Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomen posti

Vierailija
03.08.2011 |

Voisikohan joku valaista, miksi suomalaiset firmat niin kiltisti käyttävät Itellaa tavaroidensa toimittamiseen tai miksi minä asiakkaana en esim saa valita toimittaako tavaran itella vai vaikkapa matkahuolto. vai oletteko te kaikki muut tyytyväisiä, kun saatte odottaa pakettejanne päivätolkulla, koska Itella niitä hautoo. Ja miksi firmat lähettävät maxikirjeenä mitään, koska eikös se maksa heille melkein saman ja yhteenkään uuteen postilaatikkoon ei maksikirje (tietty pienet) tipahda vaan tilalla on lappu, että voit huomenna iltapäivästä tulla pakettiasi tiedustelemaan. Jos se olisi suoraan edes paketti, saisin sen tänään, koska se menisi suoraan paketin hakupaikkaan, mutta nyt se seilaa jakajan mukana ties missä ja minä odottelen, koska se sinne paketin hakupaikkaan selviää. Sama hulluus on niiden kotipakettien kanssa. Jos satut tuurilla olemaan kotona, kun postiauto käy niin hyvä. Jos olet kaupassa taikka vaikka töissä kuten aika moni on, niin odotteleppa taas aikasi, että paketti selviää sinne paketin hakupaikkaan ja voit sen käydä sieltä noutamassa. Ihmiset maksaa ihan tyhjästä ja itse asiassa vastaanottajan kannalta huonommasta palvelusta.

Matkahuolto toimittaa nykyisin tavaraa aika lailla joka paikkaan, niin miten vastaa tähän kilpailuun Itella. Siirtää pakettien hakupaikkansa kauemmas asiakkaasta ja esim meiltä on 6km postiin ja sinne ei pääse täältä julkisilla kuin hirmu mutkan kautta ja asun keskisuuressa kaupungissa. Minulla on auto, mutta entäs ne vanhukset tai autottomat. Mummot hakevat pakettinsa jopa 8km päästä rollaattorillako?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot hakevat pakettinsa jopa 8km päästä rollaattorillako?

Mummot soittaa tuossa tapauksessa postiin ja pyytää tuomaan paketin kotiin.

Vierailija
2/6 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappalejako olisi kova sana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen Itellan kilpailijan alihankkijalla, mutta käytän silti Itellaa.

Varsinaisesti firmojen käytännöistä en tiedä, mutta yksityisasiakkaana Itella on helpoin/halvin.

Vierailija
4/6 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nettikauppa ja toimitus postitse koska on halvin tapa. Jos asiakas haluaa niin toki toimitan Matkahuollon kautta. Toive vaan tilauksen mukaan. Maksikirjeen lähetys voi maksaa esim. 4,50 e ja sopimusasiakkaalle Postin kautta paketti maksaa n. 7 e ilman ALVia (alvi tulee vielä päälle eli maksaa enemmän/saman verran kuin normiasiakkaalle. Maksikirjen saattaa siis olla puolta halvempi. Matkahuollon kautta paketti maksoi jotain 8,90 e lähettää kun viimeksi katsoin, mutta jos asiakas niin haluaa niin kyllä se sopii. On kuitenkin kallein vaihtoehto eikä aina sen nopeammin perillä. Postin kautta paketti on AINA seuraavana päivänä klo 16 jälkeen noudettavissa postista. Mielestäni todella nopeaa toimintaa! Matkahuollon kautta toimitus yhtä nopeaa vähän riippuen mihin paketti menee.

Vierailija
5/6 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyynnöstä ilmaiseksi paketit kotiin jos matkaa reilusti postiin. Toki eivät tätä palvelua mainosta.

Vierailija
6/6 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

postipaketit tuodaan pyynnöstä kotiin jos matkaa postiin yli 5 km. Ilmainen palvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi