Uskottava se on - hunaja tehoaa huuliherpekseen Zoviraxeja yms. paremmin
Luin taannoin linkkejä, joissa oli todettu hunajan olevan tehokas huuliherpes"lääke" ja kovasti skeptinen olin...
Mutta kun eilen alkoi taas suupieiessä tykyttää ja ekat rakkulat alkoivat nousta, lätkäisin päälle kerroksen juoksevaa hunajaa. Eivät rakkoloita tyystin poistaneet, mutta niitä tuli paljon vähemmän ja pienempinä kuin yleensä eivätkä ole olleet YHTÄÄN niin kipeitä ja pahannäköisiä kuin yleensä.
Nyt kun olen sitä muutaman kerran päivässä sipaissut suupieleen niin paraneminenkin näyttää olevan paljon nopeampaa kuin apteekin rasvoilla.
Eli suosittelen tätä halpaa ja toimivaa keinoa kaikille tästä riesasta kärsiville! :)
Kommentit (43)
RESEPTILLÄ ALSOKVIR-lääkitystä. Siis ihan oikeaa sisäisesti nautittua alsokvir-pilleriä...Eipä tarvi enää siitä vaivasta kärsiä, kun nappaa heti ensi oireiden ilmaannuttua oikean LÄÄKKEEN. Nuo voiteet ja muut ulkoisesti lääpityt salvat saattavat hieman lievittää oireita, mutta kunnon lääkitys estää viruksen leviämisen tykkänään.
En itse oikein edes ymmärrä, miksi kyseistä lääkettä ei saa reseptivapaana...Kärsin lapsuudestani asti jatkuvista - ja pitkin alaleukaa leviävistä - rakkuloista aina flunssan, liiallisen auringon ja stressin yhteydessä, kunnes sain työterveyshuollosta reseptin kunnon lääkkeille. Nyt ei ole moneen vuoteen kyseinen vaiva vaivannut!
myös muiden haavojen hoidossa, nopeuttaa paranemista.
t: Sh
Raskaana ja imettäessä lakkasin käyttämästä voidetta, koska tajusin että ilman voidetta käytännössä saman aikaa. Oli todella pelottavan kuuloisia oireita todettu noista lääkkeistä sivuvaikutuksena, en halunnut riskeerata lapsen terveyttä. Laitoin vaan bepanthenia puhtaalla pumpulipuikolla. Ja mahdollisesti isoa laastaria päälle, jos oli vaarana että lapsi koskisi siihen.
Joo pitää itekkin kokeilla kun tämmönen tahtoo tulla joka vuosi varsinkin talvella.. Mutta nyt lähen kyllä ostaa hunajaa:)
Kaikkein parhaaksi herpeslääkeeksi kohdallani on osoittautunut strptokokki. Olin vuosia tietämättäni sairastanut kyseistä tautia, jona aikana ei tullut koskaa ainuttakaan herppestä huulee. Oletan tietäväni koska olen siihen sairastunut ja kun streptokokki lääkittiin pois, niin herppes palasi. Siitä olisi tohtoreille tutkimisen aihe.
Kaikkein parhaaksi herpeslääkeeksi kohdallani on osoittautunut strptokokki. Olin vuosia tietämättäni sairastanut kyseistä tautia, jona aikana ei tullut koskaa ainuttakaan herppestä huulee. Oletan tietäväni koska olen siihen sairastunut ja kun streptokokki lääkittiin pois, niin herppes palasi. Siitä olisi tohtoreille tutkimisen aihe.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:39"]
Onko kellään muulla herpestä muualla kuin kasvoissa tai sukuelimissä? Minulla on pakarassa ja se vaihtaa aina kohtaa kun tulee. Onneksi melko harvoin.
Millainen herpes on pakarassa? Tuleeko kunnon rakkuloita ja onko ne kipeitä tms?
Alkaa kutinalla, niin kuin luultavasti huuliherpeskin (en ole varma, koska minulla ei ole huuliherpeksestä kokemusta). Sitten tulee rakkuloita. Noin euron kolikon kokoinen alue aina. Kestää noin 5 päivää. Ja se on tosiaan jännä, että on aina samassa pakarassa, mutta vaihtaa kohtaa.
Kyseessä on vyöruusu...
