Benji-hypyn hypänneet!! Ottaako hyppy miten polviin? ov
Minulla polvet menneet sijoiltaan lukemattomia kertoja. Vasen polvi leikattu ja jänteitä kiristetty aikanaan, menevät edelleen sijoiltaan helpostikin..
Unelmani olisi kuitenkin hypätä yksi ainoa benji-hyppy elämässäni.
Ottaako hyppy miten paljon polviin, vai ottaako vyötärövaljaat enemmän??? Uskallanko? Ratkeaako jalkani polvista irti hypyssä?
Kommentit (13)
eikä minusta niitä valjaita oikeastaan edes huomaa, kun niin mahanpohjasta ottaa.. Tosta nyt on kyl aikaa 15v, joten ihan tuore ei muistikuva ole.
Haluaisin kuulla jonkun samasta ongelmasta kärsivän mielipiteen.. auttaako toi "kiristys leikkaus?" Joku lääkäri joskus sano et se ei oo kauheen hyvä vaihtoehto mut kun laiskasti on tullu tota reisilihasta takas jumpattuu että toi polvi siel paikoillaan sit pysyis. Oisko jollain kokemusta et vaikka kuin treenais ni lähtee silti polvilumpiot sijoiltaan?
Haluaisin kuulla jonkun samasta ongelmasta kärsivän mielipiteen.. auttaako toi "kiristys leikkaus?" Joku lääkäri joskus sano et se ei oo kauheen hyvä vaihtoehto mut kun laiskasti on tullu tota reisilihasta takas jumpattuu että toi polvi siel paikoillaan sit pysyis. Oisko jollain kokemusta et vaikka kuin treenais ni lähtee silti polvilumpiot sijoiltaan?
IKINÄ en ole puhunut ihmisen kanssa, jonka polvi menee sijoiltaan..Olen ollut kaveri- ja sukupiireissä ihan yksin, ja KUKAAN ei ymmärrä sitä tuskaa kun lumpio on miten sattuu ja sen hakkaat väkisin paikalleen..
Itselläni tosiaan kiristettiin jänteet, mutta polvi on mennyt sijoiltaan siitäkin huolimatta. Viime kerralla lääkäri sanoi että reisilihasten vahvistaminen on ainoa keino..En jaksa enkä osaa, joten mieluummin elän varovaisemmin..muttamuttamutta...
t. ap, joka siltikin haluaisi hypätä sen benjin..=))
Näköjään hyvä yhteiskunnan läpileikkaus tämä AV, kun kaikille löytyy joku toinen samoista vaivoista kärsivä...
Itse asiassa ei siinä mitään kovaa nykäisyä tunnu ollenkaan, köysi on niin joustava. Monet huvipuistolaitteet on paljon ikävämpiä.
polvi sijoiltaan, tosin vain kahdesti kunnolla. Pari kertaa silleen lievästi, että olen asian huomannut, mutta on mennyt itsestään kyllä heti takas eikä edes tunnu jälkeenpäin mitään.
Mä jumppailin aika ahkerasti fysioterapeutin ohjeilla sillon kun polvi meni, ja ilmeisesti sain aika hyvään kuntoon polven, viime aikoina ei ole ollut mitään vaivaa. Mulla ei ole siis leikattu, mutta lääkäri kyllä sanoi viimeksi, että jos vielä menee niin sit leikataan.
Mulla on myös pari kaveria, joilla samanlaiset polvet. Ei siis mitenkään harvinaista.
polvillani ja normaalipainoisena. Ei tuntunut missään. Köysi joustaa, joten ehkä sitä voisi verrata tramboliiniin siinä mielessä. Kestääkö polvesi tramboliilihyppelyn? Enempi benjissä haittaa, kun joutuu odottamaan alas laskemista. Veret ehtivät päähän, mutta sitä varten oli minun hyppyvaljaissa ylimääräinen köysi, josta kehottivat vetämään käsillä itseään ylöspäin ja sitä teinkin, eikä ollut ongelmaa. Pelkäsin myös, että jalkineet irtoavat ja siksikin pidin köyttä kädessäni ja nilkkoja koukussa.
