Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin vain kävi mullekin, että on alkanut huvittaa ensimmäistään odottavien

Vierailija
05.08.2011 |

hysteria raskautensa suhteen, ja yhden vauvan vanhempien hössötys sen ekansa ympärillä. Se on oikeasti koomista kun joka asiasta tehdään niiiiiiin suuri numero! Olin itsekin samanlainen, ja mua ihmetytti, miksi minulle naureskeltiin. No, se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö vanhempien toitottaa kuinka eteviä ne muiden lapset on, mutta heidän omansa on ihan tavallinen lapsi vain?

tai no kohta jo 1 vee, mutta onhan sitä liikuttavaa seurata kun ne pörrää sen lapsen ympärillä:) Toisaalta tekisi mieli sanoa, että antakaa sen lapsen nyt hetki olla rauhassa. Ja se luulo, että juuri se heidän lapsensa on maailman ihmeellisin ja etevin

Vierailija
2/35 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä raskaudet on olleet niin helppoja ettei ole ollut tarvetta hössätä, enkä luonteeltani ole muutenkaan hysteerinen joten en saanut mitään khtauksia jos paljastui että olin syönyt vaikka pellavansiemeniä jossain ruuassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sääli jos odottaa vauvaa eikä ole kiinnostunut siihen liittyvistä asioista. Monille lapset ovat hartaasti odotettuja, ei mikään itsestään selvyys joita putkahtelee silloin tällöin.

Vierailija
4/35 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sä olet itse naurettava pelle... Anna muiden iloita tavallaan ja tehdä mitä parhaaksi näkevät. Se, että sinä et enää ensimmäisen lapsen jälkeen jaksa muista huolehtia kunnolla, ei tee muista naurettavia... vain sinusta.

Eli jos ei esittele joka hemmetin nippeliostosta vaaville ja saa unettomia öitä kun anoppi sanoo jotain mukaloukkaavaa, ei siis huolehdi seuraavista lapsista kunnolla?

No, minä olin aivan sekaisin kun eka syntyi, pieni maailman napa, ja todellakin loukkaannuin kun hän ei muiden mielestä ollutkaan maailman paras lapsi. Joten nyt viiden lapsen äitinä osaan todellakin asetella sanani ja onnitteluni ensimmäisen lapsen saaneille pöllähtäneille vanhemmille :)

Vierailija
5/35 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herneen nenäänsä, kun taitavat tunnistaa itsensä:)

Vierailija
6/35 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sääli jos odottaa vauvaa eikä ole kiinnostunut siihen liittyvistä asioista. Monille lapset ovat hartaasti odotettuja, ei mikään itsestään selvyys joita putkahtelee silloin tällöin.

Voi teitä. Ei raskausaikainen mielenkiinto omaa kohtua kohtaan yhtään korreloi siihen miten sitä pikku tulokasta kohdellaan syntymän jälkeen. Todellisuudessa jotkut vastasynnyttäneet äidit ovat raivon partaalla, mielenkinto kohdistuukin hänen sijastaan vauvaan.

Vierailija
7/35 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä koskaan tehnyt mitään kuvaamasi kaltaista. Eikä onneksi ystävänikään.

Eli jos ei esittele joka hemmetin nippeliostosta vaaville ja saa unettomia öitä kun anoppi sanoo jotain mukaloukkaavaa, ei siis huolehdi seuraavista lapsista kunnolla?

No, minä olin aivan sekaisin kun eka syntyi, pieni maailman napa, ja todellakin loukkaannuin kun hän ei muiden mielestä ollutkaan maailman paras lapsi. Joten nyt viiden lapsen äitinä osaan todellakin asetella sanani ja onnitteluni ensimmäisen lapsen saaneille pöllähtäneille vanhemmille :)

Vierailija
8/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ovat niin neuvottomia tässä neuvoloiden ihmemaassa?

Ja hellyyttää vain se, että vauvasta ollaan niin pää pyörällä! Ei se ihanuus kadonnut viidennenkään kohdalla, otteet vain olivat varmemmat ja mieli rauhallisempi.

Vierailija
9/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sä olet itse naurettava pelle... Anna muiden iloita tavallaan ja tehdä mitä parhaaksi näkevät. Se, että sinä et enää ensimmäisen lapsen jälkeen jaksa muista huolehtia kunnolla, ei tee muista naurettavia... vain sinusta.

Vierailija
10/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen äiti, jonka raskauksista vain yksi meni normaalisti. Muissa sain pelätä sekä omani, että lasteni terveyden, elämänkin puolesta. Lopulta sain elävät lapset, joista kahdella vain pieniä harmittomia vammoja (toisella todettu jo ultrissa ja toisen piti olla se perheen normaali tapaus).

