Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jollakulla ompelukone Helsingissä? ompelisitko mulle

Vierailija
03.08.2011 |

t-paidan? toimitan kankaan leikattuna + langat.

Paljonko veloitat?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn mallisen (alaspäin levenevä, pieni kaulauakko) ja kokoisen paidan.

ap

Vierailija
2/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ommellaan yleensä saumurilla.

Voithan sä postittaa paidanpalat jollekin tutullesi, jolla kenties olisi saumuri jossain muualla kuin Helsingissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ommellaan yleensä saumurilla. Voithan sä postittaa paidanpalat jollekin tutullesi, jolla kenties olisi saumuri jossain muualla kuin Helsingissä?

onnistuu se konellakin.

ap

Vierailija
4/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu se konellakin.

ap

Vierailija
5/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin saa valmiiksi. Sanoi että menee n. kuukausi. :((

ap

Vierailija
6/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakulla ompelukone Helsingissä? ompelisitko mulle t-paidan? toimitan kankaan leikattuna + langat.

Paljonko veloitat?

En taida ommella, jos 60€ on sinusta liikaa. Mietipä vähän, tekisitkö itse vieraalle puoli-ilmaista työtä? Tuota varten on olemassa ammattilaiset eli vie ompelijalle tai kysy alan oppilaitoksesta tilustyömahdollisuudesta (tai laita ompelulinjan ilmoitustaululle ilmoitus)! Tai opettele tekemään itse! Saumurin voi vaikka vuokrata muutamalla eurolla/vrk.

yksi perheeenäiti, joka ei kyllä alle 20€ tuntitaksalla (eli paita n. 40€) liikauttaisi evääkään, kun aika on kortilla. Pari tuntia kaikkinensa pitäisi amatööriltä varata aikaa, jos haluat laadukasta työtä.

Vierailija
7/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kaavan mukaan?

Täytyy myöntää että vähän epäilyttää tuo, että henkilö, jolla itsellään ei ole edes ompelukonetta, menee leikkelemään kankaat t-paitaan...

Vierailija
8/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu joo, mutta on ruma kääntöpuolelta ja hajoaa käsiin

Vierailija - 03.08.11 03:55 (ID 13140714)

onnistuu se konellakin. ap

OLen noin 16 vuotta tehnyt t-paitoja ompelukoneella, eikä yksikään niistä ole hajonnut käsiin saati ollut nurjalta ruma. Mitä olen tehnyt väärin?

Vierailija
9/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamatta rumat verrattuna saumurijälkeen. Ja koska saumoja ei saa huoliteltua koko pituudelta ompelukoneella (siksakin väliin jää rispaantuvia kohtia), ne myös hajoavat helpommin.

Vierailija
10/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamatta rumat verrattuna saumurijälkeen. Ja koska saumoja ei saa huoliteltua koko pituudelta ompelukoneella (siksakin väliin jää rispaantuvia kohtia), ne myös hajoavat helpommin.

Miksi kukaan ompelisi trikoota siksakilla? Kai tiesit, että ompelukoneista löytyy noin 6 erilaista jousto-ommelta, joista osa on tismalleen samanlainen kuin saumurissakin, löytyypä ompelukone, jossa on leikkaava teräkin :-).

Vierailija
11/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ompelisi trikoota siksakilla? Kai tiesit, että ompelukoneista löytyy noin 6 erilaista jousto-ommelta, joista osa on tismalleen samanlainen kuin saumurissakin, löytyypä ompelukone, jossa on leikkaava teräkin :-).

Haluaisinpa nähdä pelkällä ylä- ja alalangalla varustetun ompelukoneen, joka ompelee nelilankaista pistoa (jota t-paitoihin käytetään)! Aika ihmeellinen vehje se!

Vierailija
12/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakulla ompelukone Helsingissä? ompelisitko mulle t-paidan? toimitan kankaan leikattuna + langat. Paljonko veloitat?

En taida ommella, jos 60€ on sinusta liikaa. Mietipä vähän, tekisitkö itse vieraalle puoli-ilmaista työtä? Tuota varten on olemassa ammattilaiset eli vie ompelijalle tai kysy alan oppilaitoksesta tilustyömahdollisuudesta (tai laita ompelulinjan ilmoitustaululle ilmoitus)! Tai opettele tekemään itse! Saumurin voi vaikka vuokrata muutamalla eurolla/vrk. yksi perheeenäiti, joka ei kyllä alle 20€ tuntitaksalla (eli paita n. 40€) liikauttaisi evääkään, kun aika on kortilla. Pari tuntia kaikkinensa pitäisi amatööriltä varata aikaa, jos haluat laadukasta työtä.

kukaan tuskin sitä minulle antaisi käyttöönkään.

Mistä saa vuokrata saumurin/koneen käyttönsä?

Jos jossain on sellainen paikka, haluan tietää kyllä..

ap

Vierailija
13/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Onko jollakulla ompelukone Helsingissä? ompelisitko mulle t-paidan? toimitan kankaan leikattuna + langat.

Paljonko veloitat?

En taida ommella, jos 60€ on sinusta liikaa. Mietipä vähän, tekisitkö itse vieraalle puoli-ilmaista työtä? Tuota varten on olemassa ammattilaiset eli vie ompelijalle tai kysy alan oppilaitoksesta tilustyömahdollisuudesta (tai laita ompelulinjan ilmoitustaululle ilmoitus)! Tai opettele tekemään itse! Saumurin voi vaikka vuokrata muutamalla eurolla/vrk.

yksi perheeenäiti, joka ei kyllä alle 20€ tuntitaksalla (eli paita n. 40€) liikauttaisi evääkään, kun aika on kortilla. Pari tuntia kaikkinensa pitäisi amatööriltä varata aikaa, jos haluat laadukasta työtä.

saumurilla ainakaan siihen ei kyllä saa mitenkään edes puolta tuntia kulumaan.

Vierailija
14/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tuskin sitä minulle antaisi käyttöönkään.

Mistä saa vuokrata saumurin/koneen käyttönsä?

Jos jossain on sellainen paikka, haluan tietää kyllä..

ap

Työväenopistossa on ainakin joskus ollut sellaisia päiviä, jolloin voi mennä ompelemaan jotain ilman, että täytyy osallistua useamman kerran kurssille. Tosin voisithan harkita ihan kurssiakin, jos haluat ommella jotain muutakin.

Muistathan, että voit osallistua myös muiden kuin Helsingin työväenopiston toimintaan.

Vierailija
15/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en nyt viitsisi asian kanssa odottaa syksyyn.

Luulen että löydän jostain koneen lainaan.

En minäkään usko että yhteen paitaan (ompeluun siis) menee kahta tuntia.

ap

Vierailija
16/16 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaihtokauppana teet yhdistyksemme kirjanpidon siihen kuntoon että tilintarkastaja sen hyväksyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi