Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoitsijat ovat alempaa luokkayhteiskuntaa tai kouluttamattomia poikkeuksetta!

Vierailija
02.11.2005 |

Niin se vaan on. Itse olen akateemisesta perheestä ja ystäväni ovat myös akateemisia. YKSIKÄÄN tutuistani tai perheenjäsenistäni EI polta. Mieheni suvussa on muutamia kouluja käymättömiä henkilöitä ja heistä n. 70 % polttaa tupakkaa.

Kumma juttu mutta niin se vaan on, että tavoista voi erottaa yhteiskunnallisen aseman. Mistäköhän se johtuu?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joopa joo taas..

Vierailija
2/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat polttavat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä polta enkä juo.

Niin ja tiedän myös pitkälle koulutettuja akateemikkoja mm. serkkujani ja heidän ystäviään.. jotka polttavat ja paljon...

Olen jotenkin aina kuvitellut että oikeasti tilanne on niin, että mitä koulutetunpi sen paremmin käryää. Mutta, kaiketi joka " säädyssä" on poikkeuksensa.

Vierailija
4/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sinun miehesi kaverit/sukulaiset yms. ja sinun kaikki tuttavasi ja sukulaisesi niin onko se = koko maailman kansa?

Eli voitko yleistää vain sinun tuttujesi pohjalta? Suomess aon hei 5.25miljoona ihmistä!

Vierailija
5/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitteiden esittäminen ehdottomina totuuksina. Mutta akateemisetkin piirit voivat olla suppeita.

Vierailija
6/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä akateemisissa ammateissa, mm. toimittajat, on tupakoitsijoita hyvin paljon. Ennemmin hysteriasavuttomat ovat juuri vähäisesti koulutettuja, esim. sairaanhoitajia.

Vierailija
7/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se Tanskan Kuningatarkin kova " tupakkamies" , ettäkö alempaa luokaa?

Vierailija
8/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskas työ,raskaat huvit.t.sh

Vierailija
9/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä juodun kyllä kumoamaan väitteesi. Olen akateeminen, johtavassa virkamiesasemassa, viimeisin julkaisuni hyväksyttiin toissa viikolla. Mieheni täyttää vastaavat koulutukselliset kriteerit. Tuttavapiirimme on hyvin kaltaisiamme. Voisin siis sanoa, että niin koulutuksellisesti, kuin sosioekonomiselta asemaltamme kuulumme joidenkin määritelmien mukaan ylempään keskiluokkaan.

Ja arvaa mitä, terveisiä tuolta tupakalta, josta juuri tulin. (En tosin ole siitä lainkaan ylpeä, mutta todistaa myös akateemisten kuuluvan tavallisiin kuolevaisiin.)

Vierailija
10/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ETTÄ ON EDUSKUNNASSA EI TAKAA ETTÄ ON KOULUTETTU TAI YLEMPÄÄ YHTEISKUNTALUOKKAA. Ideahan on että sinne pääsee ihmisiä kaikista kerrostumista

Vierailija
11/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä silti, väärässä olet joka tapauksessa.

T: satunnaisesti tupakoiva akateeminen

Vierailija
12/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta on, että tupakanpoltolla ja koulutustasolla on käänteinen korrelaatio eli kouluttamattomilla tupakointi on yleisempää. Tästä on tutkimukset olemassa.

Menkääpä ammattikoulun pihalle katsomaan, niin kyllä siellä moni polttaa. Teknillisessä korkeakoulussa tosi harva polttaa (tosi harva ei kuitenkaan ole sama asia kuin ei kukaan).

Vierailija
13/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on hyvin samanlaisia kokemuksia siinä suhteessa, että ainoakaan minun ystävistäni ei polta (olemme akateemisia) mutta taas sisareni mies ja hänen perheestään moni polttaa (duunareita). Samoin muutama entinen luokkakaverini (ammattikoulu/kauppakoulu) polttavat.

Pieni todennäköisyysperä aloituksessa saattaa olla.

Vierailija
14/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on nyt suorastaan urakiidossa, taloudellinen asemamme tulee paranemaan olennaisesti lähivuosina. Silti hän polttaa, minäkin joskus.

Vierailija
15/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini jotka ovat hyvin koulutettuja polttavat!

Vierailija
16/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen akateeminen (teen parhaillaan väikkäriä), tulen akateemisesta suvusta: ja poltan!!!!!!!!

Vierailija
17/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen verran fiksu, että olen lopettanut polttamisen. Ei siihen kouluja tarvitse käydä.

Vierailija
18/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ktl.fi/portal/suomi/osiot/tietoa_terveydesta/elintavat/tupak…

Jos väestö jaetaan kolmeen luokkaan koulutuksen pituuden mukaan, vähiten koulutetuista miehistä 38 %, keskiasteen koulutuksen saaneista 35 % ja eniten koulutetuista 21 % tupakoi.

Eli kyllä se koulutus korreloi tupakan polttoon niin, että mitä pidemmälle koulutettu, sitä harvempi polttaa. Mutta kuitenkin 21% polttaa, joten tuo ap:n sana POIKKEUKSETTA ei pidä paikkaansa.

Vierailija
19/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmeisesti olin yo-opiskelijana ja tuoreena palkansaaja-maisterina alempaa yhteiskuntaluokkaa kuin nyt yrittäjänä.

Vierailija
20/24 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se vaan niin typerää touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi