Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tatuointi voi estää magneettikuvauksen

Vierailija
05.08.2011 |

Väri voi aiheuttaa vääristymiä kuvassa ja toisaalta väriaine voi kuumentua magneetin takia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin kuvassa, eikä nykyaikaiset tatuoinnit ole siinä haitaksi.

Jotkut vuosikymmeniä sitten tehdyt (kotitekoiset) tatskat voivat sisältää väriä, joka saattaa kuumeta kuvauksen aikana. Ja sittenhän sen kuvauksen voi keskeyttää hetkeksi...

Vierailija
2/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan estä. Mulla on toinen käsi isosti tatuoitu, ja tänä vuonna olen käynyt magneettikuvassa. Kukaan ei sanonut missään vaiheessa tatuoinneista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.mediuutiset.fi

Näkyy etusivun otsikoissa.

Sama juttu oli jossain terveyslehdessäkin

Jos tatuointi on kädessä ja kuvataan päätä, ei tietenkään tule ongelmia. Selkäkuvaukset ilmeisesti hankalimpia

Vierailija
4/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvauslaitteet voimakkaampia. Joillakin nuorilla naisilla näyttää olevan jo koko vartalo täynnä tatuointeja.

Vierailija
5/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvattiin selkä ja mulla on ala-selässä sekä lapaluiden välissä tatuoinnit. KUKAAN ei sanonut yhtään mitään, eikä se muste mitään kuumentunut..

'

PAh. Ehkä silloin on ollut ongelmaa jos joku urpo menee ja hakkaa nuppineuloilla ja mustekynän musteella sen "tatuoinnin" itseensä.

Menkää kukkahattumummot itseenne ja lopettakaa se olemattomien syiden etsiminen että voisitte haukkua ihmisiä joilla on tatuointeja.

Alkaa tosissaan ottamaan päähän tuollaiset idiootit

Vierailija
6/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kokovartalomagneettikuvassa, eikä kukaan sanonut noista mitään.

Vierailija
7/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyylii 50-luvulla. Sellaiset tatuoinnit ovat este magneettikuvalle. Mutta niitä nyt on lähinnä ikivanhoilla merimiehillä. Nykyaikaiset eivät ole ongelma. Eivät mitenkään voi aiheuttaa vääristymiä kuvassa, eikä magneetti kuumenna yhtään mitään, ei edes sitä väriainetta. Kyllähän esim. eturauhassyövässä potilaisiin tatuoidaan sädetyskohta ja silti hänestä otetaan magneetteja ihan saman taudin hoitoon liittyen.

Vierailija
8/9 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on itselläänkin tatuointi nilkassa eli ei mistään kukkahattutädistä kyse. Teillä kuvatuilla tutkimus on tehty vanhemmalla laitteella joss aongelmia ei ilmeisesti ole niin paljon. Ja mistä tiedätte oliko kuvan laatu hyvä?