Vierailija
11/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi iloinen, että odottajat noin ylipäänsä ovat huolissaan raskauden etenemisestä. Se tarkoittaa, että he oikeasti ymmärtävät kuinka hauras uusi elämä on. Itse olin esikoisen kohdalla hyvin huoleton, kunnes sitten kaikenlaista sattui ja pelkästin lapsen kuolevan kohtuun 7. raskauskuukaudella. Nyt tuntuu hullulta etten pitänyt tarkemmin oikeuksistani kiinni ja suojellut lastani raskausaikana - halusin vaan olla työntantajan silmissä reipas enkä sellainen haukutta odottaja joka tekee numeron joka asiasta vain koska on raskaana. Toisessa raskaudessa tajusin jo, ettei kyse ole minusta vaan lapsen koko elämästä, sen tärkeistä ensimmäisistä hetkistä ja on minun tehtäväni suojella häntä - silläkin uhalla etten miellytä kaikkia.

Vierailija
12/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kokemuksesta sanoa, että tieto lisää tuskaa. Minua huvittaa puolestaan se, että jotkut eivät tajua olla huolissaan kaikesta raskausaikana.

Vierailija
13/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oon täysin hysteerinen toisessa raskaudessa, vaikka ensimmäinen meni siinä sivussa. Siis aivan hohhoijaa todellakin,ja ei auta, vaikka tajuan sen itse.

Vierailija
14/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä huvittua vaikka siitä, että teini käyttäytyy typerästi, suuttuu, möksähtelee ja pukeutuu hassusti. Voi ajatella, että minä aikuisena ihmisenä olen viisaampi enkä käyttäydy noin. TOdellisen viisauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. VOi sanoa, että elämästä on oppinut jotain, kun osaa panna itsensä toisen asemaan ja pitää myös oman menneisyytensä mielessään.

Vierailija
15/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein "hävettää" näin jälkikäteen se kauhea hössötys ja hohkaaminen. :D

Mut se oli sillon todellista ja aitoa.

Tokan kanssa osaa sit ottaa vähän iisimmin. :)

Vierailija
17/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon miettiny....Ekan kanssa kaikki oli nii ihmeellistä.

Vierailija
18/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut hysteerinen minkään suhteen enkä ollut huolissani juuri mistään. Vauvaakin hoidin varsin reippaasti ja liikuimme tosi paljon. Kolmen muun lapsen raskausaikana ole stressannut paljon enemmän kaikesta. Syömisten suhteen olen ollut tarkka mutta en hysteerinen.

Kaikkein eniten olen nauttinut tästä neljännen lapsen vauva-ajasta. Johtuu paljon siitä, että vauva on ollut vastasyntyneestä lähtien tosi helppohoitoinen ja kasvaessa hänestä on paljastut ihanan iloinen ja tyytyväinen persoona. Toisaalta asioiden tuttuus tekee vauvan hoitamisesta mukavaa eikä ihmettele turhaan sellaisia asioita, mitä ensimmäisen ja toisen lapsen kanssa ihmetteli.

Minua ei varsinaisesti naurata ensimmäistä lastaan odottavien hysteerisyys tai ensimmäistä vauvaansa hoitavien intoilu mutta eipä kyllä toisaalta kiinnosta kamalasti ne "joko teillä käännytään" -jutut.

Vierailija
19/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviääkö vauvakaan, kun lapsen isä oli kuollut. Hysteeristähän se oli, mutta ketään ei kyllä naurattanut.

Vierailija
20/35 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki enemmän ku yhden lapsen äidit jotka on olevinaan niiin paljon parempia kuin ensimmäistä odottavat tai yhden kanssa elävät. Jos teidän itsetuntoa kasvattaa ja elämänlaatua parantaa muille hymistely, niin siitä vaan. Jokainen raskaus on spesiaali asia, ja ois se nyt aika outoa jos ei ekasta olis ihmeissään, iloissaan, peloissaan jne. Kuuluu osana äiteyteen kasvamista. Toivon ettei musta tule koskaan kaltaistanne Mammaa, joka suhtautuu alentuvasti ensikertalaisiin. T. Neljännestä raskaudesta sekaisin olevaKaikki enemmän ku yhden lapsen äidit jotka on olevinaan niiin paljon parempia kuin ensimmäistä odottavat tai yhden kanssa elävät. Jos teidän itsetuntoa kasvattaa ja elämänlaatua parantaa muille hymistely, niin siitä vaan. Jokainen raskaus on spesiaali asia, ja ois se nyt aika outoa jos ei ekasta olis ihmeissään, iloissaan, peloissaan jne. Kuuluu osana äiteyteen kasvamista. Toivon ettei musta tule koskaan kaltaistanne Mammaa, joka suhtautuu alentuvasti ensikertalaisiin. T. Neljännestä raskaudesta sekaisin oleva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi