Kuvottavin näky EVER!!!
Kävin äsken viemässä roskat ulos ja vilkaisin pönttöön, niin arvatkaapa mitä näin?! Yhdessä roskapussissa kihisi valkoisia kärpäsen toukkia koko pussin suu täynnä, ja niiden liikehdintä näkyi myös pitkälti muovin alle... Uskomattoman paha olo tuli, aivan oksettava näky!!! En kyllä tiedä miksi halusin jakaa tämän kanssanne, oli vaan pakko saada kertoa jollekin...
Kommentit (9)
Kärpäsen toukat ovat yleisiä roskiksissa.
Mun vastenmielisin näkyni on kihomadot esikoisella.. yöllä taskulampun kera hiivin katsomaan kun oli raapinut takapuoltaan koko illan ja siellähän niitä luikerteli, hyi ällötys, olen nähnyt painajaisia tuosta näystä. Onneksi lähtivät kerralla kunnon lääkityksellä eivätkä toivottavasti ikinä palaa.
Oikein nuuskin ja vedän ilmaa kunnolla sisään kun siellä haisee niin hyvälle.
Oikein nuuskin ja vedän ilmaa kunnolla sisään kun siellä haisee niin hyvälle.
että kerroin, mullakaan ei taida olla enää koko päivänä ruokahalua, mikä on kyllä hyvä kun on laihis päällä...
pakollinen biojäteastia. Meillä ok-talossa ollut vuosia kompostori, sekajäteroskikseen menee lähinnä puhtaita pakkauksia tai muuta mitä ei voi kierrättää muuten. Roskis on ain apuhdas ja siisti eikä missään haise. Kesällä nuo kärpäsen toukat tulee nopeasti biojätteeseen ja ovat kyllä todella yrjöttävä näky.
mutta ei ole kompostoria. Biojätettä tulee kyllä aika paljon. Olen käsittänyt, että kompostorijäte pitäisi vielä kompostoida jossain toisessa kompostissa, että sen voisi levittää esim. kasvimaalle. Tämän takia meillä ei ole kompostoria, koska meillä on hyvin pieni piha ja tiivis omakotitaloalue lähellä keskustaa.
Ap
Koko kesän voit siirtää suoraan kompostista maahan. Talvella ei tietenkään.
Suosittelen ehdottomasti lämpökompostoria, eipä tartte sitä multaakaan enää ostaa ja roskiksen tyhjennys voitiin puolittaa.
Ja toisaalta, jos haluat jälkikompostoida, niin ei toinen samanlainen kompostori siinä vieressä nyt niiiin paljon tilaa vie.
syödä, mutta toi aiheuttaa kierroksen passauksen!!! :/