Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskottava se on - hunaja tehoaa huuliherpekseen Zoviraxeja yms. paremmin

Vierailija
05.08.2011 |

Luin taannoin linkkejä, joissa oli todettu hunajan olevan tehokas huuliherpes"lääke" ja kovasti skeptinen olin...

Mutta kun eilen alkoi taas suupieiessä tykyttää ja ekat rakkulat alkoivat nousta, lätkäisin päälle kerroksen juoksevaa hunajaa. Eivät rakkoloita tyystin poistaneet, mutta niitä tuli paljon vähemmän ja pienempinä kuin yleensä eivätkä ole olleet YHTÄÄN niin kipeitä ja pahannäköisiä kuin yleensä.

Nyt kun olen sitä muutaman kerran päivässä sipaissut suupieleen niin paraneminenkin näyttää olevan paljon nopeampaa kuin apteekin rasvoilla.

Eli suosittelen tätä halpaa ja toimivaa keinoa kaikille tästä riesasta kärsiville! :)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruven päällä, siinä on desinfioivia aineita ja mentholia joka kuivattaa ja viilentää. Tehoaa kans.

Vierailija
2/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa, kuivaa rakkulat ja minulla ainakin huuliherpes kahdessa päivässä ohi tällä keinolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hunajaa en oo huuliherpekseen kokeillut,mutta tea free öljyä kylläkin ja tehoaa muutamassa päivässä.Ainakin luontaistuotekaupoista sitä saa sekä the body shopista.

Vierailija
4/43 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruuna auttaa myös

Vierailija
5/43 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hyvä kokemus neitsytkookosöljystä. Hunajaa ei sattumoisin ollut joten nettivihjeen perusteella kokeilin kookosöljyllä. Hyvin tehosi, rakkuloita ei tullut kuin pari pientä ja parissa päivässä paranivat. Suosittelen!!

Vierailija
6/43 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä väliä niillä rakkuloilla, mikään ei niitä kuitenkaan poista ja ne häviää itsestään. Ei huuliherpestä tarvitse lääkitä.

Vierailija
7/43 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta mikään tai kaikki yhtä huonosti. Tuota sisäisesti otettavaa lääkettä en ole kokeillut. Juu, eihän noita rakkuloit tarvitse lääkitä, mutta ei ole kiva kulkea toista viikkoa sen näköisenä että olisi turpiinsa saanut.

Vierailija
8/43 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajassa on viruksia tappavia aineita.

Vierailija
9/43 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lysiiniä joka pv. Olen syönyt sitä noin 2v eikä kertaakaan ole herpes iskenyt. Luotan lysiiniin:) 

Vierailija
10/43 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:08"]

Siis mitä väliä niillä rakkuloilla, mikään ei niitä kuitenkaan poista ja ne häviää itsestään. Ei huuliherpestä tarvitse lääkitä.

[/quote]

Ainakin minua häiritsee eniten se, että ne rakkulat ovat tuskaisen kipeitä. Kiitos kaikille tähän ketjuun kirjoittaneille vinkeistä. Tähän asti käytössäni on ollut Vectavir, joka kokemukseni mukaan auttaa kyllä hyvin, jos sen tajuaa aloittaa ensimmäisen kihelmöinnin alkaessa. Usein kuitenkin huomaan huuliherpeksen vasta sitten, kun ensimmäinen näppylä on noussut. Siinä vaiheessa Vectavirin vaikutus jää selvästi heikommaksi.

