Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvojen kastaminen on täyttä shaibaa.

Vierailija
04.08.2011 |

Ei uskonnon tuputtamista missään vaiheessa, vaan saavat valita itse.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sinun valintasi:)

Vierailija
2/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt selvästi paikalla joku, jolle ateismi on uskonto (tai sitten joku provoilee).

Vanhemmat eivät voi kasvattaa lastaan arvotyhjiössä. Ateismi ei sekään ole mitenkään automaattisesti arvoneutraalia. Kyllä vanhemmat saavat siirtää lapsilleen omat uskonnolliset perinteensä.

T: ateisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastaminen on vain yksi niistä. En tajua, miksi tämä vanhempien valinta herättää näin paljon tunteita joissakin ihmisissä. Ehkä jotain mielenterveyden ongelmia on taustalla, jos ei pysty hyväksymään vanhempien oikeutta tehdä valintoja alaikäisen lapsen puolesta.

Vierailija
4/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirkosta eroaminen onkin varsin vaikeaa nykyään,äkkiäkös nuori sen tekee jos siltä tuntuu.

PALJON enemmän vaikuttaa kodin uskonnollinen kasvatus tai sen puute,kasteella on harvalle ihmiselle enää merkitystä paitsi tapana.

Eli jos vanhemmat kastavat lapsensa oikeista syistä,saisi lapsi sen kristinuskokasvatuksen joka tapauksessa ja taas toisaalta jos lapsi kastetaan vain tavan vuoksi,ei perheen uskonnollinen elämä varmaankaan "tuputa" yhtään mitään uskonnollista sen lapsen elämään.

Vierailija
5/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt selvästi paikalla joku, jolle ateismi on uskonto (tai sitten joku provoilee).

Vanhemmat eivät voi kasvattaa lastaan arvotyhjiössä. Ateismi ei sekään ole mitenkään automaattisesti arvoneutraalia. Kyllä vanhemmat saavat siirtää lapsilleen omat uskonnolliset perinteensä.

Se, että itse et ole kyennyt irtautumaan yhteiskunnan uskonnollisuudesta, ei tarkoita sitä, etteivätkö muut siihen kykenisi.

Vierailija
6/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niiden arvojen ei tarvitse olla uskonnollisia.Se, että itse et ole kyennyt irtautumaan yhteiskunnan uskonnollisuudesta, ei tarkoita sitä, etteivätkö muut siihen kykenisi.

En minä kasta lapsiani, hyvänen aika! Mutta on aika kummallista kieltää vanhemmilta arvojen ja vakaumuksen siirtäminen eteenpäin... Kyllähän sinäkin teet niin. En minä tietenkään siirrä kristittyä vakaumusta lapsilleni, koska se ei ole mun vakaumus, mutta toki kristityt niin tekee.

VAikutat aika fanaattiselta ihmiseltä, ihan samanlaiselta, kuin todella fanaattiset uskovaiset.

Vierailija
7/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kasta lapsiani, hyvänen aika! Mutta on aika kummallista kieltää vanhemmilta arvojen ja vakaumuksen siirtäminen eteenpäin... Kyllähän sinäkin teet niin. En minä tietenkään siirrä kristittyä vakaumusta lapsilleni, koska se ei ole mun vakaumus, mutta toki kristityt niin tekee.

VAikutat aika fanaattiselta ihmiseltä, ihan samanlaiselta, kuin todella fanaattiset uskovaiset.

Hassua, että nykyään ateistin täytyy puolustella sitä, ettei vietä mitään uskonnollisia juhlia.

Vaikutat muuten itse vainoharhaiselta.

Vierailija
8/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että nykyään ateistin täytyy puolustella sitä, ettei vietä mitään uskonnollisia juhlia.

Vaikutat muuten itse vainoharhaiselta.

mutta mun mielestä sä olet tehnyt ateismista uskonnon. Toki saat niin tehdä, mutta ota huomioon, että me muut ateistit emme automaattisesti ole sun seurakuntasi jäseniä.

Vierailija
9/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä sä olet tehnyt ateismista uskonnon. Toki saat niin tehdä, mutta ota huomioon, että me muut ateistit emme automaattisesti ole sun seurakuntasi jäseniä.

Olet todella vainoharhainen. Sinulla on omituinen tarve tehdä minun ateismistani uskonnollinen kokemus, vaikka sitä se ei todellakaan ole. Mutta tämä on hyvin tyypillistä tapa-ateisteille.

Vierailija
10/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella vainoharhainen. Sinulla on omituinen tarve tehdä minun ateismistani uskonnollinen kokemus, vaikka sitä se ei todellakaan ole. Mutta tämä on hyvin tyypillistä tapa-ateisteille.

vainoharhaista kuin se olisi joku viimeinen oljenkorsi. Ainakin sä saat tuon ateismisi todella hyvin kuulostamaan uskonnolta, koska uskonnossakin on rajoituksia henkisten asioiden suhteen. Ateistilla niitä ei ole. Toki kukin saa valita, viettääkö juhlapyhiä vai ei, mutta mun mielestä on aika paksua sanella, että ateisti ei voi tehdä sitä tai tätä, koska sinä et niin tee.

Ja voisitko lopettaa tuon tapa-ateistin hokemisen, se ei tarkoita yhtään mitään.

Vierailija
11/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vainoharhaista kuin se olisi joku viimeinen oljenkorsi. Ainakin sä saat tuon ateismisi todella hyvin kuulostamaan uskonnolta, koska uskonnossakin on rajoituksia henkisten asioiden suhteen. Ateistilla niitä ei ole. Toki kukin saa valita, viettääkö juhlapyhiä vai ei, mutta mun mielestä on aika paksua sanella, että ateisti ei voi tehdä sitä tai tätä, koska sinä et niin tee.

Ja voisitko lopettaa tuon tapa-ateistin hokemisen, se ei tarkoita yhtään mitään.

Ettei vain se olisi sinun viimeinen oljenkortesi? Oikeastaan sinun ateismisi kuulostaa hyvinkin uskonnolta, sillä et selvästikään hyväksy muiden tapaa nähdä ateismia. Oma tapasi on oikea, kaikki muu on fanaattisuutta.

Tapa-ateisti tarkoittaa todellakin jotain. Jos oikein mietit, niin keksit kyllä, mitä.

Vierailija
12/12 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen kastaminen on täyttä shaibaa. Ei uskonnon tuputtamista missään vaiheessa, vaan saavat valita itse.

uskonnonvapautta. Sitä että jokainen saa kasvattaa lapsensa sen uskon mukaan, jonka oikeaksi kokee. Suomessa on uskonnonvapauslaki. Se on sitä valinnanvapautta.

Olen itse uskovainen kristitty ja minulla on uskovaisia kaveriperheitä. Kaveriperheissä jotkut lapset ponnekkaasti sanovat jo leikki-iässä, että eivät usko Jumalaan. Ketään ei voi pakottaa uskomaan. Ei vaikka kuinka tuputettaisiin.