Kohta alkaa koulu läksytaisteluineen. En jaksa enää.
Eka vuosi koulussa aivan kamalaa taistelua läksyjen kanssa. Liikaa ja liian vaativia lapsen tasoon nähden.
Nyt vielä puheterapeutti väläytteli "ongelmista" ja pyskologin tutkimuksista. Taas taistellaan vuosi läksyillä ja kukaan ei auta vaikka mitä tekis.
Miten mä jaksan kaikkea tätä vuoden eteenpäin? Koska tää paskan lappaminen niskaan loppuu?
Kommentit (12)
että lapsella olisi lukihäiriö. Jos ei saavut ensimmäisen luokan oppimäärää, niin silloin tuplaus on paikallaan. Mutta jos on saavuttanut, niin hyvä niin.
siksi olisikin hyvä päästä psykologin tutkimuksiin että paljastuuko sieltä lukihäiriö eikä vaan jättää automaattisesti luokalle.
ei toi muuten etene ja lapsesi alkaa vihaamaan koulua
Esimerkiksi Ruusulan psykologilta.
heti tutkimusten jälkeen, kun sitten tiedettiin että on lukihäiriö ja voitiin aloittaa oikeat tukitoimet. Opettajakin uskoi siinä vaiheessa ja helpotti läksyjä :)
pitäisit omasta jaksamisesta huolta.
Psykologihan on hyvä juttu, jos saatte sitä kautta apua arkeen. Juttele opettajan kanssa, koulusta riippuen voi olla oppilashuoltoryhmää jolta voisi myös kysyä konsultaatiota voisiko tukea jotenkin ja mitä tehdä läksyjen kanssa. Olennaista on varmaan miksi läksyistä tulee taistelu, tehdäänkö oikeaan aikaan, voiko kokea onnistumista, mitä pelkoja taustalla ja tuo onko liian vaikeita.
Tsemppiä syksyyn, hyvin se menee"!
Uusi opettaja ja taas saa selostaa kaiken alusta. Kukaan ei usko, ei uskonut edellinenkään ope. Uusi ope mietityttää myös onko pätevä, on toiminut viime vuoden sihteerinä koululla. Eli tuskin on pätevyyttä toimia opettajana. Kuulin myös puheterapeutilta että kouluun vaikeuksia saada päteviä opettajia, eli suurimmalla osalla ei ole opettajan pätevyyttä.
Mietin jo koulun vaihtoa pojalle. Sitten uudeksi ongelmaksi muodostuisi koulumatka.
Ei ole muuta mahdollisuutta kun vaan jatkaa tätä taistelua. Mieskään ei pysty auttamaan kun ei osaa kieltä. Ei pysty auttamaan läksyissä vaan ne on mun harteilla kun tulen töistä kotiin klo 18 aikaan. Vapaa-aikaa ei ole pojalla eikä minulla. Olen lopettanut kaikki omat harrastukset koska niihin ei ole aikaa. Koen vaan etten kauan enää jaksa tätä vaikka pakko ois.
ap
Eihän noin voi olla! lapsen pitää saada apua ja tukea koulusta ja läksyt pitää olla tason mukaiset. Mietin vaan, että jos on noin vaikeaa niin olisiko pitänyt tuplata eka luokka?
vaadit pääsyn sinne psykologille!! ja opettajan kanssa keskustelet niin varmasti helpottaa läksyjä.
Kaksikielisyyskin varmaan vaikuttaa oppimiseen
tai osan niistä, heti koulun jälkeen? Kysy opettajalta/rehtorilta.
jos lapsella esim. lukihäiriö. Päin vastoin,voi vaan pahentaa tilannetta.
että lapsella olisi lukihäiriö. Jos ei saavut ensimmäisen luokan oppimäärää, niin silloin tuplaus on paikallaan. Mutta jos on saavuttanut, niin hyvä niin.