Vierailija
11/43 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö nuo ulkoiset apteekin voiteet ole todettu jo ihan yleisesti suht hyödyttömiksi? niissä on niin pienet pitoisuudet lääkeainetta, että virus ennemminkin tulee resistentiksi sille kuin kuolisi.
itsellä herppuli alapäässä, sisäinen kuuriluontoinen lääkitys välillä käytössä. lyhentää oireiden kestoa, ehkä. ja kai vähentää viruksen tarttumista.
olen kokeillut myös lysiiniä, ehkä sekin on vähän auttanut. sen sanotaan estävän viruksen lisääntyminen, jolloin tulehduksen eteneminen pysähtyy. onhan noita muitakin, millä saattaa olla vaikutusta asiaan. mahdollisimman naturelli hunaja on varmasti hyväksi, kookosöljy kans. myös valkosipulista jos puristaa mehut ja sillä sivelee, niin varmasti tekee ainakin jotakin. jossain netin syövereissä on jopa elätelty mahdollisuutta, että kynsilaukan vaikuttavat aineet säännöllisesti käytettynä voivat jopa vähentää herpeksen uusimista jatkossa tai jopa tuhota koko viruksen lopullisesti! joku mainitsi myös kuusenpihkavoiteen. vetyperoksidi, tai se laimennettu apteekkikama, kuohuttaa myös mukavasti. sekin varmaan tappaa ainakin pinnalla olevat virukset ja itsellä käsittelyn jälkeen myös kipu helpottaa hetkeksi.
kysyin kerran lääkäriltä näistä lysiineistä ja sinkeistä, mutta vastauksen varmaan arvaattekin...

Vierailija
12/43 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes on virus jota ei voi tappaa, tai ei ole keksitty vielä keinoa sen tappamiseen, eikä siihen ole virusta tappavaa rokotusta. Se piilee monilla ihmisillä elimistössään, mutta se ei välttämättä puhkea kaikille vaan on piilevänä. Mulla on itsellä ollut herpes huulissa, leuassa yleisimmin ja kerran tosi nuorena silmän lähellä, johon lääkäri määräsi heti lääkkeen, koska sokeutumisen uhka on tällöin aika suuri. l

Vierailija
13/43 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla herpestä muualla kuin kasvoissa tai sukuelimissä? Minulla on pakarassa ja se vaihtaa aina kohtaa kun tulee. Onneksi melko harvoin.

Vierailija
14/43 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan käsidesiä pumpulipuikolla rakkulakohdan päälle.

Vierailija
15/43 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:39"]

Onko kellään muulla herpestä muualla kuin kasvoissa tai sukuelimissä? Minulla on pakarassa ja se vaihtaa aina kohtaa kun tulee. Onneksi melko harvoin.

[/quote]

Millainen herpes on pakarassa? Tuleeko kunnon rakkuloita ja onko ne kipeitä tms?

Vierailija
16/43 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:39"]

[/quote]

Millainen herpes on pakarassa? Tuleeko kunnon rakkuloita ja onko ne kipeitä tms?

[/quote]

Alkaa kutinalla, niin kuin luultavasti huuliherpeskin (en ole varma, koska minulla ei ole huuliherpeksestä kokemusta). Sitten tulee rakkuloita. Noin euron kolikon kokoinen alue aina. Kestää noin 5 päivää. Ja se on tosiaan jännä, että on aina samassa pakarassa, mutta vaihtaa kohtaa.

Vierailija
18/43 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herpes elää ihan omaa elämäänsä aivanriippumatta mitä siihen laittaa. Välillä sain sen kuivumaan alkoholilla (vahvaa alkoholi pumpulituppoon ja sillä pyyhin), mutta välillä se vaan kukkii ihan riippumatta mitä siihen laittaa.

Nimim. herpesviljelmä

Vierailija
19/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli isot herpekset yhtäaikaa nenässä ja huulessa. Myyjä sanoi heti ekana, että tarviin lysiiniä. Ostin, enkä oo katunu.

Samana päivänä ku kuumotus alkaa otan 4 pilleriä, purkin suositus on kylläkin vähemmän. Jää rakkulat tulematta kokonaan.

Jos rakkulat ehtii tulla, niin otan silti parina päivänä annoksen aamuin illoin ja herpes häviää salamavauhtia. Pieni rupi vaan jää jos rakkulat ehti nestevaiheeseen.

Vierailija
20/43 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli isot herpekset yhtäaikaa nenässä ja huulessa. Myyjä sanoi heti ekana, että tarviin lysiiniä. Ostin, enkä oo katunu.

Samana päivänä ku kuumotus alkaa otan 4 pilleriä, purkin suositus on kylläkin vähemmän. Jää rakkulat tulematta kokonaan.

Jos rakkulat ehtii tulla, niin otan silti parina päivänä annoksen aamuin illoin ja herpes häviää salamavauhtia. Pieni rupi vaan jää jos rakkulat ehti nestevaiheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme