Aino-Kaisa Saarinen haaveilee kaksosista, voi pyhä sylvi!
Meillä kaksosvauvat ja on rankkaa!!!! MIten joku voi edes haaveilla tätä rumbaa siedettäväkseen? Vauvamme ovat meille rakkaita, mutta kyllä yhden hoitaa aina helpommalla kuin kaksi.
Kommentit (41)
Se että sinulla on ollut vaikeaa ei tee yhden lapsen hoitamisesta helpompaa, voi olla että vaativampaa on muualla yhden lapsen perheessä!
Meillä on 4 alle kouluikästä eikä tässä ole ollut vaikeaa, joku yhden lapsen äiti ei asiaa ymmärrä jolla on ollut ongelmia.
Minusta kaksoset on ihania, suvussa on yhdet ja tiedän yhden kaksosen joka toivoo saavansa kaksoset itsekin. Mitä niin kamalaa siinä on? Ei niin mitään.
varmast on, mutta ei se ole kaikille yhtä rankkaa... riippuu niin lasten luonteesta.
itse olen kaksonen enkä taatusti haluisi kaksosia!
Meilläkin eka vuosi oli suoraan helvetistä. Eikä senkään jälkeen kauheasti helpottanut. Ovat nyt lähempänä 5v ja nyt vasta voi vähitellen sanoa, että kaksosuudesta alkaa olla enemmän hyötyä (on aina kaveri, tosin myös tappelukaveri) kuin haittaa. Vieläkin kyllä ihmettelen, miten siitä ekasta vuodesta selvittiin. Siinä oli henkisesti ja fyysisesti riekaleina niin äiti, isä kuin mummokin, kun tutkitusti terveet lapset huusivat 24/7 ekan vuoden läpeensä.
Nämä ovat olleet elämäni parhaita vuosia! Kyllä se on aika paljon äidin korvien välissä, millaisena elämänsä haluaa kokea.
Meillä kaksosvauvat ja on rankkaa!!!! MIten joku voi edes haaveilla tätä rumbaa siedettäväkseen? Vauvamme ovat meille rakkaita, mutta kyllä yhden hoitaa aina helpommalla kuin kaksi.
Itse haaveilin kaksosista ja sellaiset sain. En edes osaisi kuvitella arkea vain yhden vauvan kanssa. Kaikilla se ei katsos ole rankkaa :)
Nämä ovat olleet elämäni parhaita vuosia! Kyllä se on aika paljon äidin korvien välissä, millaisena elämänsä haluaa kokea.
Ja riippuu myös aivan tajuttoman paljon millaiset lapset sattuu saamaan.
Ehkä sen vielä jotenkin jaksaa, jos on helpot vauvat ja saa nukkua itsekin heidän rytmissään aina kuin mahdollista. Mutta entä jos lapsi A huutaa joka yö neljään, lapsi B herää kuudelta ja isompi lapsi ei nuku päiväunia ollenkaan? Ja mies on töissä 8-19. Että sellaisia juttuja korvien välissä.
ja voi hyvin pitkälle itse päättää, kokeeko lapsen tekemiset karmeana taakkana vai tavallisena arkena. Mukavilla vanhemmilla on usein helpot lapset.
kuin esikoisen. Enempää lapsia emme halua, mutta minusta on todella kiva, että meille syntyi kaksoset ja jos nyt saisin valita siinä tilanteessa, kun he eivät vielä olleet syntyneet, haluaisinko heidät kaksosina vai esim. kahden tai kolmen vuoden ikäerolla, niin ilman muuta haluaisin kaksoset.
No mulla on vuoden ikäiset kaksoset ja haaveilen toisista :)
ja voi hyvin pitkälle itse päättää, kokeeko lapsen tekemiset karmeana taakkana vai tavallisena arkena. Mukavilla vanhemmilla on usein helpot lapset.
mahto äitini olla hankala ihminen sitten kun sai meidät todella pienet keskoset,toinen vaikeasti cp-vammaisen ja minut pahasti allergisen..
mahto äitini olla hankala ihminen sitten kun sai meidät todella pienet keskoset,toinen vaikeasti cp-vammaisen ja minut pahasti allergisen..
Meillä myös kaksoset, nyt jo kohta teini-iänkin ohittaneet.
Syntyivät 3 kk ennen aikojaan, teholta lähdettiin liikkeelle. Kotiutuivat 3 kk päästä syntymästä pieninä ja heiveröisinä ja ennen kaikkea täyteen palveluun tottuneina. Ei mitään mahdollisuutta saada heitä mihinkään rytmiin, ensimmäiset vuodet menivät täysin sumussa. Lisäksi olen yksinhuoltaja.
Siinä ei kuule rouvaseni paljon mukavuus auttanut. Olepa hiljaa.
varmasti voi olla rankkaa vauva-aika lasten kanssa, mutta ainakin omasta mielestäni tästä kaksosuudesta on lapsen kannalta lähes tulkoon ainoastaan hyötyä.
Meillä myös kaksoset, nyt jo kohta teini-iänkin ohittaneet. Syntyivät 3 kk ennen aikojaan, teholta lähdettiin liikkeelle. Kotiutuivat 3 kk päästä syntymästä pieninä ja heiveröisinä ja ennen kaikkea täyteen palveluun tottuneina. Ei mitään mahdollisuutta saada heitä mihinkään rytmiin, ensimmäiset vuodet menivät täysin sumussa. Lisäksi olen yksinhuoltaja. Siinä ei kuule rouvaseni paljon mukavuus auttanut. Olepa hiljaa.
Se oli täysin oma valintasi! Joku toinen olisi ollut huippuonnellinen kahdesta lapsesta, sinä päätit ottaa karmeudesta kaiken irti.
Ensin kirjoitit, että "meillä myös kaksoset" ja lopuksi "lisäksi olen yksinhuoltaja". Kukakohan se "me" oli, joka ne kaksoset sai?
Edelleenkin jokainen päättää ihan itse, millaisena lapsensa tai kaksosensa kokee. Ja edelleenkin mukavilla vanhemmilla on ne helpot lapset, joskus pienet keskoset, joskus täysiaikaiset. Valinta kokemuksesta on vanhempien.
Huippu-urheilija on ainakin tottunut siihen, että helpolla ei pääse! On joutunut tinkimään elämästään ja tekemään myönnytyksiä eikä ole voinut vinkua apuja keneltäkään.