Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso vauvamaha huolettaa

Vierailija
03.08.2011 |

Olen raskaana rv 18 ja mulla on todella iso maha verrattuna esikoisen odotukseen. Ihmiset luulee, että olen jäämässä äitiyslomalle pian. Np-ultrassa olen käynyt, eli kaksosista ei voi olla kyse.

Huolettaa, että voiko olla kyse jostain häiriöistä? Neuvolaan en ole päässyt koko kesänä, koska siellä on sulku, joten en tiedä sf-mittoja sun muita. Pari vkon päästä on tietysti rakenneultra.

Kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen että näytin täysiaikaiselta jo viikolla 20 ja avaruusoliolta viikolla 42. Raskausaika oli aivan kamala, mutta mitään varsinaista vikaa ei ollut. Lapsivettä vain tosi paljon, ja jo edellisestä raskauksesta venynyt nahka antoi periksi todella paljon.

Lapsi syntyi terveenä ja komplikaatioitta, melko helpossa synnytyksessä nelikiloisena.

Vierailija
2/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen että näytin täysiaikaiselta jo viikolla 20 ja avaruusoliolta viikolla 42. Raskausaika oli aivan kamala, mutta mitään varsinaista vikaa ei ollut. Lapsivettä vain tosi paljon, ja jo edellisestä raskauksesta venynyt nahka antoi periksi todella paljon.

Lapsi syntyi terveenä ja komplikaatioitta, melko helpossa synnytyksessä nelikiloisena.

Samanlaiselta kuulostaa, pelkään todella, miltä näytän loppuraskaudessa... Esikoisen kanssa maha taas oli todella pieni, yllättyivät kun menin synnyttämään ja maha näytti ehkä pari kuukautta pienemmältä.

Toivottavasti meilläkin menisi yhtä hyvin, eka synnytys oli vaikea... :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisinsanoen siamilaiset kaksoset. Niitä on vaikea erottaa niskapoimu-ultrassa. Kakunsi nimi tulee siitä, että toinen kaksosista on piilossa. Jos olisin sinä niin menisin heto huomenna terveyskeskukseen ja vaatisin ultrausta.

Vierailija
4/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli toisessa raskaudessa ihan järkyttävä maha. np-ultran aikoihin jo melkein samanlainen kun ekasta viimesillään. Se on tosi yleistä. Ainakin mun kaveripiirissä ja mitä on netissä juttuja lukenut.

Vierailija
5/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisinsanoen siamilaiset kaksoset. Niitä on vaikea erottaa niskapoimu-ultrassa. Kakunsi nimi tulee siitä, että toinen kaksosista on piilossa. Jos olisin sinä niin menisin heto huomenna terveyskeskukseen ja vaatisin ultrausta.

Sain katsoa, kun ultrattiin, ja kätilö ultrasi kyllä tosi huolella kaikista suunnista. Tökki vielä vauvaa kääntymään, että näkisi kaikki raajat. En usko, että olisi jäänyt siinä huomaamatta.

ap

Vierailija
6/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä usko tommosta pelottelua! mullakin oli paljon lapsivettä, muistaakseni istukankin paikka vaikuttaa masun kokoon, turvotus, vauvan sukupuolellakin väitetään olevan väliä. mulla on kanssa tosi iso masu ollut ekalla kerralla ja nyt 23 viikolla on kans jo tosi iso..mutta olen kyl vähän vatsakas muutenkin. lisäksi tosi lyhyt joten se näyttää senkin takia niin suurelta.

Vierailija
7/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli toisessa raskaudessa ihan järkyttävä maha. np-ultran aikoihin jo melkein samanlainen kun ekasta viimesillään. Se on tosi yleistä. Ainakin mun kaveripiirissä ja mitä on netissä juttuja lukenut.

Lähtikö se maha sitten synnytyksen jälkeen? Mua huolettaa, että jääkö mulle hirveä pömppä. Esikoisesta ei jäänyt mitään, olin 2 päivää synnytyksen jälkeen entisissä mitoissa.

ap

Vierailija
8/9 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omapahan on asiasi.

Sain katsoa, kun ultrattiin, ja kätilö ultrasi kyllä tosi huolella kaikista suunnista. Tökki vielä vauvaa kääntymään, että näkisi kaikki raajat. En usko, että olisi jäänyt siinä huomaamatta.

ap

Vierailija
9/9 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni ja näppärä, toisessa se oli jo iso, paljon isompi kuin ensimmäisessä. Kolmannessa raskaudessa maha oli jo valtava.

Kaikki lapset ihan normaaleja, kudokset vaan joustaa nopeammin ja enemmän kun on jo ennenkin venytetty.