Nyt olen polvivammainen ja normaalipainoinen. En ilmaiseksi hyppäisi. Jos minulle maksettaisiin vaikka 1 000 000 euroa, niin laittaisin kaiken varalle polvituet. En muuten, mutta pelkäisin hypyssä jalan virheasentoa jolloin polvi voisi mennä taas sijoiltaan.
koska silloinkin mielessäni oli, että ottaakohan hyppy polviin. En tiedä, että jos ihan tikkujäykkänä hyppäisi, niin miltä silloin tuntuisi. Kait samalta kuin tramboliinilla sekin, mutta suosittelin silti polviin joustavaa asentoa.
9.
Ekalla kerralla (60m) kun hyppäsin, osasin ilmeisesti pitää polvet sen verran rentoina ettei jaloissa tuntunut hyppy ollenkaan.
Kuukausi/pari sitten kävin hyppäämässä vähän korkeammalta (150m) niin johan tuntui. Tiedä sitten jännitinkö jalkoja miten, mutta varsin kätevästi löi polville tuo hyppy. Edelleen on toinen polvi sen verran kipeä ettei onnistu polven ojentaminen täysin suoraksi.
polvillani ja normaalipainoisena. Ei tuntunut missään. Köysi joustaa, joten ehkä sitä voisi verrata tramboliiniin siinä mielessä. Kestääkö polvesi tramboliilihyppelyn? Enempi benjissä haittaa, kun joutuu odottamaan alas laskemista. Veret ehtivät päähän, mutta sitä varten oli minun hyppyvaljaissa ylimääräinen köysi, josta kehottivat vetämään käsillä itseään ylöspäin ja sitä teinkin, eikä ollut ongelmaa. Pelkäsin myös, että jalkineet irtoavat ja siksikin pidin köyttä kädessäni ja nilkkoja koukussa. Nyt olen polvivammainen ja normaalipainoinen. En ilmaiseksi hyppäisi. Jos minulle maksettaisiin vaikka 1 000 000 euroa, niin laittaisin kaiken varalle polvituet. En muuten, mutta pelkäisin hypyssä jalan virheasentoa jolloin polvi voisi mennä taas sijoiltaan.
kireälle nilkkojen ympäri ettei irtoamisvaaraa teoriassa ole? Ei kai sitä bootsien varren ympärille laiteta ja pelätä että liian suurien kenkien myötä hyppääjä irtoaa köysistä?
En ainakaan itse ole hypännyt, pois ne piti riisua.
Hyppy ei ottanut polviin yhtään, oli niin elastinen köysi, paine taitaa tulla lähinnä nivusiin jos johonkin.
Jos hyppy onnistuu suunnitellusti (eli tiput suoraan pääedellä), niin polvesi tuskin ovat vaarassa.
Joskus tosin käy niin, että juuri ennen hyppyä menee pupu pöksyyn ja hyppääjä lähtee putoamaan jalat edellä. Tästä seuraa sitten selän ja polvien "retkahdus", kun köysi alkaa kiristyä. Retkahduksen voimakkuus riippuu hyppääjän painosta, eli mitä kevyempi olet, sen kovempi nykäisy.
Jos polvien kohtalo epäilyttää voit pyytää, että jalkalenkkejä ei käytetä ollenkaan. Tällöin köysi kiinnitetään kokovartalovaljaisiin ja jalat jäävät kokonaan vapaaksi. Pelkillä vartalovaljailla on hypännyt myös moni pyörätuolipotilas ja jalka-amputoitu.
-Alalla työskennellyt
hoidan lihaksen sellaseks että se polvi siellä pysyis. Ärsyttävä vaiva kun ainaki itelläni vaivas tosi pitkään vaikka viime kerrallakin vaan "muljahti". Nopeesti sitä huomaa varovansa kaikkee mis hiukankin pelkää polven menevän.. Oon itse viel niin "ällötys kammoinen" et alan voimaan pahoin ja pyörryn kyl jos vaikka toi polvi menee, joten en suinkaan pysty sitä itse paikalleen laittamaan vaan se on sitte aikamoinen show..
4, vai mikähän mä olin