Mulla ei oo ollut kymmeneen vuoteen yhtään rakkuloita,kun aina heti ensimmäisen kihelmöinnin ilmaantuessa levitän apteekista saatavaa Voidetta. Kannan sitä yleensä aina mukana laukussa.
Minä tiedän ainakin, millä herppes pysyy poissa.
Minulla oli monta vuotta, että huuliherpes ei vaivannut ollenkaan ja
olin tietysti asiasta ihmeissäni, aloin kuitenkin saada muita oireita, jonka
vuoksi hakuduin lääkäriin. Minulla todettiin Streptokokki ja tiedän
näin jälkikäteen ajankohdan, koska sen olen saanut, joka täsämmää tämän
huuliherppeksen puuttumisen kanssa.
Kun streptokokki lääkittiin pois, niin herppes palasi. Tutkijoiden kannattaisi varmaan
vilkaista asiaa, miksi Streptokokki niin tehokkaasti salpaa herppeksen.
Joskus kun huulet rohtuivat iin kokeilin hunajaa ja sain tavallistakin pahemman herpeksen. Herpeshän ei käsittääkseni tykkää muutenkaan sokerista, joten suhtautuisin vähän epäillen hunajaankin.
Sen sijaan en tiedä ketään, jolla L-lysiini ei olisi auttanut.
Tässä yksi sitaatti
"Herpes viruksen lisääntymiseen soluviljelyssä arginiini vaikuttaa kiihdyttävästi ja lysiini estävästi. Tämä lysiinin vaikutus on myös osoitettu kolme vuotta kestäneissä potilaskokeissa. 300-1200 mg lysiiniä/vrk ja ravinnon matala arginiini/lysiini suhde piti potilaiden herpeksen täysin remissiossa ilman mitään sivuvaikutuksia. Huomattavaa oli kivun nopea häviäminen ja rakkuloiden kasvun pysähtyminen.
Akuutissa herpesinfektiossa 1500mg lysiiniä/vrk ja 1000 mg C-vitamiinia. Arginiinin saanti ravinnossa on syytä saada minimiin......"
Huomattava asia kuitenkin: Verenpainetaudin hoidolle on tärkeää että arginiini/lysiini-suhden on korkea ja herpeksen hoidon kannalta tilanne on täsmälleen päinvastainen.
Eli jos kärsii verenpainetaudista, niin voi olla että lysiini ei ole silloin hyväksi. Minulla itselläni on alhainen verenpaine ja ilman lysiiniä kuukausittain toistuva huuliherpes. Tiedän missä vaiheessa kuuta herpes tulee jso on tullakseen ja vetelen silloin lysiiniä, enkä silloin herpeksestä kärsi.
Netistä löytyy paljon keskustelua aiheesta.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/4391915/lysiini-herpeksen-hoidossa
http://www.vauva.fi/keskustelu/1486167/ketju/herpes_ja_llysiini
Itse söin l-lysiiniä pitkän aikaa toivoen, että se auttaisi, mutta herpes tuli silti. Samoin se puski estolääkityksen läpi. Parhaiten olen huuliherpeksen kanssa selvinnyt kynsilakanpoistoaineen kanssa, jota levitän tiheästi heti, kun kutina alkaa. Tällöin rakkulat häviävät tai evät tule ollenkaan. Kuitenkin herpes ilmestyy monesti vielä toiseen ja ehkä kolmanteenkin paikkaan, joite en kerkeä ajoissa alkaa hoitamaan ja joudun kulkemaan ruvet huulissa viikon ajan...
Rupivaiheessa hoida belanthen voiteella. nopeuttaa paranemista usealla päivällä...
bepanthen... sori kirjoitusvirhe...
Kun ensioireet tulee, eli kirvelyä huulessa, niin kun siihen sipaisee käsidesiä aina vessa käydessään, niin herpes jää tulematta.
No kyllä se vaivaa toista viikkoa kirvelee ja tykyttää ja karsee keltanen rupitöhnä kestää vaik kuinka kauan. Mieluummin sen parissa päivässä taltuttaa jos keino on.
Hopeavesi auttaa kaikkeen jos sitä ottaa peräruiskeena.
mutta sitä ei mainittu, että miten sitä tulisi käyttää, joten sivelin vaseliinia rakkulaan ja tuputin soodaa siihen päälle. Meni 5-6 vuotta ennen kuin herpes tuli seuraavan kerran ja silloinkin tosi paljon lievempänä