Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksä kai sallinut koneelleni etäkäytön =(

Vierailija
03.08.2011 |

Voi video, että nyppii. Ei sillä senkus on kyylännyt kun en kumminkaan mitään kummallista koneella koskaan touhua, mutta periaatteesta aikas inhottavaa huomata.

Eihän tuollainen tietokoneen omista asetuksista etäkäyttö sallittu kohta ruksaudu tuosta vaan tai ole mitenkään oletuksena koskaan?

Ikinä en ole sellaista itse tarvinnut ja lapsillani on eri käyttötili jossa ei voi sellaisia muutoksia tehdä.

Kukaan muu ei ole käyttänyt omaa tiliäni muuta kuin eksä kun tuli muksuja katsomaan ja annoin tilini käyttäjätunnuksen, jotta pääsi hoitamaan asioitaan. Luotin. Tyhmä minä.

Eipä toisaalta ole yllätys kun on mieluusti tutkinut jo yhdessäoloaikana kaikkea mitä koneella olen tehnyt, mutta ihan noin sairaaksi en uskonut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on syyllistyny rikokseen

Vierailija
2/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, mun mies tekee samaa. Lukee kaiken missä käyn ja mitä kirjoitan. Tulee sellainen olo, että oon ikäänkuin vankilassa tai muuten vaan jatkuvan kyttäyksen alla(tai niinhän mä oonkin).

Meinaatko tehdä rikosilmoituksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on vaan sana sanaa vastaan.

Vierailija
4/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet salasanan eksällesi antanut.

Vierailija
5/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia on, että nyt itse tiedän.

Itseäni tässä nimenomaan tyhmäksi sanoinkin, mutta silti tuollainen ei ole oikein.

Eikö kukaan, koskaan ole päästänyt ketään koneelleen?

Olisi turhan vaikeaa saada vastuuseen tappelematta ja en jaksa hänen kanssaan vääntää enään mistään ylimääräisestä.

Tässä vaan huomaa koko ajan enemmän ja enemmän sen kuinka ihanan viattoman oloinen hän on voinutkaan noin muuten olla ja vieläkin yrittää eli kukaan ei hänestä näin uskoisi tuollaista. Osaa nimittäin antaa itsestään niin erilaisen vaikutelman ja puhua (enkä tarkoita nyt lepertelyä) niin asiat, että häntä on helppo uskoa.

Huomaan kaiken vaan täysin eri tavalla kun emme enään asu yhdessä. Olen saanut etäisyyttä katsella asioita.

Rikos tuo taitaa olla ja kyllähän sen kaiketi pystyy koneelta tutkimaankin kuka on käyttänyt konetta etänä ja mistä ip:stä ym.

Silti koitan päästä hänestä ihan hiljaksiin mahdollisimman etäisiin väleihin eli annan olla.

Ap

Vierailija
6/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitä tietokone experttejä täällä.. etäkäyttö sallittu on monissa oletusasetuksissa (esim vikatilanteiden korjaamisen helpottamiseksi, huoltomies pääsee koneellesi ilman että tarvii tulla paikalle!!!) ja lisäksi ei se tarkoita sitä että hän voi käydä sinun töissäollessasi koneellasi urkkimassa XD Jos joku etäkäyttää konettasi, niin näät kun hiirtä liikutetaan, tiedostoja avataan jne.

Ja poliisitkin nauraa itsensä kipeäksi jos lähdet jotain ilmoituksia tekemään :D Eka perusfaktat kuntoon!!

Vierailija
7/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tarkotuksella sallinut etäkäytön ja kyylännyt konettas minkä ehtii, kun sä et huomannut. lisäksi voinut kopsata kiintolevyltäs kaikki arkaluonteiset nakukuvas jne ja vaikka levittää eteenpäin verkossa.

koneellas voi olla myös vakoilusoftaa, joka nappaa muistiin kaikki sun näppäimenpainallukset jne.

Vierailija
8/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä etäkäyttö sallitaan vasta siinä vaiheessa kun tarvitset sitä apua ja se on välttämätöntä.

Koneemme on usein päällä niin, ettei siinä kukaan ole, joten en ole ruutua kyyläämässä aina.

Kolmanneksi noita vakoiluohjelmia hänen toimestaan todellakin voisi olla, on meinaan pikkuisen osaava koneiden kanssa.

Itse en ole koskaan huoltoa tai muitakaan toimenpiteitä tarvinnut vaan ihan olen koneet itse pitänyt kunnossa. Siksipä laitan tämänkin huomenna uusiksi jos kerkinen. Mitään arkaluontoista en tee enkä omista.

Konetta tosiaan voi hallita ja kytätä ilman, että sitä heti huomaa.

Vierailija
9/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä etäkäytön salliminen ei vielä oikeastaan riitä kuluttajaliittymien kanssa. Tarvittaisiin myös kulloinkin voimassa oleva IP, jotta koneeseen voi ottaa yhteyttä.

Edelleen Windowsin etäkäyttö, eli Remote Desktop, toimii vähän toisin. Käytännössä se kirjaa paikallisen käyttäjän ulos ja ulkoa tulevan käyttäjän sisään. Näin rdp:llä ei voi seurata mitä koneella tehdään.

Sinuna en vetäisi liian heppoisia johtopäätöksiä asioista joiden teknistä taustaa et tunnu ymmärtävän.

Vierailija
10/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toisen koneelle hakkereiden tekokaan mitään ydinfysiikkaa ole. Siltikään ei ole ok sallia tuollaista.

Voihan toisen yhteyttäkin käyttää.

Ihan kun nyt jotain IP:tä ei näkisi tuosta vaan ja muuttuva IP ei ole sallittua.

Eikä muuten kirjaa ulos jos etäkäyttö. =D

Nyt nukkumaan --->

Vierailija
11/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voinut selvittää salasanan ilmaisohjelman avulla.

Vierailija
12/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toisen koneelle hakkereiden tekokaan mitään ydinfysiikkaa ole. Siltikään ei ole ok sallia tuollaista. Voihan toisen yhteyttäkin käyttää. Ihan kun nyt jotain IP:tä ei näkisi tuosta vaan ja muuttuva IP ei ole sallittua. Eikä muuten kirjaa ulos jos etäkäyttö. =D Nyt nukkumaan --->

Ainakin minun ip:ni muuttuu aina kun suljen yhteyden ja sitten taas käynnistän sen.

Käytän nettitikkua.

Vierailija
13/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muuten kirjaa ulos jos etäkäyttö. =D

riippuu etäkäytöstä. Rdp kirjaa paikallisen käyttäjän pihalle. Jos taas käytetään muuta etähallintaa, asia on ihan toinen. Muilla etähallintasoftilla vaan ei ole mitään tekemistä windowsin etäkäyttöasetusten kanssa.

Vierailija
14/15 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ilmoitus siitä poliisille, tuo on rikos!

Vierailija
15/15 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ilmoitus siitä poliisille, tuo on rikos!

on vain se ongelma, että ap olettaa rikoksen tapahtuneen, mutta ei todellisuudessa tiedä onko rikosta tapahtunut tai onko sitä edes yritetty. Mitään näyttöä ei ole, eikä tuo edes automaattisesti viittaa siihen että mitään olisi yritetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme