Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miettikää, mitä tietoja itsestänne laitatte nettiin!

Vierailija
03.08.2011 |

Olen ottanut Facebookista kaikki lasten kuvat pois. Netistä ei myöskään googlaamalla selviä, missä asun, mikä on puhelinnumeroni, työpaikkaani tms.

Otinpa huvikseen selvää ihan randomtyypistä, jonka tapasin tänään puistossa. En tiennyt hänestä mitään muuta kuin nimen. Nämä kaikki asiat löysin vartin googlaamisella:

-naisen kuvia, ihan googlekuvia pelkästään jo neljä

-kuvia naisen lapsista

-naisen tyttönimen

-naisen isän nimen ja paikkakunnan, jossa isä asuu

-työpaikan ja naisen koko työhistorian

-osoitteen, puhelinnumeron ja puhelinliittymän

-aviopuolison nimen

-aviopuolison koulutustaustan ja nykyisen työpaikan

-aviopuolison siskon nimi ja kuva

-Helsingin Sanomien artikkelin sekä kasan pieniä artikkeleita ilmaisjakelulehdistä tai pienistä julkaisusta, joihin naista on haastateltu (ihan katugalluptyyliin tai vähän pidemmin)

-heidän talonsa pyyntihinnan, johon mitä ilmeisimmin ovat netin tietojen mukaan muuttaneet 1v7kk sitten

Että joo.. Panee miettimään, miten voisin vielä karsia omia tietojani minimiin. Huhhuh.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin löysin vielä tällaista ihan helposti:

-naisella on sisko, jolla on kissa ja oma yritys

-naisen äiti on kuollut

-hän ei imettänyt

-naisen ikä

-naisen kaksi kouluikäistä lasta on yksin kotona, koska kesällä ei saa hoitopaikkoja kuin päiväkoti-ikäisille (MIETI, MIKÄ TIETO JAKAA KOKO MAAILMALLE!!!)

-harrastaa liikuntaa, mies sauvakävelee

-lasten koulut ja koululuokat

ap

Vierailija
2/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa siis sillä, mikä on naisen isän nimi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-palkkatiedot

-loma-ajat

-mökkipaikkakunta

-sairaala, jossa lapsensa on synnyttänyt

-millä kampaajalla käy

-naisen laktoosi-intoleranssi

-tieto siitä, että nainen tupakoi

-kuva naisen talosta (Google Earth), pihalla selvästi tunnistettava autonmerkki ja -malli

-lasten nimet

Mä lopetan netin käytön kokonaan.

ap

Vierailija
4/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin siinä perheessä ollaan lomilla ja milloin töissä - ja milloin kouluikäiset lapset ovat keskenään kotona. Ja kun tiedän isovanhemmat, pystyisin tarkistamaan etteivät hekään ole heitä hoitamassa. Tietäisin, mistä lapsia etsiä (koulu), jos eivät olisi kotona..

Esimerkiksi lasten kidnappaus olisi lapsellisen helppoa vartin googlettamisen jälkeen. Todella huolestuttavaa. Ja kaiken lisäksi perheen asunnosta ja lapsista on kuvat netissä.

ap

Vierailija
5/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä noita tietoja nimellä saanut.Sulla on ilmeisesti hänen sosiaaliturvatunnusa ja kenties työsi puolesta "luvat" ja pääsyt tiettyihin tietoihin.En tiedä laillisuudesta mut moraaliton olet.

Vierailija
6/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn, Eniro.fi, Hs.fi haku, pipl.com, Twitter, Google kuvahaku.. Youtubesta löysin vielä jonkun joulukotivideon.

Facebookista näkee lukion, jota kävi, samoin yliopiston ja työuran. Ja ne voi tarkistaa niistä työpaikoista käyttämällä vanhoja välimuistiin tallennettuja nettisivuja.

Aivan liian helppoa ja mun mielestä järkyttävää.

ap

Vierailija
7/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty itse vaikuttamaan mitä nettiin laitetaan. Minusta löytyy työpaikka helposti ja jopa ammattinimikekin näkyy. En tykkää, mutta eipä voi mitään.

