Minkä ikäiselle vauvalle kiinteitä ja miksi?
Kuinka vanha lapsesi oli, kun aloit antaa hänelle muutakin ruokaa, kuin vain äidinmaitoa? Miksi aloitit juuri silloin?
Olen viisikuukautisen vauvan äiti, ja olen törmännyt useita kertoja ihmettelyyn, ettei vauva saa vieläkään mitään muuta kuin maitoa. Suomessa taitaa olla aika yleistä, että lisäruoka aloitetaan jo ennen puolen vuoden ikää. Kukin tavallaan, mutta minusta on vähän hassua, että täysimetystä joutuu perustelemaan.
Kommentit (25)
esikoinen sai 3,5kk iässä, korviketta alkoi mennä päivässä liian suuria määriä. Imetys oli loppunut jo 2,5kk iässä.
4 seuraavaa saivat kiinteitä 4-6kk ikäisenä.
eli matki aikuisten syömistä. Miksi ajatellaan et 6kk olis ehdoton syömisen oppimisen ikä, jos muutkin taidot kuten ryömiminen vaihtelee paljon.
Meillä lapset ovat alkaneet kiinnostumaan syömisestä viiden kuukauden iässä, jolloin aloitettiinkin sit porkkanan "järsimisellä"
Minusta/minulle se vain oli luonnollisin ja helpoin tapa tarjota se maito lapselleni.
Olivat 1v2kk ikäisiä kun maistui luomumaito parin mukillisen verran pvässä, muuten saivat äidinmaitona maitonsa silloinkin.ap
äm pysyi kuitenkin pääasiallisena ravintona 10v ikään saakka ja oli ainoa maito 1v ikään saakka.
-10-
No, se siitä, tarkoitin toki 1v ikään asti.
Hohhoijaa:)
-10-
Vanhimmalle ekat kokeilut varmaan nelikuisina, kun iskän mielestä oli niin jännää. Toista ja kolmatta täysimetetty puoli vuotta. Kaksi nuorinta olleet keskosia, joille kiinteät aloitettu lasketun ajan tienoilla lääkärin määräyksestä.