Kenelle on tehty sterilointi? Pari kysymystä... :)
1. Miten kauan synnytyksestä oli kun sinut steriloitiin?
2. Saako vauvoja ottaa mukaan sairaalaan jos imettää vielä?
3. Millaiset arvet tulee ja mihin kohtaan?
4. Särkeekö jälkeenpäin?
5. Onko tullut jotain huonoja oireita steriloinnin jälkeen?
Kommentit (7)
1. Miten kauan synnytyksestä oli kun sinut steriloitiin? 9 kk
2. Saako vauvoja ottaa mukaan sairaalaan jos imettää vielä? Päiväkirurgisena toimenpiteenä kesti n. 4h, vauva kotona
3. Millaiset arvet tulee ja mihin kohtaan? Arpi navasta alaspäin muutama sentti (itsellä hätäsektioarven kohdalla)
4. Särkeekö jälkeenpäin? Jonkin verran, tavallinen särkylääke auttoi, otin ehkä muutaman.
5. Onko tullut jotain huonoja oireita steriloinnin jälkeen? Ei.
1, meni noin vuosi
2, myös mulle tehtiin pK. ja mulla meni 6h
3, 2 arpea, toinen navan sisällä, jonkin verran näkyy :/ ja toinen bikinirajassa, sitä ei nää
4, mulla ei juurikaan särkyä ollut
5, kuukautiskivut tulivat, ennen tätä ei oikeastaan ollu minkäänlaisia kipuja, mutta eivät mitkään pahat ole silti
t. pilkunnussija välinehuoltaja, joka steriloi työkseen instrumentteja
t. pilkunnussija välinehuoltaja, joka steriloi työkseen instrumentteja
Instrumentit ei saa enää vauvoja! ö_ö
ja steriloida puhtaaksi bakteereista ja muista mikrobeista.
että kyllä sterilointi sanaa käytetään tuossa sterilisaation tekemisessäkin. Olin siis väärässä.
t. pisteennussija välinehuoltaja. :)
1. tehtiin sektion yhteydessä
3. minulla tietty samasta sektioarvesta, tähystyksessäkin olen aiemmin ollut, siitä jää 3 pientä arpea (2 sivuille, 1 napaan)
4. kyllä särki - ja sairaanhoitajat sanoivat, että ne keillä tehty sekä sektio että sterilisaatioa, vaikuttaisivat olevan kipeämpiä kuin pelkästä sektiosta.
5. joskus pistelyä munatorvien/sarjojen suunnalla, olen olettanut että ehkä klipsit aiheuttaa? mutta ajan myötä (5kk sektiosta) kyllä vähentyneet