Vierailija
8/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn, Eniro.fi, Hs.fi haku, pipl.com, Twitter, Google kuvahaku.. Youtubesta löysin vielä jonkun joulukotivideon.

Facebookista näkee lukion, jota kävi, samoin yliopiston ja työuran. Ja ne voi tarkistaa niistä työpaikoista käyttämällä vanhoja välimuistiin tallennettuja nettisivuja.

Aivan liian helppoa ja mun mielestä järkyttävää.

ap

Olet ihan oikeassa. Tietoturvariski on suuri.

Vierailija
9/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- osti vuonna 2006 Hämeenlinnan Prismasta Reebokin lenkkarit koossa 38

- teki toissa vuonna heinäkuun viides päivä perheelle päivälliseksi makkarakeittoa Kabanossista, pakastevihanneksista ja liemikuutio mausteena

- syntymämerkki vasemman pakaran kaakkoiskulmalla

- harrasti villiä seksiä miehensä kanssa viime viikon perjantaina saunassa lasten jo nukkuessa

- kävi marraskuussa 2009 poistattamassa kaksi luomea selästä Tampereen Mehiläisessä

- osti eilen illalla pussillisen irtokarkkeja Lappeenrannan keskustan R-kioskilta

ap

Vierailija
11/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea ap

Vierailija
12/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun nimellä ei löydy niin mitään.

Vierailija
13/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti sait selville hänen bloginsa tai nimimerkin jota käyttää keskustelupalstoilla?

Vierailija
14/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mekin voidaan ko. henkilö googlaamalla tunnistaa kun annoit nuo asiat.

Toki hän olisi voinut kaikki jutut kertoakin jos olisitte jutelleet.

Vierailija
15/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannoista.

En löytänyt ainakaan nimellä mitään blogia. Nämä tiedot löytyivät ihan googlaamalla.

oikea ap

Ja tiedoksi epä-ap-tyypeille: lähden nyt kauppaan. Minulta ei siis voi tulla enää viestejä.

Vierailija
16/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannoista. En löytänyt ainakaan nimellä mitään blogia. Nämä tiedot löytyivät ihan googlaamalla. oikea ap Ja tiedoksi epä-ap-tyypeille: lähden nyt kauppaan. Minulta ei siis voi tulla enää viestejä.

Tämä ei siis ole oikean ap:n teksti mikä on lainauksessa.

Minä olen oikea ap ja nyt se nainen kurkkii tuolla meidän ikkunan takana... Apua!

ap

Vierailija
17/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kyllä että joku varastaa identiteettini. Jos yhdistää sen että minulla on kaksi lasta (moni ystäväni sen tietää), puhelinnumeroni (myös sukulaisilla on se) ja tuon makkarakeiton, niin vähänkään pystyvä googlaaja pystyy sillä kyllä saamaan kotiavaimeni ja nettipankkitunnukseni. :,(

Vierailija
18/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kyllä että joku varastaa identiteettini. Jos yhdistää sen että minulla on kaksi lasta (moni ystäväni sen tietää), puhelinnumeroni (myös sukulaisilla on se) ja tuon makkarakeiton, niin vähänkään pystyvä googlaaja pystyy sillä kyllä saamaan kotiavaimeni ja nettipankkitunnukseni. :,(

Kannattaa siis miettiä kaksi kertaa oletko aivan varma, että haluat tehdä juuri sitä makkarasoppaa perheellesi ruuaksi. Se voi koitua kohtaloksesi.

ap

Vierailija
19/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ap sanoo tekevänsä makkarakeittoa ei tarkoita välttämättä että se olisi TOTTA! Vähän mediakriittisyyttä hei pliis...

Vierailija
20/42 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lisäksi käyttää jotain kaupparyhmän bonuskorttia niin siitä todellakin saa jo selville nettipankkitunnukset, salasanan ja rintaliivien kuppikoon + arveluttavat kuvat.