Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka täällä joku voi ehdottaa työttömälle ajokortin ajamista ja auton ostamista?

Vierailija
05.08.2011 |

Minulla on palkkatukityöpaikka, käteen jää vähän yli 900€/kk.

Vuokraan menee vajaa 400 € (otettu jo tuosta pois 100 € asumistukea).

Matkakuluihin 45 €.

Kännykkä + laajakaista 25 €.

Sähkö 30 €.

Sitten satunnaiset menot (TV-lupa, terveydenhoito, lääkkeet yms.) 100 € (minulla on aika paljon käyntejä ja lääkkeitä, mm. syöpähoidot, huonot hampaat, mielenterveysongelmia).

Tämä tekee jotain 600 €/kk.

Ruokaan, hygieniaan, siivoukseen, vaatteisiin, kotitalustavaroihin ym. mulle jää siis jotain 300 €/kk.

Ei maksullisia harrastuksia.

Olen kahden lapsen etä-äiti, heillekin pitäisi jotain joskus hankkia, ja ruoka maksaa ihan tolkuttomasti. Lapset on mulla sovitusti.

Millä rahalla maksaisin ajokortin tai auton? Lainaa en saa mistään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutumasta tuohon...

Ja sillä ko. työttömällä oli mies.

Vierailija
2/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en saanut mitään muuta jatkuvasta hakemisesta huolimatta. Parempi että edes joku työ on, jos vaihtoehtona on kotona istuminen.

Sossun laskelmien mukaan en saa sieltä mitään. Koska eivät ota huomioon esim. kännykkää, laajakaistaa, TV-lupaa, matkakuluja yms.

Enkä pysty maksamaan lapsille edes elatusmaksuja, menevät nyt suoraan ulosottoon. Saisin vapautuksen elatusmaksuista, jos mulla olisi 40 € pienempi palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on järkyttävän huono palkka.

Jos tienaa suunnilleen keskivertopalkansaajan verran, kyllä ansiosidonnainen päiväraha on ihan ok suuruinen.

Vierailija
4/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä??? Kuka helvetti kuvittelee, että yhteiskunnan pitäisi maksaa jollekin ajokortti ja auto????

Vierailija
5/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on se, että minulla on sellainen hahmotushäiriö, joka vaikeuttaa avaruudellista hahmottamista. Minun on vaikea liikkua etenkin vieraissa ympäristöissä ennenkuin saan tavallaan kartan päähäni ja opin sen. Tämä vaiva ei estä työntekoa, mutta liikenteessä olisin uskoakseni vaaraksi sekä itselleni että muille. Siksi joudun olemaan välillä työttömänä. Voin ottaa vastaan vain työn, joka on julkisten liikennevälineiden saavutettavissa. Ja toisaalta, eipä meillä olisi varaa toista autoa hankkiakaan.

Vierailija
6/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä??? Kuka helvetti kuvittelee, että yhteiskunnan pitäisi maksaa jollekin ajokortti ja auto????

Maksaahan sossu mustalaisllekin ne hameet.

Vierailija
7/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri erään vähemmistön hameita.

Mä voisin kannattaa ajokortin maksamista, jos työpaikka olisi varma, jos on kortti. en nyt autoa sentään, mutta jos esim. työ olisi siivoojan työ, mutta sellainen, jossa pitää siirtyä firman autolla paikasta toiseen, niin kortin maksaminen voisi olla perusteltua. Tai sellainen kodinhoitaja, jonka pitää liikkua tms.

Ei nyt muuten vaan tietenkään pidä maksaa.

Vierailija
8/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisiko sossu ajokortin ja auton työttömälle?

Saattaa olla ettei koskaan? Kun se työpaikka pitäisi varmaan olla olemassa ja vakituinen jo, että sillä voisi perustella. Ja kuitenkin kortin ajaminen vie vähintään viikkoja ja työ pitäisi aloittaa heti.

Auton kuluihin ei saa toimeentulotukea ja vähänkin arvokkaampi auto pitää tietysti myydä pois saadakseen tukea. Silti pitäisi olla auto ollakseen "työmarkkinoiden käytettävissä". Mahdoton yhtälö.

Vierailija
9/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutumasta tuohon... Ja sillä ko. työttömällä oli mies.

Ajokortti ja auto ratkaisee kaikki työllisyysongelmat? Tajuatko sinä, miten pienipalkkaisia ovat nuo tuetut pätkäduunit?

Vaikka olisikin ajokortti, tulot ei riitä sen auton YLLÄPITOON. Sulla on joko iso palkka, et tiedä mitä auton pitäminen tässä maassa maksaa, tai olet vain hölmö. :D

Vierailija
10/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse onnistu.... TAJUA: nyt hyvä ihminen, että se raha ei tipu taivaasta, vaan se tulee mun ja (sun?) kukkarosta veroina. Haluatko kenties maksaa vähän lisää, jotta työttmille saadaan kaikille ajokortit ja autot?

ei prkl.... jos ei pysty ostamaan itse, niin a) menee julkisilla b) muuttavat ja c) jos ei em. vaihtoehdot kiinnosta, niin sitten on ihan kiltisti karenssissa, koska minua ei ainakaan kiinnosta maksaa työtä vieroksuvien henkilöiden toimeentuloa!

Vierailija
11/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää olla aika hyväpalkkainen, että autolla kannattaa mennä töihin.

Vierailija
12/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse onnistu.... TAJUA: nyt hyvä ihminen, että se raha ei tipu taivaasta, vaan se tulee mun ja (sun?) kukkarosta veroina. Haluatko kenties maksaa vähän lisää, jotta työttmille saadaan kaikille ajokortit ja autot?

ei prkl.... jos ei pysty ostamaan itse, niin a) menee julkisilla b) muuttavat ja c) jos ei em. vaihtoehdot kiinnosta, niin sitten on ihan kiltisti karenssissa, koska minua ei ainakaan kiinnosta maksaa työtä vieroksuvien henkilöiden toimeentuloa!

se ei ole kuin numeroita paperilla. Konkreettisesti juuri sinä etä maksa kenellekään yhtään mitään.

Vierailija
13/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole kuin numeroita paperilla. Konkreettisesti juuri sinä etä maksa kenellekään yhtään mitään.

Vierailija
14/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisesti sinä et taida olla tätä maksajapuolta?

Vierailija
15/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisesti sinä et taida olla tätä maksajapuolta?

tietenkään!

Vierailija
16/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ajokortista voisi olla hyötyä työn saannissa, niin sen hankkimista kannattaa todellakin miettiä. Sen sijaan auton kulut ovat kuukausitasolla noin 400 e, joten selaisen jatkuvan menon hankkimista tuommoisessa tilanteessa harkitsisin todella monta kertaa. Ehkä sitten, jos saisin jostain pidemmästä matkasta yli puoleksi vuodeksi työn, jonne julkiset eivät kulkisi.

Joskus itseensä panostaminen kannattaa, vaikka tuntuu, ettei siihen rahaa olisikaan. Missä on sinun vararahasi?

Vierailija
17/17 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kävin tuossa yhden työllisyyttäni edistävän kurssinkin, josta sai sen 10 € korvauksen per pvä.

Sitä ennen ollut terveydellisistä syistä kuntoutustuella.