eihän verottajalle sitä tarvinnut kertoa. Muuten olisi yhteen suuntaan mennyt jo 2h.