Joo, avoliitto on syvältä :((
siitä ei aiheudu mitään hyvää. epävarmuutta ja epäselviä omistussuhteita, epävarma koti ja tulevaisuus. suhteet eivät lähde kehittymään eivätkä kestä, kun mistään ei tarvi välittää eikä kantaa vastuuta. niitä sitten kariutuu yksi toisensa jälkeen :(
minäkin jatkuvasti vielä mietin, että jos mies ei mene naimisiin, niin muutanko sitten mieluummin omilleni, kun on jo paskoja avoliittoja takana.
Kommentit (13)
siinä kaksi aikuista omistaa selvästi omat tavaransa ja asuntonsa. Ei ole muilla sanomista. Ja suhde kannattaa lopettaa alkuunsa, jos ei näe yhteistä tulevaisuutta muuten kuin avioliiton kautta.
älytöntä perustella että se ei hyödytä mitään, todellakin hyödyttää ja siten vältetään kaiken maailman sotkut ongelmien sattuessa.
Saan rauhassa hoitaa omat raha-asiani, omistaa yksin sijoitussuntoni ja kesämökkini, vaihtaa autoni uuteen kun haluan jne. Liitto pysyy tunneliittona, kun kummankaan ei tarvitse puuttua toisen rahankäyttöön eikä riidassa tarvitse laskea, mitä erossa vaatii.
Saan rauhassa hoitaa omat raha-asiani, omistaa yksin sijoitussuntoni ja kesämökkini, vaihtaa autoni uuteen kun haluan jne. Liitto pysyy tunneliittona, kun kummankaan ei tarvitse puuttua toisen rahankäyttöön eikä riidassa tarvitse laskea, mitä erossa vaatii.
Hoidan ihan omat raha-asiani itse, perintötalosta on avioehto ja autonkin saan vaihtaa kun haluan =)Ei se avioliitto mitään rahaongelmia tuo. Avoliitossa Ongelmat tulee yleensä sitten kun ero tai kuolema kohtaa.
vahvistaa sen, mitä aloittaja sanoi. Avoliitossa olija ei halua oikeasti sitoutua toiseen, ottaa toisen mielipiteitä, tunteita, ajatuksia tms huomioon, ja rakentaa yhteistä elämää, vaan MINÄ saan päättää ja tehdä mitä MINÄ haluan.
Avioliitto on niille, jotka haluavat muodostaa oikean perheen, missä ollaan yhdessä niissä myötä- ja vastoinkäymisissä, ovat ne sitten minkälaisia tahansa.
Hoidan ihan omat raha-asiani itse, perintötalosta on avioehto ja autonkin saan vaihtaa kun haluan =)Ei se avioliitto mitään rahaongelmia tuo. Avoliitossa Ongelmat tulee yleensä sitten kun ero tai kuolema kohtaa.
ja sitten on niitä vieraita sukulaisia riitelemässä juuri Sinun Omasta Kodistasi, tai siitä jota kotinasi pidit
Niin, mistä kannat vastuun? Eikä lapsia taida olla. Money talks, ja ero jo mielessä!
Vierailija - 04.08.11 08:50 (ID 13144448)
Miehellä miljoonaomaisuus, minulla vain sadoissatuhansissa mitattavissa. Mutta juuri siinä onkin jutun idea: avoliitossa molemmat hoitavat omat raha-asiansa ilman, että toinen voi vaatia mitään. Tälläkin palstalla moni nainen menee naimisiin saadakseen elättäjän.
Erossa en menettäisi muuta kuin sen miehen. Peruspalstamamma menettäisi kaiken.
vahvistaa sen, mitä aloittaja sanoi. Avoliitossa olija ei halua oikeasti sitoutua toiseen, ottaa toisen mielipiteitä, tunteita, ajatuksia tms huomioon, ja rakentaa yhteistä elämää, vaan MINÄ saan päättää ja tehdä mitä MINÄ haluan.
Avioliitto on niille, jotka haluavat muodostaa oikean perheen, missä ollaan yhdessä niissä myötä- ja vastoinkäymisissä, ovat ne sitten minkälaisia tahansa.
ja sitten on niitä vieraita sukulaisia riitelemässä juuri Sinun Omasta Kodistasi, tai siitä jota kotinasi pidit
ja sen saavat lapseni ihan riitelemättä. En näe kirjoituksesi pointtia.
Jos taas mieheni kuolee, ei kodilleni tapahdu mitään. Se on edelleen minun, sanoivatpa sukulaiset mitä tahansa.
Olen avioliitossa, mutta käytännössä voin vaihtaa auton jos haluan. Omistan yksin myös veneen (tai no, omistan puoliksi siskoni kanssa koska ostimmesen kimpassa) ja kyllä minä myös määrään omista rahoistani, siis niistä, jotka jäävät jaettuen menojen (lasten kustannukset, asuminen jne.) jälkeen jäljelle.
Minä en ainakaan huomaa mitään eroa avo- ja avioliiton välillä. Sitä paitsi, nykyisen lain mukaan avoliiton päättyessä omaisuus saattaa mennä myös jakoon. Siinäpä sitten tappelee, minkä verran kumpikin saa kun avioliitossa se raja on huomattavasti selkeämpi.
Niin, mistä kannat vastuun? Eikä lapsia taida olla. Money talks, ja ero jo mielessä! Vierailija - 04.08.11 08:50 (ID 13144448)
Miehellä miljoonaomaisuus, minulla vain sadoissatuhansissa mitattavissa. Mutta juuri siinä onkin jutun idea: avoliitossa molemmat hoitavat omat raha-asiansa ilman, että toinen voi vaatia mitään. Tälläkin palstalla moni nainen menee naimisiin saadakseen elättäjän. Erossa en menettäisi muuta kuin sen miehen. Peruspalstamamma menettäisi kaiken.
Olen avioliitossa, mutta käytännössä voin vaihtaa auton jos haluan. Omistan yksin myös veneen (tai no, omistan puoliksi siskoni kanssa koska ostimmesen kimpassa) ja kyllä minä myös määrään omista rahoistani, siis niistä, jotka jäävät jaettuen menojen (lasten kustannukset, asuminen jne.) jälkeen jäljelle. Minä en ainakaan huomaa mitään eroa avo- ja avioliiton välillä. Sitä paitsi, nykyisen lain mukaan avoliiton päättyessä omaisuus saattaa mennä myös jakoon. Siinäpä sitten tappelee, minkä verran kumpikin saa kun avioliitossa se raja on huomattavasti selkeämpi.
paitsi tietysti se, jonka yhteisestä hankkimisesta on olemassa dokumentit. Muuten avoliitossa kumpikin pitää oman omaisuutensa tasingoitta. Näin myös tämän uuden lain myötä.