Olenko pahoillani turhasta?
Olen siis oikeastaan mieheni puolesta pahoillani kun hänen sisaruksensa eivät ole pyytäneet häntä yhdenkään lapsensa kummiksi.
Me pyysimme heitä kyllä ja suostuivatkin mutta he eivät. Eihän se nyt välttämättä ole pakko mutta minusta se kertoo jonkunlaisesta kylmyydestä jos ei omaa sisarustaan pyydä kenenkään lapsensa kummiksi kun lapsiakin on jo useita ja kummejakin saa olla useita.
Mielipiteitä?
Kommentit (32)
En ymmärrä myöskään ajatusta, että jos me näin tehdään, muiden pitää myös, tai muuten ovat KYLMIÄ!
mitäpä sanot tästä,että minun yli on hypätty aina,ja toisia pyydetty parikin kertaa saman perheen kummiksi,vaan minuapa ei kertaakaan.
Te valitsitte lastenne kummeiksi ne, jotka te halusitte ja miehesi sisarukset ne, jotka he halusivat. Kummisuhde on lapsen ja aikuisen välinen suhde, ei mitään kaupantekoa sisarusten tai ystävien välillä.
tehtiin periaatepäätös, ettei sisaruksia pyydetä kummeiksi, koska ovat jo muutenkin läheisiä lapsille (eno, täti, setä). Kummit ovat meidän hyviä ystäviä.
Te valitsitte lastenne kummeiksi ne, jotka te halusitte ja miehesi sisarukset ne, jotka he halusivat. Kummisuhde on lapsen ja aikuisen välinen suhde, ei mitään kaupantekoa sisarusten tai ystävien välillä.
mutta koin, että velvollisuuteni on pyytää koska he ovat miehen sukua ja pyysin omia sisaruksianikin.
Jos en olisi ollut se joka saa tässä suvussa lapsia ensimmäisenä vaan olisin nähnyt, ettei meitä pyydetä kenenkään kummiksi, en olisi minäkään heitä sitten halunnut. Omassa suvussani kun on ollut tapana pyytää sisaruksia.
niomenomaa sisarrukset pyydetään kummeiksi!
ystävyyssuhteethan saattaa nimenomaa katketa,kun taasen sukulaissuhteet ei niin helposti!
eli turhasta et loukkaantunut.
Minulla ei ole kummilapsia, eikä lapsillani ole kummeja.
En ymmärrä koko kummihössötystä! Enkä osaa lukea siitä yhtikäs mitään sen ihmeempää.
peiliin katsominen on joskus tarpeen.
mitäpä sanot tästä,että minun yli on hypätty aina,ja toisia pyydetty parikin kertaa saman perheen kummiksi,vaan minuapa ei kertaakaan.
ystävyyssuhteethan saattaa nimenomaa katketa,kun taasen sukulaissuhteet ei niin helposti!
eli turhasta et loukkaantunut.
Tai miestäni lähinnä. Ettei hän ja hänen perheensä kelpaa hänen omalle suvulleen. Se tuntuu minusta vähän pahalle ja olen surullinen hänen puolestaan.
ap
peiliin katsominen on joskus tarpeen.
tulihan se av;n klassikko sieltä!
kuule,tässsä asiassa ei peiliin katsominen ole tarpeen.
eli turhasta et loukkaantunut.Tai miestäni lähinnä. Ettei hän ja hänen perheensä kelpaa hänen omalle suvulleen. Se tuntuu minusta vähän pahalle ja olen surullinen hänen puolestaan.
ap
tuttuun av;n tapaan tämäkin käännetään kohta sinun syyksi,usko pois!
eli turhasta et loukkaantunut.Tai miestäni lähinnä. Ettei hän ja hänen perheensä kelpaa hänen omalle suvulleen. Se tuntuu minusta vähän pahalle ja olen surullinen hänen puolestaan.
ap
koska appeni ja hänen uusi vaimonsa eivät ole pitäneet minusta lainkaan. Olen kyllä saanut sen kuulla useammallakin tavalla näiden vuosien kuluessa ja ihan alussakin. Tiedän mieheni isän yrittäneen taivutella poikaansa, ettei poikansa olisi minun kanssani eikä varsinkaan menisi kanssani naimisiin. Minua vaan vähän masentaa se, että heidän vihansa ulottuu noin voimakkaasti miestänikin vastaan, että edes häntä ei pyydetty kummiksi kenellekään. Kummius kun on mielestäni jonkunlainen suosion tai arvostuksen osoitus eli ei ihan vähäpätöinen juttu kuitenkaan.
