Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko curling? rantadraamaa

Vierailija
05.08.2011 |

Olimme hellepäivänä tasan 3-vuotiaan poikamme kanssa uimarannalla. Uimaranta on todella pieni ja ahdas hiekkaranta kahden todella jyrkän kallion lomassa, muuta taaperolle soveltuvaa uimapaikkaa ei lähistöllä ole. Kyseessä todellinen "turistirysä", hirmuinen helle ja väkeä tosi paljon. Kyttäsin paikkaa pyyhkeelle ja sopiva kolo löytyi.

Poikani nautti kesästä, kahlaili napaan asti kellukkeilla ja etsi "aarteita" eli pikkukiviä ja roskia.

Oman pyyhkeeni edessä oli toinen äiti pyyhkeen päällä ja hänellä mukanaan viisivuotias poika. Heillä oli mukanaan ämpäri jolla poikansa leikki. Tämä viisivuotias oli kaivanut kuopan joka oli täynnä vettä ja kaatoi vettä hiekkaa pitkin niin että siinä oli leveä "joki" noin pari metriä pitkä, ja kokoajan kantoi lisää vettä. Aika tilaavievä leikki ahtaalla rannalla.

3-vee katseli välillä vieressä ison pojan touhuja, ei sortanut kuoppaa, ei edes koskenut koko kuoppaan. Poikani kuitenkin käveli siinä leveässä vesivirrassa koska se oli rannan ja oman pyyhkeeni välissä. Hän käveli vesivirrassa myös varmaan kiinostuksesta. Tarkkaili ison touhuja. Oli paljon myös muualla.

5-vee poika ei millään tavalla osoittanut pojalleni ettei hän saa olla virran lähellä. Ei kieltänyt, ei tönäissyt ei puhunut sanaakaan.

kuitenkin hän alta kulmien mutristi huultaan äidilleen. Jolloin hänen äitinsä sanoi kovaan ääneen "täytyy mennä sanomaan tuon pojan äidille jos se ei ymmärrä kutsua poikaansa pois". Olin kun en olisi kuullutkaan. Sanoin kuitenkin pojalleni että etsipä lisää aarteita ettei häiritsisi heitä. Poikani juoksenteli rantavedessä ja tepsutteli myös virrassa välillä.

Toinen äiti tuli sanomaaan "voitko viedä tuon poikasi pois, se selvästi kiusaa meidän poikaa."

No meidän poika todella osaa kiusata sille päälle sattuessaan, ottaa tavarat toisen kädestä, lyödäkin tarvittaessa (pistän jäähylle välittömästi) mutta hän ei todellakaan ymmärtänyt kiusaavansa tepsuttelullaan.

Mulla paloi pinna ja sanoin "poikani ei todellakaan kiusaa ja ranta on niin täynnä ettei tilaa ole muuallakaan, poikani ei ikänsä vuoksi ymmärrä mikä osuus rannasta on varattu teidän leikeillenne jos ei miellytä lähtekää pois" Aika kärkkäästi siis.

He lähtivät pikkuhiljaa pois ja mulle tuli huono omis että olenko joku lastaan puolustava kiihkomutsi. 5-vee ei ilmaissut harmistumistaan juuri millään tavalla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten luin koko juttusi, toiset tuskin jaksaa.

Vierailija
2/4 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani ei ikänsä vuoksi ymmärrä mikä osuus rannasta on varattu teidän leikeillenne jos ei miellytä lähtekää pois"

etenkin kun ahdas ranta. En olisi 5 v äitinä edes tuollaisesta viitsinyt huomauttaa vaan kertonut lapselleni, että antaisi pienemmän tepsutella uomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua niin ärsyttää tollaset (kuin 5v:n mutsi) äidit, jotka aina on kantelemassa ja valittamassa muiden lapsista.

Olis sanonu lapselleen, että katsopas tuo pienempikin haluaisi tulla leikkimään...

Kerran mullekin yks äiti tuli sanomaan, että "taitaa olla sun poikas joka tuolla kiusaa muita", no menin sit kattomaan, niin tosissaan pikkuveljiensä kanssa siellä jotain kinasteli.

Vierailija
4/4 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos 5-vee olisi itse sanonut pojalleni että "älä tuu tänne, mee pois" niin poikani olisi pysynyt loitolla, koska ihailee ja tottelee isompia mikä ei tietty ole aina kovin hyvä ominaisuus.

ap