Vasta rakentaneet huomio!
Ollan alkamassa rakentaa hirsitaloa (maalle) ja vaikka pakettiin aika paljon jo sisältyykin, jotain tarvikkeita pitää ostaa ensi kesänä. Tässä kun rahat on mun vastuulla ja rakennuttaminen miehen, pikkuisen pähkäilen tuliko haettua liian vähän lainaa. No, sitä saanee lisää ensi kesänä, jos tarvitaan.
Mutta siis kysymyksiä:
Paljonko teillä on mennyt lattialaattoihin? Meillä tulisi 70 neliötä isoja harmaita laattoja. (joo, hintahaitari per neliö taitaa olla tosi laaja, 30-150 e?)
Entäpä kokemuksia Ikean keittiöistä? Paljonko tulisi maksamaan pienehkö keittiö, jossa yhdellä seinällä jääkaappi integroituna, neljä yläkaappia, apk integroituna, erikeen saareke kaasuliesineen ja siinä 2 laatikostoa/kaappia. Ja sitten 2 mh:n liukuovikaapistot + eteiseen peililiukuovikaapisto.
Kommentit (3)
muuten paukkuu budjetti ja pahasti...
tiedän!
Nimim: muutama vuosi asuttu tässä jo.
Tietysti yritetään päästä niin halvalla kuin mahdollista, mutta älyttömiä kompromisseja ei tulla tekemään. Joko otetaan pankista hiemna enemmän lainaa sisustusvaiheessa tai siirretään kaapistojen hankintaa seuraavaan kesään. Kun kyseessä on vapaa-ajanasunto niin ei ole niin väliä.
Laatoista tiedän jo minkatyylisen haluan ja etsin ensin laatan ja katson paljonko tulee kustantamaan. Ja kaapistot otetaan Ikeasta, jos mieluiset ja sopivat löytyvät. Paljon muuta meille ei tarvi laittaakaan kuin tuo lattia, kaapistit, koneet ja takka. Muut tulee hirsipaketista. Ja sauna tehdään joka tapauksessa vasta 2 v päästä, kun vanha rantasauna on ja saunasta tulee kallis. Ehtii olla pari vuotta töissä ja säästää tuota saunaosastoa varten.
Kuten itse totesit, niin laatat maksaa juuri niin paljon kuin itse haluat... mm. meidän talossa halvin laatta maksoi tarjouksessa jotain 8,90€ tms. ja kallein 150€ neliö. Eli totaalisen hankalaa antaa hintaarvioita. Suosittelen, että budjettia varten itse päätät, että tämän huoneen laatat saa maksaa enintään X€ ja sittne etsit siitä hintaluokasta... näin teimme itse...
Keittiö: hinta täysin riippuvainen siitä minkälaista kaappia ja ovea sinne otat. Myös laitteiden taso vaikutttaa. Kävele Ikeaan, niin tekevät ilmaiseksi suunnitelman.
Liukuovikaapit: Meillä 4 kaapin liukuovisysteemi, jossa sisällä mm. ulosvedetteviä laatikoita vähän maksoi n. 1000€. Kalllimpia ja halvempia löytää helposti. Riippuu taas siitä mitä tasoa haluat.
Suosittelen lämpimästi marssimaan liikkeeseen ja selvittelemään hintoja =) muuten paukkuu budjetti ja pahasti...