Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen koti on sinulla, joka ostat siivouspalveluita? Mitä teette työksenne

Vierailija
02.08.2011 |

ja montako lasta? Miten perustelet itsellesi siivouspalvelut?

MInusta on tosi hyvä, että jotkut (mielellään mahdollisimman monet!) ostavat näitä palveluja ja työllistävät siten pienyrittäjiä. Itse en kuitenkaan kehtaa, en vain kehtaa. Tuntuu liian ökyilyltä - eikä meillä olekaan kuin yksi lapsi, joten ei sitä voi millään perustella.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi perustella itselleni, että ostan apua? Missä kyyläkorvessa asut ja millainen on ollut lapsuuskotisi, jos olet noin ahdistunut ostamaan esim. siivouspalveluita.

Tarkoitus oli ostaa siivouspalveluita 2 x kk eli joka toinen viikko heti, kun minä ja sen jälkeen mies ovat palanneet töihin. Rupean kuitenkin tekemään lyhennettyä työviikkoa, kun mies menee töihin ja lapsi tarhaan. Ja siivoan siis varmaan tuolloin ylimääräisenä vapaapvänä.

Muutoin olisimme palkanneet siivojan. 90 neliötä, pk-seutu, rivari ja taapero ja teini.

Vierailija
22/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ajan on käynyt siivooja kolmen viikon välein. Otettiin, kun useampi kaveri oli ottanut ja kokemukset olivat hyviä. Mies juristi, minä lääkäri, olen nyt vanhempainvapaalla. Siivooja saisi käydä vaikka joka viikko, jos olisi varaa, on tämä sen verran ihanaa kun kodin saa kunnolla puhtaaksi. Itse täytyy vain kerätä kamat lattioilta edeltävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkata siivoojaa, vaikka meillä on yli 6000€ nettotulot/kk. Tuntuu hölmöltä maksaa siitä, minkä voi itse tehdä ilmaiseksi. Hmm, pitäisiköhän edes suursiivous teettää siivoojalla nyt syksyllä..

Vierailija
24/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maksatte siivouksesta, kuinka usein siivooja käy, minkä kokoinen kämppä ja mitä kaikkea se siivous sisältää? Olis kiva palkata siivooja kotiin, kunhan aloitan työt..

Vierailija
25/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran kuussa käy siivooja, pesee lattiat ja puunaa muutenkin paikkoja enemmän kuin mitä itse perusviikkosiivouksen yhteydessä.

Olemme yliopistolla töissä molemmat ja 1 lapsi, kouluikäinen. Elämä on aika kiireistä (paljon harrastetoimintaa, vilkas sosiaalinen elämä jne) emmekä pidä siivoamisesta (etenkään ikkunoiden ja lattioiden pesusta), siinä perusteet siivoojalle :)

Vierailija
26/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkata siivoojaa, vaikka meillä on yli 6000€ nettotulot/kk. Tuntuu hölmöltä maksaa siitä, minkä voi itse tehdä ilmaiseksi.

Itse arvostan vapautuvaa vapaa-aikaa niin paljon, että olen valmis siitä maksamaan. Siivooja käy 2 viikon välein ja se pitää myös yllä sitä, että tavarat eivät leviä holtittomasti kun on vähintään joka toinen viikko raivattava pinnat. Maksaa 27€/h -kotitalousvähennys.

Sille, jolle ei siivojien jälki kelvannut; oletko myös valmis maksamaan käyteytystä ajasta? Jos siivoan itse; siihen menee helposti 8h ja siltikin voisin siivota vielä paremmin ja tarkemmin. Siivooja käyttää aikaa noin 3h eikä siinä ajassa voi jynssätä hammasharjalla hanojen reunoja tai nostella kaikki huonekaluja ylös ja alas imuroidessa

Vierailija
27/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo, isohko piha, minä ja mieheni käymme töissä ja minulla on lukuisia ulkomaille suuntautuvia työmatkoja vuodessa. Kk-tulot noin 7000 € eli ihan keskiluokkaa.

Pyykinpesua, pihan hoitoa, harrastuksiin kuskaamista, ruuanlaittoa, tiskaamista yms. riittää joka päivälle, joten en missään nimessä katso olevani laiska enkä todellakaan pode huonoa omatuntoa siitä, että meillä käy siivooja.

Siivooja käy joka perjantai ja tekee perussiivouksen (matot ulos, imurointi, lattioiden pesu, vessojen pesu, pölyjen pyyhintä jne. sekä aina ehtiessään jotain ekstraa esim. liesituulettimen puhdistus, ovenkahvan korjaaminen, pyykkien viikkaaminen, petivaatteiden tuuletus jne.). Lisäksi ostan keväisin ikkunoiden pesun sekä jouluksi joulusiivouksen.

Maksan mielelläni siitä, että saan itselleni lisää aikaa, että saan tulla joka perjantai siivottuun kotiin ja herätä joka lauantai tietoisena siitä, että koti on jo siivottu.

Suosittelen!

Vierailija
28/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 h + keittiö okt, ja lapsia 2, ja toimin osastopäällikkönä julkisella puolella. Ostan siivouspalveluita ihan pelkkää laiskuuttani. En viitsi siivota enkä kyllä varmaan edes osaisikaan enää. :=)

Vierailija
29/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvin ansaitseva, asiantuntija-ammateissa toimiva perhe. Kaksi pientä lasta.

Perusteluna se, että käytämme sen ajan mieluummin perheen kanssa rentoutumiseen ja ammattilainen siivoaa paremmin kuin itse viitsimme hutaista. Lisäksi kotitalousvähennyksellä se on edelleen (vaikka sitä vähän heikennettiin) varsin halpaa.

Suosittelen!

Vierailija
30/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkata siivoojaa, vaikka meillä on yli 6000€ nettotulot/kk. Tuntuu hölmöltä maksaa siitä, minkä voi itse tehdä ilmaiseksi.

Itse arvostan vapautuvaa vapaa-aikaa niin paljon, että olen valmis siitä maksamaan. Siivooja käy 2 viikon välein ja se pitää myös yllä sitä, että tavarat eivät leviä holtittomasti kun on vähintään joka toinen viikko raivattava pinnat. Maksaa 27€/h -kotitalousvähennys.

Sille, jolle ei siivojien jälki kelvannut; oletko myös valmis maksamaan käyteytystä ajasta? Jos siivoan itse; siihen menee helposti 8h ja siltikin voisin siivota vielä paremmin ja tarkemmin. Siivooja käyttää aikaa noin 3h eikä siinä ajassa voi jynssätä hammasharjalla hanojen reunoja tai nostella kaikki huonekaluja ylös ja alas imuroidessa

Ja tuntuu ettei tuollainen 2 kertaa kuussa edes riittäisi, itse olisi kuitenkin siivottava siinä välissä samalla lailla.