3vuotiaiden vanhemmat täänne päin!
Eli käyttääkö teidän 3vuotiaat vielä vaippoja? Meillä on 3vuotias pikkutyttö ja on vielä vaipoissa osittain.Että esim tarhassa vaippavielä on,pihalla ja nukkuessa.Ja tuota meille on nyt tulossa kaksoset tässä parin kuukauden sisällä ja alkaa semmonen vaipparalli että olis aika kovasana saada tuo kuivaksi ainaki niin että ei tarvis kuin yöllä sen vaipan...Että kun se kyllä kakkahädän tullessa osaa aika hyvin sanoa että tahtoo potalle mutta sitten jos leikit on kesken ja pissahätä iskee niin housuun se kyllä tullee...Ollaan yrittetty olla nyt kesäsin ilman sitä vaippaa kotona ja hyvin se on osittain onnistunukki mutta eilen tuli housuun kahteen kertaan kaikki että en nyt oikeen tiiä että mitä pitäis tehä tuon kanssa?:s
Kommentit (45)
Käytä.Meidän tyttö täytti kesäkuussa 3 ja nyt reilu vuosi oltu jo kuivana.Pois vaan vaippa,ei siihen "maailma"kaadu vaikka pissat aluksi lirahteleekin mihin sattuu,sillähän ne lapset oppii!!
Meillä on reilu 3v. joka on nyt viikon ollut päiväkuiva. Ainoastaan muutama vahinko on sattunut. Silti on vuoden osannut potalla käydessä tehdä sinne usein pissat eikä siis koko tuona vuotena juurikaan käytetty kotona vaippaa. Kaupassa ja kyläillessä kyllä, mutta kotona pääsääntöisesti oli ilman vaippaa.
Vuosi siinä sitten lopulta meni (välillä unohdettiin pottailu ja otettiin kuukaudeksi vaipat takasin) ennen kuin oppi kuivaksi. Kaikki kokeiltiin, mutta ei niin ei. Huh, kun oli välillä hermot kireänä kun tuttu lorotus kuului, vaikka juuri oltiin potalla käyty.
Nyt jälkeen päin olen sitä mieltä, että lapsella ei vain ollut pidätyskykyä tarpeeksi. Edelleen tekee yleensä pissat ja kakat housuun jos ollaan kaupungilla, koska kun hätä on, potalle on päästävä heti.
3-vuotiaat sitten muutenkin hitaammin kehittyneitä? Kun se vaan tuntuu aina niin oudolta, että lapsi, joka puhuu jo täysin, piirtää, syö itse, osaa monimutkaisia leikkeijä, ilmaista tunteitaan, meillä jo pyöräillä ilman appareita 2kpl lapsista, ei sitten osaisikaan käydä vessassa... Ei vaikuta kovin välkyiltä tapauksilta tuollaiset isot housuun kusijat, tosin yleensä vanhemmillaankaan ei kovin luovia keinoja kuivaksi opetteluun ole tarjolla.
virtsarakon lihaset ei vielä toimi täydellisesti 3v:na.
Jeps, meillä poika viikon päästä 3 v, ja päivävaippa saatiin pois tänä kesänä. OK, pissalle tulee siis pyytäessään, en ole koskaan pissattanut millään tietyllä rytmillä - ja pissan puolesta on siis täysin kuiva - mutta kakan kanssa on ollut vähän niin ja näin. Osaa toki tulla potalle ja tuleekin (ainakin tällä hetkellä...), mutta jos pojalta kysyy, et mihin mieluiten kakan tekisi (pottaan vai pönttöön), niin vastaus on, että lattialle...
Nyt 3,5 v on alkanut tosi ärsyttävä pippelivaihe. Onko teillä tullut sitä että pippelijutut kiehtoo. Minusta tuntuu jotenkin aikaiselta?
Olen aina välillä pitänyt vaipatta useita tunteja, mutta se ei ole toiminut. Tyttö hätääntyy ja itkien pyytää vaippaa.
Mä
tulkitsen niin, ettei lapsi ole vielä valmis (?) ja olen antanut toistaiseksi olla.