Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah! Te ev.lut. kirkosta eroajat olette NAURETTAVIA, kun luulette kirkon olevan niin

Vierailija
06.08.2011 |

suvaitsematon ja vanhoillinen. Tosiasiassa luterilainen peruskirkko on uskonnollisten yhteisöjen kentässä erittäin moniarvoinen ja suvaitsevainen.

Kannattaisi tutustua vapaiden suuntien seurakuntiin (esim. Helluntai- ja Vapaakirkko) tai kirkon herätysliikkeisiin (esim. lestadiolaisuuden suunnat, SLEY, Kansankähetys). Sen jälkeen ette puhu enää mitään tavallisen kirkon muka-vanhoillisuudesta!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.. Minä en nyt ole paras ihminen puhumaan vanhoillisuudesta (olen pakana), mutta kyllähän se tiettyä vanhoillisuutta on että luetaan ja noudatetaan 2000 vuotta vanhan kirjan sanoja, joita kirkon henkilökunta on muokannut mieleisekseen.

Vierailija
22/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää se, että ko uskonnon edustajat valitsevat raamatusta kohdat, joita pitäisi noudattaa kirjaimellisesti ja sitten taas jättää suuren osan raamatun kohdista noudattamatta kirjaimellisesti. Se on mielestäni tekopyhyyttä ja järkkyä, että johtaa (esim naisten ja homojen) syrjimiseen ja eripuraan ihmisten välillä. Antaa muka hyvän syyn nostaa itsensä muiden yläpuolella ja väheksyä toista ihmistä.

Myös naisten huono asema seurakunnissa ottaa päähän. Työilmapiiri on todella tulehtunut. Seurakunnan pitäisi, kuten muidenkin työpaikkojen, pitää huolta työntekijöistään. Näitä työpaikkoja pitäisi johtaa niin, että naisillakin olisi hyvä tehdä töitä siellä. Se on jännää, että kun luulisi uskovaisten olevan niin "hyviä" ihmisiä kaikilla tavoin ja silti on niin paljon niitä ihmisten välisiä ongelmia ja pahoinvointia työyhteisöissä.

Kirkon pitäisi edistää yhteisöllisyyttä ja kaikista ihmisistä välittämistä (rakkautta), mutta toimii itse niin, ettei edusta tai edistä näitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään tekemistä keskenään.

Jumalaan voi uskoa ihan rahassa ilman minkäänlaista omantunnon tuskaa vaikka ei maksakaan kirkollisveroa.

Vierailija
24/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä musta ev. lut. kirkkokin vaikuttaa suvaitsemattomalta, ei ehkä verrattuna joihinkin vielä pahempiin mutta kyllä verrattuna mun omaan maailmankatsomukseeni.

Jo tuollainen ap:nkin (vain yhtenä esimerkkinä, täällähän on ollut valtavan paljon kirkosta eroavia haukkuvia ketjuja) esittämä suu vaahdossa muiden "NAURETTAVAKSI" haukkuminen on osa sitä tuomitsevaa ilmapiiriä johon en itse halua kuulua.

Vierailija
25/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole eronnut, koska koen tärkeäksi tukea kirkon arvokasta toimintaa.

Toisaalta eroamiseni laskettaisiin helposti mukaan protestieroajien joukkoon, mutta siis siihen väärään ryhmään, joka eroaa täysin vastakkaisten arvojen takia. Sitäkään en halua.

Vierailija
26/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa noita "hyväntekeväisyysjuttuja" varoilla, joita ei oikeasti ansaitsisi itselleen. sillä eihän yhteisövero kuulostaa kohtuulliselta. se riistää kirkkoon kuulumattomia tahoja.

jos hyväntekeväisyys suoritettaisiin "tosiuskovien" kustannuksella, niin kuin kuuluisi, monen usko ja lompakko olisi koetuksella.

itse en halua maksaa kirkollisveroja, mutta tuen spr:n toimintaa.

Vierailija
27/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsematon ja vanhoillinen. Tosiasiassa luterilainen peruskirkko on uskonnollisten yhteisöjen kentässä erittäin moniarvoinen ja suvaitsevainen. Kannattaisi tutustua vapaiden suuntien seurakuntiin (esim. Helluntai- ja Vapaakirkko) tai kirkon herätysliikkeisiin (esim. lestadiolaisuuden suunnat, SLEY, Kansankähetys). Sen jälkeen ette puhu enää mitään tavallisen kirkon muka-vanhoillisuudesta!

mita kirkko on johonkin muuhun verrattuna, tai etta "on pahempiakin", jos se ihmisen omaan arvomaailmaan verrattuna ei ole enaa sopiva hanella... Siita kai tuossa eroamisessa lahinna on kysymys, ei mistaan vertailevasta teologiasta.

Vierailija
28/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siksi että en usko jumalaan enkä kristinuskon oppeihin

Vierailija
29/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirkon osuutta yhteisöveron tuotosta nostettiin väliaikaisesti vuosiksi 2009 – 2011 ja se on nyt ollut 2,55 %. Yhteisövero-osuutta kirkko sai vuonna 2010 noin 112 milj. euroa. Yhteisövero-osuus ei ole ennalta määrätty, vaan kirkko neuvottelee siitä poliittisten päättäjien kanssa."

Järkyttävän iso siivu ilmaista rahaa.

Vierailija
30/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna miten tahansa "suvaitsevainen", on se silti minun arvoilleni sekä uskontokäsitykselleni sopimaton laitos.

Fazerin sininen on laadukkaampaa suklaata kuin Marabou mutta lihottaa se silti. Satuin kuulumaan Ev. Lut. kirkkoon joten en voinut muustakaan erota.

T. Ateisti

Vierailija
31/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen asian kanssa että erosin. Miksi maksaisin siitä, että kuulun satukerhoon? Typeräähän se on kuulua johonkin, mihin ei usko!

Vierailija
32/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne on kaikki vanhanaikasia ja suvaitsemattomia?

ja jos EI USKO JUMALAAN/RAAMATTUUN. joo mun mielestä aika hyvä syy erota

Vierailija
33/33 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin koska en usko, ja todennäköisesti olisin eronnut vaikka uskoisinkin. Koen nimittäin järjestäytyneet uskonnot todella vastenmieliseksi. Uskossa ei ole mitään pahaa; jos joku haluaa uskoa, saa siitä voimaa ja apua, se on vain hieno asia.

Mutta uskonTO sitten; kirkot ja seurakunnat, raamatut, koraanit... Mitä itsekkyyttä; ilmoittaa että näin asiat on, tämä on oikea usko, nämä (ihmisen luomat) säännöt jumalan tahto jne.

Jokainen luokoon oman jumalansa ja uskonsa, ei siihen kirkkoa yms. tarvita.

Ja toki korpeaa toi yhteisövero, maksaa kuuluisi vain niiden jotka itse haluavat srk:n jäseniä olla.