ap
Meillä se tilanne, että olemme kummeja ystäväperheen lapselle. Ja kyseisen perheen vanhemmat ovat kummeja lapsellemme. Lahjojen ostamisessa, lapsen huomioimisessa ja muistamisissa tulee helposti vertailua ja kilpailutilannetta. Synttärit vielä osuvat samalle kuukaudelle :( Yhteissynttäreitä vaikea pitää, kun molemmilla kuitenkin eri isovanhemmat ja muut lähisukulaiset.
ap
koska appeni ja hänen uusi vaimonsa eivät ole pitäneet minusta lainkaan. Olen kyllä saanut sen kuulla useammallakin tavalla näiden vuosien kuluessa ja ihan alussakin. Tiedän mieheni isän yrittäneen taivutella poikaansa, ettei poikansa olisi minun kanssani eikä varsinkaan menisi kanssani naimisiin. Minua vaan vähän masentaa se, että heidän vihansa ulottuu noin voimakkaasti miestänikin vastaan, että edes häntä ei pyydetty kummiksi kenellekään. Kummius kun on mielestäni jonkunlainen suosion tai arvostuksen osoitus eli ei ihan vähäpätöinen juttu kuitenkaan.
ap
no on melkoisen iso valta apella sitten!
surullista. :(
en oikein usko, että se olisi niin valtaisaa, ettei myöskään enää pojastaan pitäisi ja yrittäisi käännyttää kaikki muutkin sua ja miestäsi vastaan. Vainoharhaiselta alkaa vaikuttamaan. Ja ei, teitä ei ole petetty, vaikka suvussasi toimitaan toisin.
en oikein usko, että se olisi niin valtaisaa, ettei myöskään enää pojastaan pitäisi ja yrittäisi käännyttää kaikki muutkin sua ja miestäsi vastaan. Vainoharhaiselta alkaa vaikuttamaan. Ja ei, teitä ei ole petetty, vaikka suvussasi toimitaan toisin.
Ja sitähän ei ole, ainakaan sua kohtaan.
Ja sitähän ei ole, ainakaan sua kohtaan.
niomenomaa sisarrukset pyydetään kummeiksi! ystävyyssuhteethan saattaa nimenomaa katketa,kun taasen sukulaissuhteet ei niin helposti! eli turhasta et loukkaantunut.
Tai miestäni lähinnä. Ettei hän ja hänen perheensä kelpaa hänen omalle suvulleen. Se tuntuu minusta vähän pahalle ja olen surullinen hänen puolestaan. ap
koska appeni ja hänen uusi vaimonsa eivät ole pitäneet minusta lainkaan. Olen kyllä saanut sen kuulla useammallakin tavalla näiden vuosien kuluessa ja ihan alussakin. Tiedän mieheni isän yrittäneen taivutella poikaansa, ettei poikansa olisi minun kanssani eikä varsinkaan menisi kanssani naimisiin. Minua vaan vähän masentaa se, että heidän vihansa ulottuu noin voimakkaasti miestänikin vastaan, että edes häntä ei pyydetty kummiksi kenellekään. Kummius kun on mielestäni jonkunlainen suosion tai arvostuksen osoitus eli ei ihan vähäpätöinen juttu kuitenkaan. ap
Tämä se vasta Av-klassikko on:) Marttyyri-äiti.
Anna tulla lisää Ap, kuinka sinusta ei pidetä ja puhutaan pahaa, vaikka kaikkesi annat ja yrität.
Voihan olla, että ovat halunneet nimenomaan pyytää kummeiksi ei-sukulaisia tai samalla paikkakunnalla asuvia esimerkiksi. Jotkut myös haluavat, että ei olla kummeja 'ristiin' eli ei pyydetän omien kummilasten vanhempia enää omien lasten kummeiksi. Eli ei siinä välttämättä ole mitään henkilökohtaista.
Meillä kummit on valittu nimenomaan sukulaisista ja vieläpä ristiin, koska nämä ovat perheitä joiden kanssa vietämme eniten aikaa. Mutta ymmärrän hyvin myös nuo toiset näkökannat. Velvollisuudentunnosta en ketään pyytäisi kummiksi.
Tää on just tätä, että punttien pitää mennä joidenkin mielestä tasan tai muuten pahoitetaan mieli.
Me tehtiin periaatepäätös ettei sisaruksia pyydetä kummeiksi, koska ovat jo muutenkin läheisiä lapsille. Kummit ovat meidän ystäviä