Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En löydä töitä kun vaatimuksena päivätyö ja

Vierailija
03.08.2011 |

työmatkoihin max40min/suunta, mieluummin max30min.

En vaan yksinkertaisesti suostu siihen että työmatkoihin menisi 2-3h/pvässä, ehkä sitten kun lapset isompia mutta nyt ei ei todellakaan.

Toissatalven tein työtä missä matkoihin meni liki 1h/suuntaansa ja se oli helvettiä, en ikinä lähtenyt edes suht myöhään kotoa enkä ikinä ollut ns aikaisin kotona.

Esim aamuvuoroon lähdin klo05 kun pk-ikäinen ja 2-luokkalainen nukkuivat isänsä kanssa ja kotona, tai siis pklla, olin klo15-15.30

Välivuoroon lähdin klo06.45 ja kotona olin hieman jälk 17.

Iltavuoroon lähdin klo07.45 ja kotona olin klo18.15-18.45

Ei enää!!

ps. pk-seudulla asutaan ja julkisia käytän, miehellä auto käytössä ja työskentelee Keravalla.

Minulla ei ole ajokorttia eikä tule, ei edes olisi varaa siihen+toiseen autoon.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä isää tosiaan voi hyödyntää enemmän?

Meillä mies tekee töitä klo 7.00 - 15.00 (noin, liukuva työaika), ja hakee lapset 15.30.

Minä itse hoidan lasten aamun, vien tarhaan pienemmän klo 8.00 ja olen töissä 8.30/8.45. Kotona olen 17.15/17.30.

Meillä tämä järjestely toimii loistavasti, itselläni on joustavat työajat, joten voin tarvittaessa mennä myöhemminkin töihin, tai vaihtoehtoisesti lähteä aikaisemmin ja vilkaista meilit kännykästä kotona.

Vierailija
22/23 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein fiksuinta on hyödyntää sen vakituisessa työssä käyvän kaikkia mahdollisia etuja. Hänhän saa sitten sen normaalin työnsä takaisin, kun ei ole enää tarvetta perhevapaille, osittaisille hoitovapaille, liukumille jne.

Eli hän voi joustaa tilapäisesti, mutta pätkätöitä tekevälle tai työelämään pyrkivälle tai esimerkiksi yrittäjälle se on vaikeampaa.

Eli jos mies lyhentäisi päiväänsä, sinä voisit iskeä paljon tehokkaammin niiden mahdollisten töiden kimppuun - ilman että perhe kärsisi, vaan oikeasti hyötyisi pitemmällä tähtäimellä. Lopputulos olisi se, että isäkin olisi osallistunut enemmän lastensa kasvuun ja palaisi normityöaikaan vähitellen - ja sinä olisit saanut jalansijan kunnolla työelämään.

Näin meillä on tehty. Ensin minulla työt olivat epävarmoja, joten mies piti perhevapaita ja lyhensi päiväänsä jne. Nyt kun mies on aloittava yrittäjä, minä joustan ja lyhennän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin haluisin päivätyön vaikka lapseton oonki. Mulle ei oo vaan luotu vuorotyö.. kokoajan väsyny ja ahdistunu sen väsymyksen takia. Luojan lykky, mulla on nyt päivätyö, jonka ansiosta jaksan taas tehdäkin päivisin jotain. Joillekkin vuorotyö se ei vain sovi. Ja jotkut perheelliset ihmiset ei edes ajattele lapsiaan.. tietenkin täytyy käydä töissä ja muuta, mutta miettikää kun lapsenne on 9-10h/päivässä päiväkodissa kuinka uuvuttavaa se on myös niille... Ompa lapsellannekin kivaa kun saa nähdä päivässä enemmän hoitotätejään kun vanhempiaan.. kotiin mennään vain nukkumaan ja tuodaan taas aamulla aikasin takasin päiväkotiin iltamyöhäseen.. Joten kannattaa myös siitä omasta peilistä siirtää katse sinne lastenkin suuntaan ja miettiä heidän kannalta myös tätä..

Toivottavasti Ap löydät päivätöitä ja saat viettää illat lapsiesi kanssa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme